دیگه چه خبر؟


خشم مدیران فرهنگی اشرافی 
از توجه وزیر فرهنگ به هنرمندان گمنام شهرستانی

 خبر اول اینکه، محمد بهشتی مدیرعامل اسبق بنیاد سینمایی فارابی، در اظهاراتی گفته است: منظره‌ای از وزارت ارشاد می‌بینیم که در تمام سال‌های بعد از انقلاب سابقه ندارد؛ مثلاً وزیر ارشاد با کشاورزان در مورد کشاورزی نشست برگزار می‌کند! عملکرد وزارتخانه و وزیر به عملکرد هر نهادی نزدیک است جز وزارت ارشاد! این اظهارات درحالی از سوی مدیرعامل اسبق بنیاد فارابی مطرح می‌شود که  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن حفظ ارتباط دائمی با بدنه هنرمندان مطرح ، تلاش دارد تا از حلقه‌های بسته خارج شود و از هنرمندان پیرامونی که کمتر به آنها توجه می‌شود، قدردانی و تجلیل کند. دیدار با هنرمندان گمنام شهرستانی از برنامه‌های مهم محمدمهدی اسماعیلی در 9 ماه ابتدایی فعالیت او در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که مورد استقبال مردم ، هنرمندان و کارشناسان قرار گرفته است. به عنوان مثال چندی پیش دکتر اسماعیلی در قالب سفر استانی به آذربایجان غربی با حضور در منزل استاد «خدر قادری» هنرمند پیشکسوت سردشتی، از وی عیادت و تجلیل کرد که این اقدام با واکنش مثبت مردم و هنرمندان مواجه شد. البته خشم افراد منتسب به جریان‌های سیاسی غربگرا و حامی هنر اشرافی و غیر مردمی از صحبت وزیر با هنرمند ان مردمی سایر استان‌ها چیز عجیبی نیست.

ایران عضو هیأت مدیره اتحادیه بین‌المللی تعاون شد

 خبر دیگر اینکه،  سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت از عضویت ایران در هیأت مدیره اتحادیه بین‌المللی تعاون (ICA) برای نخستین بار خبر داد و این عضویت را تسهیل‌گر انتقال دانش روز به کشور و ارتقای فعالیت‌های کمی و کیفی تعاونی‌های ایران دانست.  به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی در توئیتر نوشت: تعاون ایران برای نخستین بار توانست از بین ۱۱۰ کشور، «عضو هیأت مدیره اتحادیه بین‌المللی تعاون» (ICA) شود. وی اظهار کرد: تسهیل پیشرفت اقتصادی و اجتماعی، انتقال تجربیات و دانش روز به داخل، ارتقای کمی و کیفی فعالیت تعاونی‌ها و رشد صادرات محصولات تعاونی‌ به بازارهای جدید از مزایای این انتخاب است. انتخابات هیأت مدیره اتحادیه بین‌المللی تعاون(lCA) ۳۱ خردادماه سال جاری در سویای اسپانیا برگزار شد و بخش تعاون ایران به عضویت این هیأت در آمد. در این انتخابات برای نخستین بار اتاق تعاون ایران موفق شد با پیشی گرفتن از رقبای جهانی خود از بین ۱۱۰ کشور صاحب نفوذ و قدرتمند در بخش تعاون به عنوان عضو هیأت مدیره اتحادیه بین‌المللی تعاون (ICA) انتخاب شود.

تولید آثار رسانه‌ای از مبارزه با تروریست‌ها در سوریه

 دست آخر اینکه، رئیس رسانه ملی در دیدار با وزیر اطلاع‌رسانی سوریه خواستار ثبت جلوه‌های مقاومت در جنگ جهانی نیابتی گروه‌های تروریستی در سوریه شد. پیمان جبلی همچنین بر ضرورت تولید آثار فاخر تلویزیونی اعم از سریال، مستند یا فیلم برای ثبت حماسه‌های رزمندگان مقاومت در دهه اخیر در جنگ سوریه تأکید کرد. وی افزود: با اقدام خلاق اصحاب رسانه از تحریف حقایق و وقایع به دست دشمنان جلوگیری خواهد شد. رئیس رسانه ملی در ادامه خاطر نشان کرد: در میدان نبرد، رزمندگان مقاومت حماسه آفریدند و پیروزی به نفع کشور‌های محور مقاومت رقم خورد، حالا جنگ رسانه و روایت‌ها بشدت ادامه دارد.  قرار است؛ بعد از این دیدار، رئیس رسانه ملی با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه دیدار و گفت و گو کند. جبلی همچنین از مقر رادیو و تلویزیون سوریه بازدید خواهد کرد و در مذاکراتی زمینه‌های همکاری میان دو طرف را در بخش‌های مختلف رسانه با مقامات ارشد اطلاع رسانی سوریه بررسی خواهد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7943/5/618159/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها