حماس درباره خطر واقعی علیه مسجدالاقصی هشدار داد

آغاز اختصاص اراضی نزدیک به مسجدالاقصی به یهودیان


یک روزنامه عبری‌زبان فاش کرد وزارت دادگستری رژیم‌صهیونیستی کار ثبت اراضی واقع در اطراف مسجدالاقصی به‌عنوان املاک یهودیان را آغاز کرده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عبری‌زبان هاآرتص، روند ثبت با بودجه رسمی که برای کاهش شکاف‌ها و بهبود کیفیت زندگی ساکنان فلسطینی شهر قدس تنظیم شده بود انجام شده، اما در عمل هدف از این اقدام ثبت اموال یهودیان است. این روزنامه برآورد کرد این حرکت اعتراض اوقاف اسلامی را به دنبال داشته باشد.
این در حالی است که به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «شهاب»، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس درواکنش به این اقدام گفت: «ثبت این اراضی به نام یهودیان اشغالگر با هدف وارونه جلوه دادن حقایق و گسترش تسلط بر قدس انجام می‌شود.» وی تأکید کرد: «خطر واقعی مسجدالاقصی را تهدید می‌کند و تلاش‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی در این مکان شریف از طریق ادامه حفاری‌ها و یورش‌های مکرر شهرک‌نشینان روز‌به‌روز بیشتر می‌شود.»
از سوی دیگر برخی نهادها و طرف‌های مسئول از شکاف‌های جدیدی که در نتیجه حفاری‌های مستمر اسرائیلی‌ها در زیر مسجدالاقصی در سطح آن ایجاد شده و پایه‌های مسجد را با خطر مواجه کرده خبر دادند. این شکاف‌ها در بخش غربی مسجد و در نزدیکی موزه اسلامی و ورودی المغار به‌واقع در مجاورت دیوار البراق تا منطقه کاخ‌های اموی نمایان شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7943/4/618109/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها