اعتراف سرمربی شمشیربازی سابر به کار سخت شاگردانش

قربانی: در جهانی نباید هیچ تیمی را دست‌کم گرفت


مهری رنجبر/ این روزها امین قربانی، سرمربی تیم ملی سابر، شمشیربازانش را برای قهرمانی جهان در مصر آماده می‌‌کند. ایران به رغم کار سخت در دوئل با شمشیربازان دنیا اما همچنان اسمش در لیست مدعیان است.او با شروع اردوی تیم ملی از شنبه، حالا روی رفع ضعف‌های فنی 6 شاگردش کار می‌‌کند. قربانی به کار سخت تیمش در قهرمانی جهان اعتراف می‌‌کند: «کار بچه‌ها در مصر خیلی سخت است. دیگر نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت. اگر رقابت‌های قهرمانی اروپا را ببینید، متوجه می‌‌شوید ترکیه که قبلاً برای اردو به ایران می‌‌آمد، به فرانسه و ایتالیا رحم نکرده و آنها را شکست داده است. به نظرم  تیم ترکیه در قهرمانی اروپا با این دو پیروزی در قهرمانی اروپا تراژدی به راه انداخته است. شمشیربازان فرانسه در کلاس A جهانی هستند و ایتالیا هم شمشیربازان خوبی دارد اما ترکیه تنها انور یلدریم را دارد و با او آنها را برد. به همین دلیل می‌‌گویم دیگر نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت.»
با این حال سرمربی تیم ملی سابر، معتقد است که تیمش حریف کوچکی نیست: «با اینکه کار سختی داریم، ولی یادتان باشد، تیم ما، ایران است و حریف دست و پا بسته‌ای نیست. ما شمشیربازان خوبی داریم و اگر در قهرمانی آسیا، به ژاپن باختیم با اختلاف یک امتیاز باختیم. حتی در گرجستان هم مقابل آلمان با اختلاف یک امتیاز باختیم. در جام جهانی گرجستان با اختلاف یک امتیاز مقابل آلمان باختیم، وگرنه می‌‌توانستیم جزو 4 تیم اول باشیم.» قربانی امیدوار است تیمش در قهرمانی جهان مصر نتیجه بگیرد: «همه تمرکز کادر فنی و بچه‌ها برای بهترین نتیجه روی پیست  قهرمانی جهان است.» به نظر او، وجود پیمان فخری، سرمربی سابق و مدیر فنی تیم ملی کنار شمشیربازان ضروری است: «به هر حال فخری از کادر فنی تیم ملی جدا نیست. تیم به کمک او واقعاً نیاز دارد. حضور او کنار من و مشاوره‌هایش، امتیاز بزرگی برایم است. او مهره ملی است و باید شرایط بهتری فراهم شود تا کنار تیم ملی باشد. امیدوارم همه قدر فخری را بدانند، چرا که کمتر کسی پیدا می‌‌شود که با دانش و دلسوز باشد.»
قربانی  از وضعیت شمشیربازان اردونشین راضی است: «وضعیت بچه‌ها خوب است. آنها هر روز دو نوبت تمرین می‌‌کنند. با پایان فاز تمرین بدنسازی، روی تکنیک و تاکتیک شمشیربازی ملی‌پوشان تمرکز کرده‌ایم تا ضعف‌های فنی آنها رفع شود. طبق برنامه آنها با هم بازی می‌‌کنند تا در شرایط مسابقه هم قرار بگیرند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7944/21/618217/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها