غلامحسین محسنی اژه ای:

عدالت اجتماعی اکسیر خنثی‌سازی اقدامات دشمنان است


رئیس قوه قضائیه نیز طی سخنانی در این همایش، با اشاره به اینکه دشمنان ما طی این ۴ دهه نتوانسته‌اند الگوی جدید مذهبی و دینی مردم را تحمل کنند و به رغم فعالیت‌هایی که دارند، شاهد هستند که نظام ما رو به جلو حرکت می‌کند، اظهار کرد: جنگ نظامی داخلی و خارجی، تحریم اقتصادی و تبلیغات بنگاه‌های تبلیغاتی دشمن نتوانسته انقلاب و امت ما را متوقف کند و امروز دشمن با اقدامات ترکیبی، موذیانه و مزورانه خود به دنبال تغییر اراده و الگوی مردم است و به زعم باطل خود، دین و‌ باور مردم را نشانه رفته است.
به گزارش میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه اگر با اتکا به خداوند برای مردم خالصانه خدمت کنیم، دل‌ها را تسخیر می‌کنیم و وقتی دل‌های مردم تسخیر شود، می‌توان از همه مشکلات عبور کرد، تصریح کرد: آنچه اکسیر خنثی‌سازی اقدامات ترکیبی و توطئه‌های دشمن است، توجه به بسط و گسترش عدالت اجتماعی و مقابله با فساد و تبعیض است. رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اگر مردم ما بدانند که کارگزاران نظام برای تحقق عدالت اجتماعی و فراهم کردن بستر رشد دنیا و آخرت آنان تلاش می‌کنند، تردید نکنید که با تمام وجود از مسئولان و کارگزاران نظام حمایت و پشتیبانی می‌کنند.
قوه قضائیه در کنار دولت
حجت‌الاسلام اژه‌ای با اشاره به شخصیت وارسته، انقلابی و دلسوز رئیس جمهور گفت: امروز قوه قضائیه وظیفه خود می‌داند که با تمام توان به قوه مجریه کمک کند؛ امروز بار سنگینی بر دوش دولت است و همه وظیفه داریم که با تلاش و مساعدت یکدیگر این بار را با هم برداریم.
وی تصریح کرد: قوه قضائیه تشریک مساعی با مجلس انقلابی را برای تدوین و وضع قوانین متناسب با اقتضائات روز و قوانین متناسب با خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن و قوانین همراستا با خدمت به مردم، وظیفه و تکلیف خود می‌داند.
رئیس دستگاه قضا همچنین بر نقش و مسئولیت قوه قضائیه در حفظ و ارتقای امنیت و آرامش مردم و جامعه در نتیجه همکاری و تعامل با دستگاه‌ها و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی اشاره کرد.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با تأکید بر این نکته که دستگاه قضا باید تحول را از خود شروع کند، گفت: حتماً باید در زمینه تنوع کار در قوه قضائیه و متناسب‌سازی آن با عِده و عُده کنونی دستگاه قضا، تغییر و‌تحول ایجاد شود؛ چنانچه ملاک ما در قوه قضائیه صرفاً آمار باشد ممکن است از جهاتی سومند به نظر برسد اما از سایر جهات آسیب‌رسان خواهد بود.
 وی با بیان اینکه «تلاش برای کاهش ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه»، «کوتاه کردن فرایند پیچیده دادرسی» و همچنین «بازنگری در برخی قوانین و آیین دادرسی کیفری و‌ مدنی» از جمله اقداماتی است که انجام آنها لازمه تحول در قوه قضائیه است، گفت: اگر می‌خواهیم به معنای واقعی کلمه در قوه قضائیه تحول ایجاد کنیم، باید سازوکار‌ جدیدی در این زمینه‌ها داشته باشیم. 
رئیس عدلیه با اشاره به جلسات متعدد و متکثری که طی یک سال اخیر میان رؤسا و مسئولان قوای سه‌گانه برگزار شده است، تصریح کرد: باید از فرصت همدلی و اتحادی قوی که امروز میان مسئولان قوای سه‌گانه برقرار است در جهت اصلاح قانون، پر کردن خلأهای قانونی، اجرای صحیح قوانین و بسط و گسترش عدالت و خدمت به مردم بهره بگیریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7943/2/618157/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها