اخبار


معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد
مراکز مهارت آموزی در مؤسسات عالی و دانشگاه‌ها تأسیس می شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تأسیس مراکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در مؤسسات عالی و دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: هدف اصلی این برنامه توانمندسازی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی برای ورود به بازار کار است.
غلامحسین حسینی‌نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم، از تأسیس و اداره مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای اجرای تکالیف قانونی خود و پاسخگویی به نیازهای بازار کار، مبنی بر توانمندسازی و تربیت نیروهای دانش آموخته متخصص و ماهر، از سال 1387 با روندی صعودی بر اساس رویکردها و برنامه‌های آموزشی مختلف نسبت به طراحی و اجرای دوره‌های مهارت آموزی ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، اقدام کرده است.
وی ادامه داد: بهبود و ارتقای برنامه‌های در حال اجرای سازمان، ایجاب نمود تا در تاریخ 1/11/97 با اعمال برخی اصلاحات روی شیوه‌های مهارت‌آموزی دانشجویان مبتنی بر آسیب‌شناسی آن و نیز توسعه رویکرد مشارکت فعال‌تر بخش خصوصی، نسبت به تدوین و ابلاغ دستورالعملی تحت عنوان «تأسیس و اداره مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی» با تأکید بر جایگزینی آن با دیگر برنامه‌های جاری، اقدام شود.
حسینی نیا با بیان اینکه هدف اصلی این برنامه، توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی برای ورود به بازار کار است، افزود: این برنامه بر پایه سه فرایند اصلی نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و نهایتاً ارائه خدمات مهارت آموزی مورد نیاز بازار کار به دانشجویان با تکیه بر ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی و نهایتاً مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد وابسته به سازمان است.

بانک‌های متخلف به هیأت انتظامی بانک‌ها معرفی می‌شوند

مدیر اداره ارزیابی سلامت نظام بانکی بانک مرکزی با تشریح اقدامات این بانک در جهت کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها گفت: با رصد و پایش از سوی بانک مرکزی و اقدامات انضباطی اتخاذ شده، رشد ترازنامه بیشتر بانک‌ها متوقف شده است.
به گزارش بانک مرکزی میرعمادی افزود: با الزام بانک‌ها به رعایت حد 2 درصدی ماهانه در رشد ترازنامه زمینه برای توقف رشد شتابان خلق نقدینگی از سوی بانک‌ها فراهم شده است.
وی با بیان اینکه با پیگیری‌های بانک مرکزی در صورت تخطی از سوی هر بانک با اقدامات انضباطی بانک مرکزی مواجه خواهد شد، تأکید کرد: ‌متناسب با درصد تخطی بانک‌ها از رشد مقداری ترازنامه نرخ سپرده قانونی بانک افزایش می‌یابد. همچنین معرفی هیأت مدیره بانک خاطی به هیأت انتظامی بانک‌ها نیز در دستورکار قرار دارد و اگر ظرف یکسال بانکی نتواند خود را با قوانین و مقررات منطبق کند، هیأت مدیره آن به هیأت انتظامی بانک‌ها معرفی و موارد تنبیهی براساس قانون بر آنها اعمال خواهد شد.
وی با اشاره به دریافت گزارش‌های ماهانه برای ارزیابی شاخص‌ها تصریح کرد: آمار و اطلاعات به‌صورت ماهانه دریافت و پردازش می‌شود ولی گزارش شاخص‌ها به‌صورت فصلی بررسی و ارائه می‌شود و اگر بانکی مرتکب رشد مقداری ترازنامه در یک ماه بیش از حد مجاز شد، این فرصت را دارد که طی دو ماه نسبت به اصلاح روند اقدام کند و در غیر این صورت در پایان هر فصل با اقدامات تنبیهی مواجه خواهد شد.
میرعمادی با اشاره به رشد شتابان نقدینگی توسط بانک‌ها پیش از ابلاغ بخشنامه کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها و اقدامات بانک مرکزی در این خصوص گفت: بعد از رصد و پایش بانک‌ها و اقدامات قانونی و انضباطی همچون افزایش نرخ سپرده قانونی بانک‌های متخلف و تعیین حد مجاز رشد مقداری ترازنامه موفق به توقف روند رشد ترازنامه بانک‌ها شدیم و ادامه این روند موجب کنترل بیشتر بانک مرکزی بر روند خلق نقدینگی توسط بانک‌ها می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7944/13/618252/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها