اخبار


دستورالعمل انتشار گواهی صرفه‌جویی انرژی در شورای عالی بورس تصویب شد
احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در آخرین توئیت خود گفت: در شورای «گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی» از قطع برق صنایع، نارضایتی بحقی وجود داشت. تولیدکنندگان خواهان اجازه انتشار گواهی صرفه‌جویی انرژی و مبادله آن در بورس انرژی بودند. (سه‌شنبه) عصر در شورای عالی بورس، دستورالعمل آن را تصویب کردیم و پیگیر اجرایش خواهیم بود.
وی همچنین در این جلسه با تأکید بر لزوم اعتماد‌سازی بین بخش خصوصی و دولت، از پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص اجرایی شدن هرچه زودتر ماده 25 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار گفت: اجرای ماده 25 این قانون برای ارتقای فعالیت‌های اقتصادی در کشور امر بسیار مهمی است که ما در وزارت اقتصاد با همکاری شورا و سایر بخش‌های دولتی به طور جد آن را دنبال می‌کنیم.  هدف از انجام معاملات «گواهی صرفه‌جویی انرژی» در بورس انرژی استفاده از مکانیزم‌های تشویقی برای استانداردسازی مصرف صنایع است تا از طریق این مکانیزم، گاز و برق صرفه‌جویی شده توسط صنایع در اختیار خودشان قرار گیرد و آنها بتوانند تا چند سال به فروش گاز صرفه‌جویی شده خود به سایر صنایع نیازمند بپردازند.
 
مدیر‌عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه خبر داد
واریز هزار میلیارد تومان از جانب صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار
سنا- به گفته مدیر عامل صندوق تثبیت بازار، چهارشنبه هشتم تیر ماه و در ادامه روند سپرده‌گذاری «صندوق توسعه ملی» در «صندوق تثبیت بازار سرمایه»، مبلغ یک هزار میلیارد تومان (معادل ارزی حدود ۴۰ میلیون دلار) به حساب این صندوق واریز شد. شایان ذکر است، این مهم در نتیجه مذاکرات صورت گرفته با حضور مدیران عالی «سازمان بورس و اوراق بهادار» و «صندوق تثبیت بازارسرمایه» با مدیران «صندوق توسعه ملی»، محقق شده است. امیر مهدی صبایی افزود: در شهریور سال ۱۳۹۹ مقرر شده بود که «صندوق توسعه ملی» مجموعاً معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار (به ارزش روز رقمی در حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان) را به «صندوق تثبیت بازار سرمایه» اختصاص دهد که با احتساب واریزی دیروز، جمع واریزی‌ها در ۵ مرحله به حدود ۵ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۲۰۸ میلیون دلار (حدود ۴۰ درصد از کل منابع) رسیده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7945/10/618349/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها