رمضانی و مهدی‌پور تمدید کردند، حامدی‌فر و میرزایی آبی‌پوش شدند

استقلال در نقل و انتقالات پررنگ شد


گروه ورزشی/ پس از انتقادهایی که هواداران استقلال به عملکرد این باشگاه در فصل نقل و انتقالات داشتند و این موضوع باعث شد تعدادی از پیشکسوتان استقلال هم از این شرایط ابراز نگرانی کنند، مسئولان این تیم درحال رونمایی از برنامه‌های نقل و انتقالاتی خود هستند. این در حالی است که آبی‌ها از زمان شروع فصل نقل و انتقالات تنها با سجاد شهباززاده به توافق رسیدند ولی پس از رسمی شدن قرارداد او، محمد دانشگر مدافع استقلال به سپاهان پیوست تا نگرانی‌ها از بابت جدایی ستاره‌های آبی نزد علاقه مندان این تیم افزایش یابد. با این حال، استقلالی‌ها قرارداد 2 بازیکن را تمدید و 2 بازیکن جدید به خدمت گرفتند تا به شکل جدی‌تری وارد بازار نقل و انتقالات شده باشند. آرمان رمضانی اولین تمدیدی استقلال بود که در نیم فصل دوم لیگ بیستم از پرسپولیس به استقلال رفت. اگرچه او به‌عنوان یار فیکس بازی‌های زیادی انجام نداد اما هرگاه به زمین رفت، به تیمش کمک کرد و به یک بازیکن محبوب تبدیل شد و حالا با تمدید قرارداد خود به مدت 2 فصل دیگر، در کنار امیر ارسلان مطهری و شهباززاده بازیکنان استقلال در خط حمله را تشکیل می‌دهند. رمضانی بعد از تمدید قراردادش با استقلال گفت: «خیلی منتظر این روز بودم. دوست داشتم هرچه زودتر این اتفاق رخ بدهد و خدا را شکر که این اتفاق افتاد. امیدوارم اتفاق خوب فصل قبل یعنی قهرمانی در فصل آینده برای ما رخ بدهد. همیشه هم گفته‌ام دوست دارم گل‌های مهم‌تری برای استقلال بزنم و انگیزه‌ام برای فصل آینده خیلی بیشتر از فصل قبل است. ان‌شاالله با تمام وجود تلاش می‌کنیم که یک فصل فوق‌العاده برای خودم و باشگاه رقم بزنیم.» او در مورد ساپینتو سرمربی پرتغالی آبی‌ها عنوان کرد:‌ «او رزومه بسیار خوبی دارد و مربی‌ای است که  کلاس بالایی در فوتبال دارد و فکر می‌کنم به تیم ما خیلی کمک کند و بتواند فوتبال ما را یک پله بالاتر ببرد.» همچنین خبر رسید سیدحسین حسینی دروازه بان آبی‌ها که با کلین شیت‌های خود نقش پررنگی در قهرمانی بدون باخت استقلال داشت، برای تمدید قراردادش به مدت 2 فصل دیگر به توافق رسیده است.
مهدی‌پور تمدید کرد، کنایه‌ زد، یزدانی پاسخ داد
مهدی مهدی‌پور یکی دیگر از بازیکنانی بود که گفته می‌شد از قطر پیشنهاد دارد ولی این هافبک موفق فصل گذشته آبی‌ها با انتشار عکسی از خود در صفحه شخصی‌اش از تمدید قراردادش تا 1403 خبر داد. او بدون نام بردن از بازیکنی، جملاتی نوشت که به نظر می‌رسد به محمد دانشگر کنایه زده است:«به ما یاد دادن خانواده مهم‌ترین چیز تو زندگیه، آدم خانواده خودشو رها نمیکنه که با پولدارا زندگی کنه». این موضوع با واکنش سیاوش یزدانی همراه شد و او در توئیتی به دفاع از دانشگر پرداخت: «بازیکن تعصبشو تو زمین بازی نشون میده، نه تو شبکه‌های مجازی! این کارا آخروعاقبت نداره دوست من. ما که می‌دونیم چه خبره تو دل شما. خودشیرین‌های مجازی...» البته مدافع سرباز استقلال به این استوری بسنده نکرد و با انتشار یک پست دلتنگی خود از دوری دانشگر را توصیف کرد. البته مهدی‌پور دیروز پس از تمدید رسمی اش با استقلال به خبرنگاران گفت: «دانشگر دوست صمیمی من است و استوری‌ام هیچ ربطی به او نداشت.  او در مورد توئیت یزدانی نیز توضیح داد: «با یزدانی صحبت کردم. صمیمی‌ترین دوستانم در استقلال سیاوش و محمد بودند.»
حسین‌زاده از سفارت بلژیک وقت گرفت
امیرحسین حسین‌زاده دیگر بازیکنی است که وضعیت ادامه حضورش در استقلال در ابهام قرار دارد. او به‌واسطه‌ بندی که احمد مددی مدیرعامل پیشین استقلال در قراردادش گنجاند، در آستانه انتقال به شارلروای بلژیک قرار گرفته است. حسین‌زاده می‌تواند با پرداخت 250 هزار دلار به استقلال به‌راحتی قرارداد را فسخ کند و جدا شود. برای همین او از سفارت بلژیک برای ویزا وقت گرفته است. حالا لژیونر شدن حسین‌زاده کاملاً دست خودش است و آجورلو و همکارانش نیز نمی‌توانند مانع او شوند. او در گفت‌و‌گویی که دیروز با خبرنگاران داشت، درباره آینده‌اش فقط به یک جمله بسنده کرد و گفت:«امیدوارم در آینده اتفاق خوبی برای من و استقلال بیفتد.» حسین‌زاده در گفت‌و‌گویی که از او در اردوی تیم ملی در قطر پخش شد، درباره شرایط خودش در استقلال گفت:«من یک سال دیگر قرارداد دارم. ما به مسئولان گفته‌ایم که ابتدا تسویه کنند چرا که خیلی طلب داریم. بین 75 تا 80 درصد قرارداد ما پرداخت شده که آپشن‌های دیگری نیز مانده است. قرار شده صحبت کنیم و اگر به توافق برسیم، قراردادم را تمدید کنم.»
جنگ سپاهان و استقلال بر سر رضایی
اما جنگ استقلال و سپاهان در فصل نقل و انتقالات بر سر جذب بازیکنان مختلف همچنان ادامه دارد. یکی از این بازیکنان، کاوه رضایی است که در چند فصل قبل در فوتبال بلژیک حضور داشت اما تصمیم گرفته تا به فوتبال ایران بازگردد. در ابتدا از استقلال به‌عنوان مقصد اول این بازیکن نام برده می‌شد اما حالا سپاهان هم به یکی از تیم‌های خواهان جذب او تبدیل شده است. در این شرایط، رضایی به دیدار مدیران سپاهان رفت و خبر توافق او هم مطرح شد که باعث شد تا هواداران استقلال بشدت علیه مدیران این باشگاه موضع بگیرند. با این حال و بعد از اعتراض هواداران استقلال بار دیگر ورق گویا برگشته و مدیران این باشگاه دوباره با رضایی تماس گرفته‌اند تا مذاکرات جدی‌تر را با او آغاز کنند. کاوه هم از سپاهان برای پاسخ نهایی زمان خواسته و باید دید او دوباره آبی‌پوش می‌شود یا خیر.
استقلال پهلوان را به جای رضاوند می‌خواهد
اما خبر جالبی که دیروز منتشر شد این بود که استقلال برای انتقال آرش رضاوند به فولاد، درخواست کرده تا او با احسان پهلوان  معاوضه شود. بازیکنی که در 2 فصل قبل پیراهن پرسپولیس را به تن داشت اما امسال به اهواز کوچ کرده تا شاگرد جواد نکونام شود. استقلال در شرایطی خواهان پهلوان شده که عنوان شده بود که به جای رضاوند، علیرضا کوشکی را می‌خواهد اما گویا حالا نظرش تغییر کرده است و باید دید طرح این موضوع، با چه واکنشی از سوی فولاد روبرو خواهد شد.

برش
2 بازیکن جدید در استقلال

پس از جذب شهباززاده، امید حامدی‌فر هافبک وسط جوان فصل گذشته صنعت نفت، با استقلال به توافق نهایی رسید و قراردادش را امضا کرد تا دومین خرید آبی‌ها لقب بگیرد. این بازیکن 21 ساله که متولد شهرستان شوش است، در رده‌های پایه فولاد رشد کرد. او 2 سال قبل به جمع آبادانی‌ها پیوست و در 39 مسابقه برای این تیم به میدان رفت و حالا بنابر آنچه خودش اعلام کرده به توصیه علیرضا منصوریان برای پیشرفت راهی استقلال شده است. حامدی‌فر که 21 ساله است، با استقلال قراردادی به مدت 2 فصل امضا کرده و سهمیه زیر 23 سال محسوب می‌شود. خرید بعدی استقلال، رضا میرزایی وینگر 26 ساله فصل گذشته سپاهان است تا استقلال پس از شهباززاده، دومین خریدش از سپاهان را هم انجام دهد. میرزایی که با قراردادی 2 ساله آبی‌پوش شده، کارش را از رده‌های پایه سپاهان آغاز کرد و بجز لیگ هجدهم که به فولاد پیوست، تمامی دوران فوتبالش را در سپاهان سپری کرد اما پس از 7 سال، بالاخره به‌صورت قطعی از این تیم جدا شد. این بازیکن اهلِ کردکوی پیش از این مورد توجه فرهاد مجیدی نیز قرار گرفته بود اما این انتقال با مخالفت باشگاه سپاهان شکل نگرفت تا اینکه با پایان قرارداد این بازیکن، او مذاکراتش را با آبی‌های پایتخت آغاز کرد و دوشنبه شب به‌همراه امید نورافکن راهی هتل اسپیناس شد تا توافق‌های نهایی او با استقلال شکل گیرد. میرزایی قابلیت بازی در پست مدافع راست را نیز دارد و باید دید ساپینتو از این بازیکن در چه پستی بازی می‌گیرد. میرزایی پس از امضای قرارداد و قطعی شدن حضورش در استقلال، با انتشار پیامی از هواداران سپاهان خداحافظی کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7944/20/618273/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها