ایران بزرگترین چالش رژیم صهیونیستی است



جمعه التایه
ستون‌نویس شبکه المیادین
ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی از نظر اقتصادی و سیاسی به کشوری مستقل تبدیل شده و در کنار آرمان فلسطین ایستاده و از آرمان فلسطین حمایت مادی و معنوی کرده است.
رژیم اشغالگر قدس  ایران را یک تهدید استراتژیک برای موجودیت خود می‌‌داند، زیرا نشان دهنده یک نیروی  بسیار قوی که در صورت وقوع جنگی، برای آن آماده  است.
همچنین نه فقط  به عنوان حامی اصلی  گروه‌های  مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و یمن تلقی می‌‌شود، بلکه محوری را رهبری می‌‌کند که نقش مهمی در بیرون راندن نیروهای امریکایی از سوریه و عراق و فرار ارتش اسرائیل از  جنوب لبنان و غزه داشت. علاوه بر این، پروژه هسته‌ای ایران و آنچه در ذهنیت صهیونیستی مطرح است، از طریق دستگاه موساد، تلاش کرد تا ده‌ها دانشمند و متخصص را در قلب ایران، سوریه و دیگر کشورها و دولت‌ها ترور کند.
اسرائیل همچنین به حمله به پایگاه‌های همپیمانان ایران  در سوریه و عراق ادامه داد تا آنها را تا حد امکان از مرزهای خود دور نگه دارد، زیرا  می‌دانست که نیروی قدس و نیروهای نظامی آن، بویژه حمایتش از مقاومت در غزه و لبنان، اسرائیل را بشدت با چالش مواجه کرده است. بنابراین امریکا با هماهنگی موساد اسرائیل، با ترور قاسم سلیمانی که نقش عمده‌ای در توسعه مقاومت ایفا می‌‌کرد، به دنبال کند کردن  قطار محور مقاومت بود.
رژیم صهیونیستی  با تصور اینکه می‌تواند پروژه هسته‌ای  ایران را نابود کند، تلاش  می‌‌کرد تا به ایران حمله نظامی کند، اما تهران به تکمیل آن ادامه داد و رژیم صهیونیستی نتوانسته از نظر نظامی به ایران  حمله کند، همان طور که عبدالستار قاسم در یکی از سخنان خود گفت که رژیم صهیونیستی به 10 هزار سورتی پرواز نیاز دارد. ناگفته نماند پیامدهای این حمله که ممکن است به یک جنگ جهانی منجر شود، بر اساس آنچه «مایر داگان» رئیس سابق موساد گفته که ما قادر به انجام یک حمله نظامی به ایران نیستیم، به بحث‌ها و اختلافات در محافل بسته امنیتی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. اسرائیل به ترور دانشمندان، شکست توافقات، اعمال تحریم‌های مستمر اقتصادی به واسطه امریکا، جاسوسی و تعقیب ایران و متحدانش در همه کشورهای جهان محدود شد.
از سوی دیگر ایران نیز دست و پا بسته نبود و منتظر سرنوشت خود یا نقشه‌های دشمنان علیه خود نشد؛ بلکه با حوصله و نگاه دوراندیشانه و اقدام مستمر از یک سو و ضربات سنگین به رژیم صهیونیستی پاسخ داد. نمونه بارز آن مورد هدف قرار دادن پایگاه موساد در اربیل عراق بود. کشف و خنثی سازی هسته‌های موساد درداخل ایران و سایر کشورهای آسیایی، ایجاد بازدارندگی دریایی در مقابله با کشورهای مختلف بخصوص کشتی‌های اسرائیلی و قرمز کردن منطقه سبز در فلسطین اشغالی بخشی از راهبردهای ایران بود. همه اینها توسط  رژیم صهیونیستی  مورد اذعان قرار گرفت   و به طور صریح و ضمنی تصدیق شد، اگرچه اغلب چنین عملیاتی را به عنوان بخشی از جنگ روانی پنهان می‌‌کند.
اگر ایران  خطر استراتژیک و چالش بزرگی ایجاد نمی‌کرد، گزارش راهبردی که هر سال در هرتزلیا منتشر می‌‌شد، این خطر را تأیید و مورد هشدار قرار نمی داد و بنی گانتز چند روز پیش اعلام نمی‌کرد که ایران بزرگترین تهدید وجودی  برای اسرائیل است. در نهایت به عبارتی از محمد حسنین هیکل اشاره می‌‌کنیم که ایران پروژه دارد، می‌‌داند چه زمانی بجنگد و چگونه بجنگد، برنامه راهبردی دارد و با سیاست  بلند کار می‌‌کند و این چیزی است که رهبران صهیونیست آن را  می‌‌دانند که ایران به یک قدرت توسعه یافته منطقه‌ای تبدیل شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7944/6/618267/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها