دور دنیا با چند خبر


چین
پکن، تلاش‌های تجدید‌شده واشنگتن برای مقابله مشترک با ابتکارعمل کمربند و جاده چین را محکوم کرد و با انتقاد از پروژه زیرساختی جهانی گروه 7 با تعهد سرمایه‌گذاری 600میلیارد دلاری در طول 5سال آینده، آن را طرحی ژئوپلیتیکی برای مخدوش کردن و مهار چین توصیف کرد.

فرانسه
شبکه فرانس 24 فرانسه با هدف اعتراض به طرح «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور این کشور برای حذف سهمیه مجوز شبکه‌های تلویزیونی و تخصیص سرمایه به رسانه‌های جمعی در طرح‌های مالیاتی، برخی برنامه‌های خود را به حالت تعلیق درآورد و شرایطی شبیه اعتصاب برقرار کرد. اتحادیه‌های رسانه‌ای معتقدند طرح مکرون استقلال رسانه‌های عمومی را مختل خواهد کرد و ممکن است به قطع بودجه آنها بینجامد.

انگلیس
رئیـــس ارتـــش انگلیـــس در نخســتیــن ســـخنـــرانی عمـــومی خود در مقام رئیس ستاد کل ارتش بریتانیا با تأکید بر اینکه وضعیت فعلی اوکراین شبیه به انگلیس پیش از جنگ جهانی دوم شده است، هشدار داد کشورش باید آماده اقدام سریع برای مهار توسعه‌طلبی روسیه شود.

عراق
مقتدی صدر در واکنش به کاندیدا شدن برهم صالح برای پست ریاست جمهوری عراق، او را فردی «حامی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی» خواند.

کویت
بانک مرکزی کویت به بانک‌ها و شرکت‌های صرافی بخشنامه‌ای را از فهرست جدید اسامی شخصیت‌های انصارالله ارائه داد که اخیراً عربستان آنها را «تروریستی» اعلام کرده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7944/4/618243/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها