پناهگاه سازی صهیونیست‌ها در وحشت از مقاومت



گروه جهان/ افزایش توان نظامی و استراتژیک حزب الله که حتی شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان را ناتوان ساخته، نه تنها آمار استعفاهای نیروهای گارد مرزی اسرائیل را بشدت بالا برده که چند ماهی است وزارت دفاع این رژیم را برای ساخت پناهگاه‌هایی در داخل خانه‌های واقع در نوار مرزی به تکاپو انداخته است.
بنابر گزارش رسانه‌های عبری، وزارت دفاع رژیم صهیونیستی از دیروز پروژه‌های ساخت پناهگاه‌ها در خانه‌های نزدیک مرز لبنان را در محدوده‌های اهداف احتمالی موشک‌های حزب‌الله کلید زده و گفته می‌‌شود این طرح قرار است در21 منطقه در شمال سرزمین‌های اشغالی و برای هزار خانه نیز به اجرا درآید. این طرح پس از آن به صورت جدی مورد توجه سران رژیم صهیونیستی قرار گرفت که سال 2020، حدود 30 درصد شهرک‌نشینان اسرائیلی که صدها نفر از آنها در نزدیکی مرز نوار غزه و لبنان بودند دسترسی به پناهگاه‌ها نداشتند.
این نگرانی‌ها در شرایطی است که کارشناسان امنیت ملی رژیم صهیونیستی پیش از این توان پدافند گنبد آهنین و دیگر سیستم‌های دفاعی این رژیم را برای دفع هر گونه تهدیدی کافی می‌‌دانستند اما ماه گذشته مانور شبیه‌سازی شده کمیته ویژه وزارت دفاع اسرائیل از امکان اصابت هزار و 500 راکت از 80 موقعیت در یک روز، نگرانی‌ها از آمار بالای تلفات و خسارات ناشی از جنگ چند روزه احتمالی با حزب‌الله را بالا برد. این در حالی است که حزب‌الله لبنان نیز در هفته‌های اخیر نیروهای خود را در مرز با اراضی اشغالی به حال آماده‌باش کامل درآورده و مرکز تحقیقات کنست از موج استعفاهای شمار زیادی از یگان‌های گارد مرزی ارتش اشغالگر پرده برداشته است. در این موج ناامیدی و هراس، تورهای جاسوسی دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز در لبنان با معضل بزرگی روبه‌رو شده‌اند. به طوری که فارس به نقل از النشره نوشت، منابع اطلاعاتی لبنان از سال گذشته تاکنون بیش از 17 شبکه جاسوسی اسرائیل را زمینگیر و بسیاری از جاسوسان این رژیم را در نقاط روستایی شناسایی و دستگیر کرده اند. در دو هفته گذشته نیز شعبه اطلاعات سرویس امنیت داخلی لبنان چندین مظنون به همکاری با رژیم صهیونیستی  را در روستای العرقوب به دام انداخته‌اند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7944/4/618242/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها