اخبار


تشدید صف‌های فروش دلار

عضو شورای‌عالی کانون صرافان گفت: دیروز (سه‌شنبه) صف‌های فروش ارز در بازار تشدید شد و در مقابل خریداران دلار نایاب شدند. «کامران سلطان زاده» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قیمت دلار در صرافی‌های بانکی با قیمت توافقی وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد. وی ادامه‌داد: دلار برای متقاضیان دارنده کارت ملی نیز با قیمت ۲۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.عضو شورای عالی کانون صرافان گفت: در روزهای گذشته عرضه ارز در بازار افزایشی بود و در برابر این افزایش عرضه، تقاضا برای خرید ارز بسیار کم است. سلطان‌زاده با پیش‌بینی نرخ ارز در روزهای آینده، گفت: بررسی‌ها حاکی از این است که روند نزولی قیمت‌ها ادامه خواهد داشت و همان‌طور که در برهه‌ای از زمان تقاضا برای خرید ارز افزایشی است در مقطع کنونی عرضه بر تقاضا پیشی گرفته و در نتیجه قیمت‌ها افت داشته است.

عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی موجب محرومیت از معافیت‌های قانونی می‌شود

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: عدم ارائه اظهارنامه در مهلت مقرر قانونی، موجب تعلق جریمه و محرومیت از تسهیلات و معافیت‌های قانونی خواهد شد. به گزارش سازمان مالیاتی کشور؛ «محمد تقی پاکدامن»، اظهار داشت: مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده، مؤدیان مالیاتی حداکثر پانزده روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند. وی ادامه داد: بنابراین آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه اول (بهار) ۱۴۰۱، روز چهارشنبه ۱۵ تیرماه خواهد بود.
پاکدامن افزود: مؤدیان می‌توانند از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR قسمت مالیات بر ارزش افزوده، اطلاعات تکمیلی را دریافت و نسبت به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

رئیس بانک جهانی: تورم جهانی تا ۲سال ادامه دارد

دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی بیان کرد که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا قیمت‌ها دوباره کنترل شود. به گزارش ایسنا و به نقل از اکونومیک، مالپاس معتقد است به‌دلیل این‌که ایالات‌متحده و سایر اقتصادها با نرخ تورمی روبه‌رو هستند که در دهه‌های گذشته مشاهده نشده است تورم جهانی ادامه دارد.وی گفت: «ماه‌ها و شاید دو سال طول بکشد تا نرخ تورم به پایین برگردد». رئیس گروه بانک جهانی اظهار کرد: تورم بی‌سابقه و کمبود کالاهای کلیدی مانند روغن، کود و گندم به این معنی است که برای برخی کشورها اجتناب از رکود بسیار سخت خواهد بود.
وی افزود: بسیاری از نقاط جهان به‌دلیل کمبود کود در حال تعطیل شدن هستند و این کمبود محصولات برای چندین سال ادامه خواهد داشت. دیوید مالپاس هشدار داد که کمبود مواد غذایی ممکن است منجر به بی‌ثباتی در کشورهای فقیرتر شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7944/8/618180/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها