اخبار


تدوین گزارش فرونشست زمین تا یک ماه آینده

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی موظف شد چگونگی توسعه شهری و ساخت و ساز در مناطق با خطر فرونشست را در قالب ضوابط مشخص اجرایی ارائه کند. پانزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری برگزار شد و دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گزارش خود را پیرامون پدیده فرونشست و نحوه اقدام در مورد آن اعلام کرد. بر این اساس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مقرر کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان متولی قانونی نقشه‌های مناطق و زون‌های با خطر فروریزش و فرونشست در سطح کشور، تهیه شده توسط سازمان نقشه‌برداری کشور را با همکاری کلیه مراجع علمی و تخصصی مرتبط و با اولویت حوزه‌های شهری (حریم و محدوده شهرها)، حداکثر ظرف مدت یک ماه مورد ارزیابی و تدقیق نهایی قرار داده و به کلیه مراجع مربوطه ابلاغ کند. همچنین مقرر شد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نحوه اقدام در پهنه‌های مذکور را امکان‌سنجی و چگونگی توسعه شهری و ساخت و ساز و حسب مورد تدابیر مهندسی لازم در مواجهه با این پدیده را در قالب ضوابط مشخص اجرایی ارائه کند.
 
اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی تأمین زیرساخت‌های اعزام زائران اربعین

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن تشریح برنامه‎‌های این سازمان به منظور انتقال زائران اربعین از ابلاغ اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای فراهم‌سازی زیرساخت‌های اعزام زائران و افزایش ظرفیت بهره‌گیری از ناوگان اتوبوسرانی در این ایام خبر داد. حمیدرضا شهرکی، عنوان کرد: تاکنون چندین تیم از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بازدیدهایی از مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی و محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان به جهت ورود اتباع کشور پاکستان که امسال پیش‌‎بینی می‌شود با حجم بالاتری سفر کنند، صورت گرفته است. شهرکی افزود: برای راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی نیز در بحث راهداری و ایمن‌سازی محورها ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است. وی گفت: از ۱۴هزار دستگاه اتوبوس ۶۰ درصد را در اربعین سال ۹۸ به کارگیری کردیم و امسال قصد داریم ظرفیت را افزایش دهیم و ظرفیت را به ۷۰ درصد برسانیم.

راه‌اندازی سامانه «سفته الکترونیکی» بانک مسکن

معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن از عملیاتی شدن سامانه «سفته الکترونیکی» در این بانک خبر داد. ساسان شیردل گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از خدمات شبکه بانکی علاوه‌بر ارائه حضوری به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی نیز در حال انجام است، مدیریت اوراق بهاداری همچون سفته و برات نیز به سمت الکترونیکی شدن در حال حرکت است که گام اول این اقدام در بانک مسکن راه‌اندازی سامانه «سفته الکترونیکی» است. وی گفت: افزایش امنیت، عدم انکارپذیری ذی‌نفعان و کاهش جرم، اختصاص شناسه یکتا و در اختیار قرار دادن اطلاعات تکمیلی سفته به ذی‌نفعان در پلتفرم مربوطه، یکپارچگی سند از طریق پلتفرم موردبررسی، کاهش هزینه‌ها، مطابقت با قواعد قانون تجارت و سایر قوانین در چرخه حیات سفته، امکان رصد سفته با هدف مبارزه با پول‌شویی، از جمله مزایای صدور سفته الکترونیکی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7944/11/618189/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها