اخبار




وزیر کشور خبر داد
روادید سفر اربعین لغو شد
جلسه ستاد مرکزی اربعین بزودی با حضور رئیس‌ جمهور برگزار می‌شود

گروه اجتماعی/ معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: جلسه ستاد مرکزی اربعین را بزودی با حضور رئیس ‌جمهور برگزار می‌کنیم چرا که ایشان  به مراسم اربعین اهتمام خاصی دارند.
سید مجید میراحمدی در حاشیه جلسه ستاد اربعین که روز گذشته برگزار شد با اعلام اینکه بزودی جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، گفت:  تعهدات استان‌ها برای انجام عملیات عمرانی و زیرساختی و سایر تعهدات برای اربعین در آخرین جلسه ستاد اربعین مرور شد.
گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد اجرای تعهدات، پیشرفت خوبی داشته است.وی تأمین امنیت، سلامت، ارزانی و سهولت سفر را از جمله اهداف سال جاری وزارت کشور برای سفر زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات اعلام کرد.
میراحمدی با اشاره به سفر هفته قبل وزیر کشور عراق به ایران، گفت: در دیدارهایی که داشتیم درباره مسائل اربعین صحبت کردیم و قرار شد در سفر بنده به عراق که بزودی انجام می‌شود، تمام مواردی که در توافقات شفاهی آمد، مکتوب شود. در حال حاضر هماهنگی خوبی میان دولت ایران و عراق برای برگزاری مراسم اربعین وجود دارد.

ثبت نام اربعین بزودی آغاز می‌‌شود
وزیر کشور نیز در این جلسه با اعلام اینکه ثبت نام سفر اربعین بزودی آغاز می‌‌شود، گفت: زائران اربعین باید دوز یادآور تزریق کنند.احمد وحیدی درباره زمان آغاز ثبت نام زائران عتبات عالیات گفت: ثبت نام از روزهای آینده در سامانه حج و زیارت آغاز می‌‌شود و همه عزیزانی که قصد مشارکت در این سفر فرهنگی و مذهبی را دارند، می‌‌توانند نام‌نویسی کنند تا بدانیم برنامه‌های خود را برای چه تعدادی آماده کنیم.
وی ادامه داد: همه کسانی که تمایل دارند در این سفر بزرگ و در این فعالیت فرهنگی شرکت کنند، حتماً اعلام کنند که از چه مسیری و در چه روزهایی قصد سفر دارند.وزیر کشور درباره واکسن به زائران اربعین گفت: پیش‌بینی وزارت بهداشت این است که یک دوز یادآور تزریق شود. یعنی کسی که دو دوز تزریق کرده، دوز سوم و کسی که سه دوز تزریق کرده، دوز بعدی را هم تزریق کند.
وحیدی درباره قیمت روادید گفت: امیدواریم با لغو روادید ‌و قولی که دوستان عراقی دادند مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. بحث این است که لغو روادید زمینی داشته باشیم که طرف مقابل هم قول مساعد داده است.وزیر کشور در پایان گفت: براساس تعهدی که طرف عراقی داده است ان‌شاءالله در ایام اربعین شاهد لغو روادید باشیم، البته همین الان لغو روادید شده اما در تعداد محدودی که شامل ۲ هزار و ۵۰۰ لغو روادید روزانه است که این هم از طریق سازمان حج و زیارت صورت می‌‌گیرد.


وزیر بهداشت عنوان کرد
پوشش بیمه‌ای تعرفه‌های پرستاری تصویب شد

وزیر بهداشت، از اعطای بسته حمایتی دولت برای بیماران خاص و تالاسمی خبر داد و گفت: دستورالعمل اجرایی تعرفه‌گذاری بسته‌های خدمات و مراقبت‌های پرستاری در شورای عالی بیمه تصویب شد.
بهرام عین اللهی، در پایان هشتاد و هشتمین جلسه شورای عالی بیمه سلامت اظهار داشت: با مصوبه شورای عالی بیمه سلامت دو داروی مهم بیماران خاص از جمله یک داروی بیماران تالاسمی تحت پوشش بیمه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در ارتباط با بیماران خاص و صعب العلاج تصمیمات خوبی گرفته شده که بعد از تخصیص بودجه لازم، اجرایی می‌شود، افزود: این مصوبات به وزارت بهداشت کمک می‌کند تا بتواند حمایت‌های مؤثری از بیماران خاص انجام دهد.
وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که همواره از مطالبات جامعه پرستاری بوده است، از سال ۱۳۸۶ به تصویب رسیده، ولی در این ۱۵ سال اجرایی نشده بود، گفت: تعرفه خدمات پرستاری امسال در هیأت دولت مصوب شد و برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود.
عین اللهی ادامه داد: ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه سلامت تصویب شد و سازمان‌های بیمه گر قبول کردند که اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه جلسه شورای عالی بیمه از جلسات بسیار مهم است که با حضور نمایندگان تمام سازمان‌ها و شرکت‌های بیمه برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این جلسه مصوبات بسیار خوبی داشتیم و ضوابط اجرایی که در بیمه الکترونیک وجود دارد، به تصویب رسید.
وزیر بهداشت افزود: ما طبق قانون بودجه باید این ضوابط را اجرا می‌کردیم که تمام سازمان‌های بیمه متعهد شدند آن را اجرا کنند.
عین اللهی ادامه داد: در مصوبه دیگر این مجوز صادر شد که در صورت قطعی برق، قطعی سامانه و موارد احتمالی که ممکن است نسخه‌نویسی الکترونیک با اختلال موقت مواجه شود، ۱۲ درصد موارد نسخه‌نویسی و ۲۰ درصد موارد نسخه پیچی، خارج از سامانه انجام گیرد. وی تصریح کرد: نسخه‌نویسی الکترونیک در بیمه سلامت بالای ۹۰ درصد اجرایی شده و سایر بیمه‌ها موظفند نسخه‌نویسی الکترونیک را به طور کامل انجام دهند.
وزیر بهداشت درخصوص مصوبه دیگر شورای عالی بیمه سلامت، گفت: این شورا همچنین در خصوص پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی مصوباتی داشت.
عین اللهی با بیان اینکه شورای عالی بیمه سلامت تصویب کرد که ۷۰ درصد هزینه‌های بخش غیردولتی در بخش توانبخشی پوشش داده شود، افزود: این طرح در منطقه سراوان به‌صورت آزمایشی شروع شده است و طبق این مصوبه بیماری‌هایی مثل تالاسمی و اوتیسم مشمول پوشش بیمه‌ای مناسبی خواهند شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7943/22/618145/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها