اخبار


رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی:
کاهش ساعات کار به زیان کارگران خواهد بود

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی اجرای طرح کاهش ساعات کار را به زیان کارگران شاغل در بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی دانست و گفت: در اجرای چنین طرح‌هایی باید تمام جوانب کار سنجیده شود چون ممکن است با کاهش ساعات کار، حقوق و دستمزد پرداختی به کارگران نیز دچار کاهش شود.
فتح‌الله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اثرات اجرای طرح کاهش ساعات کار ادارات بر فضای کسب و کار اظهار کرد: به طور حتم این طرح در برخی از بخش‌های اداری مثل بانک‌ها و سازمان‌هایی که می‌‌توانند از ساعت ۷ صبح فعالیت خود را آغاز کنند، خوب است ولی در بخش‌های صنعت و کارخانجات یا بخش‌های خدمات که در ساعات مختلف ارائه خدمات دارند و بعضی از بخش‌های دولتی که از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد ارائه خدمت دارند، جواب نمی‌دهد لذا نباید به شکل کلی و عمومی این طرح را لحاظ کنیم.
وی با اشاره به تأثیر اجرای طرح کاهش ساعات کار بر عملکرد کارخانه‌ها، گفت: این طرح روی فعالیت بخش‌های خصوصی، ‌کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که نمی‌توانند توقف فعالیت داشته باشند، تأثیرگذار بوده است چون با اجرای مصوبه باید ساعاتی از کار را متوقف و خط تولید را تعطیل کنند. به گفته رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، در اجرای چنین طرح‌هایی باید تمام ابعاد و جوانب طرح سنجیده شود تا نیروی انسانی بیکار نشود و ساعات کار کاهش نیابد و اگر کاهش پیدا می‌‌کند به شکلی جبران شود چون ممکن است با کاهش ساعات کار حقوق و دستمزد پرداختی به کار نیز با کاهش همراه باشد. بیات افزود: وقتی حقوق و دستمزدی که به کارگر پرداخت می‌‌شود، مصوب وزارت کار است و طبق قانون کار حق بیمه او از سوی کارفرما واریز می‌‌شود نباید اجرای طرح باعث شود که بیمه، شیفت کارگر، ‌اضافه کار و حقوق او تحت تأثیر قرار گیرد و معیشت او دچار مشکل شود.
این مقام کارگری ادامه داد: در دوران کرونا که بیشتر ادارات و سازمان‌ها دورکار بودند، کارگران سر کار بودند و مطالبات و حقوق آنها طبق قانون کار پرداخت شد و بیشتر در بخش‌های خدماتی که فعالیت خود را به ناچار متوقف کردند، کارگران بیکار شدند و درگیر دریافت بیمه بیکاری بودند.

سهامداری صندوق توسعه ملی در پتروپالایشگاه شهید سلیمانی

عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی از نهایی شدن سهامداری این صندوق در پتروپالایشگاه شهید سلیمانی خبر داد و گفت: ۵ نهاد مختلف با هم همکاری می‌کنیم تا طرح پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی به انجام برسد.
علیرضا میرمحمدصادقی، در گفـت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: یک مشارکت‌نامه پنج‌جانبه برای پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی به امضا رسیده است. وی افزود: بر این اساس، 5 نهاد مختلف با هم همکاری می‌کنیم تا طرح پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی به انجام برسد.
میرمحمدصادقی تصریح کرد: 20 درصد تأمین مالی از سوی صندوق توسعه ملی، 20 درصد از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، 20 درصد از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، 20 درصد از سوی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و 20 درصد هم توسط گروه دیگری صورت می‌گیرد.
عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه «صندوق توسعه ملی سهامدار پتروپالایشگاه شهید سلیمانی می‌شود»، گفت: میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز هنوز نهایی نشده، هر مقدار مجموع سرمایه‌گذاری احداث این پتروپالایشگاه شود، 20 درصد آن توسط صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود و به همان میزان نیز صندوق، سهامدار پروژه خواهد شد.
وی در پاسخ به اینکه «آیا زمان کلنگ‌زنی پروژه مشخص شده است؟»، گفت: در حال انجام مطالعات اولیه و تعیین زمین و تملک و مسائلی از این دست هستیم و فکر می‌کنم این‌کار طی یک تا دو ماه آینده انجام شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7943/13/618091/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها