اخبار


هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون  
ارزان‌تر از سایر بخش‌ها است

رئیس اتاق تعاون هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون را ارزان‌تر از سایر بخش‌ها دانست و با اشاره به میزان اشتغال بخش تعاون، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای بخش تعاون و حمایت دولت می‌توان اشتغال پایدار و مولد ایجاد کرد. بهمن عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اشتغالزایی بالای بخش تعاون اظهار کرد: مطابق آمارهای موجود ۹ درصد کل اشتغال کشور در اختیار بخش تعاون است ولی رقم مناسبی نیست و انتظار داریم اشتغال در این بخش بیش از این باشد. وی افزود: براساس محاسبات ۶ تا ۷ درصد تولید ناخالص داخلی در دست بخش تعاون است و لذا داشتن ۹ درصد اشتغال از این نظر رقم بدی نیست ولی ظرفیت ایجاد اشتغال تعاون در کشور دست کم ۱۵ درصد است و با توجه به ظرفیت بالای بخش تعاون معتقدم با کمک و حمایت دولت این بخش می‌‌تواند جهش داشته باشد.  رئیس اتاق تعاون ایران در ادامه با اشاره به هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون، تصریح کرد: برخلاف بخش دولتی و صنعتی که ایجاد شغل هزینه بالایی دارد، در بخش تعاون ایجاد اشتغال، ارزان‌تر از سایر بخش‌ها است و با ۲۵ درصد منابع می‌‌توان شغل پایدار و مولد ایجاد کرد لذا توصیه ما این است که با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای بخش مردمی تعاون و هزینه پایین اشتغالزایی، از قالب تعاون برای توسعه اشتغال در کشور استفاده شود. عبداللهی درعین حال با بیان اینکه بیش از ۵۲ درصد تعاونی‌ها در ایران در حوزه کشاورزی فعالند، گفت: یکی از رویکردهای فعالیت تعاونی‌ها در تمام دنیا بخش تولید بویژه تولیدات کشاورزی است. در کشورهای بزرگ دنیا که بخش تعاون قدرتمندی دارند، تعاونی‌ها در حوزه کشاورزی فعال هستند لذا در شرایط اقتصادی حاضر نقش تعاونی‌های کشاورزی در تأمین خوراک و غلات بسیار اثرگذار است. به گفته وی، کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران در حوزه مواد غذایی فعال شده تا با افزایش تولیدات کشاورزی، میزان وابستگی به خارج کاهش یابد.

رئیس مرکز کار ایران:
اقتصاد دیجیتال بررسی می‌شود

رئیس مرکز کار ایران گفت: موضوع اقتصاد دیجیتال، بلاکچین، متاورس و فناوری‌های نوظهور در سلسله‌ نشست‌های دبیرخانه دائمی متاراد بررسی می‌شود. به گزارش مرکز کار ایران، سعید سمیعی در پنل علمی تخصصی متاراد با موضوع تعامل فرهنگی در متاورس که با حضور صاحب‌نظران در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: دبیرخانه دائمی متاراد هر هفته به‌صورت منظم پنل‌های علمی را در مراکز دانشگاهی، علمی، تحقیقاتی و همچنین دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوع متاراد برگزار می‌‌کند. دبیر اولین کنفرانس علمی تخصصی و بین‌المللی متاراد افزود: آشنایی با نظرات صاحب‌نظران، متخصصان، استادان دانشگاه‌ها و چهارچوب سیاست‌ها و مأموریت‌های سازمان از دیگر اهداف برگزاری این نشست‌ها است. وی در این پنل تخصصی، ضمن معرفی اهداف برگزاری رویدادهای نمایشگاهی و کنفرانس بین‌المللی متاراد، برنامه‌های دبیرخانه دائمی متاراد درخصوص برگزاری پنل‌های علمی تخصصی متاراد، بررسی علمی و تخصصی موضوعات مرتبط با اقتصاد دیجیتال، بلاکچین و متاورس را بیان کرد. به گفته سمیعی، مقرر شده است که دومین جلسه‌ پنل‌های پیش کنفرانس متاراد در حوزه علمیه قم و با حضور استادان حوزه و دانشگاه برگزار شود. در این پنل علمی که با ریاست امید عبداللهی مدیرکل رصد، پایش و آینده‌نگری فرهنگی شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، صاحب‌نظران از دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی کشور به ایراد سخن پرداختند.  در ادامه این نشست علمی تخصصی، اسماعیل حسن‌زاده مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضائیه ضمن برشمردن اهمیت پرداختن به جنبه‌های مختلف متاورس و فناوری‌های نوظهور به‌منظور پیشگیری از وقوع جرم در کشور از همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط خواست در اجرای برنامه‌های متاراد، دبیرخانه این رویداد بین‌المللی را یاری نمایند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد
پوشش بیمه‌ای ۳۹ هزار دانشجو در کشور

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۳۹ هزار دانشجو تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند. به گزارش مهر، میرهاشم موسوی در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان تأمین اجتماعی با معاونت فرهنگی وزارت بهداشت گفت: توسعه پوشش بیمه‌ای یکی از اقدامات اصلی ما است که در این خصوص برنامه‌ریزی‌های خوبی نیز انجام شده است. وی با اشاره به اینکه ۷۳ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند، گفت: ۵،۵ میلیون نفر به‌تازگی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و امیدواریم براساس اصل ۲۹ قانون اساسی بیمه همگانی برای افرادی که تحت پوشش نیستند در کشور فراهم شود. موسوی تأکید کرد: طی چند ماه گذشته اجرای طرح بیمه فراگیر آغاز شده و پوشش بیمه دانشجویی نیز نسبت به گذشته ۵ برابر افزایش یافته است.مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه ۳۹ هزار دانشجو تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، گفت: جمعیت هدف دانشجویان سه میلیون نفر است و ما باید این فرصت را برای آنها فراهم کنیم تا دانشجویان بویژه دانشجویان پزشکی که سال‌های بیشتری تحصیل می‌کنند تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی ما قرار گیرند.

رایگان شدن فرانشیز برای بازنشستگان فولاد
با تأکید مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد و به منظور رفاه حال بازنشستگان، در قرارداد سال ۱۴۰۱ صندوق با شرکت بیمه گر، مزایای ویژه‌ای در مقایسه با سال گذشته برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است. به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، مهم‌ترین مزیت قرارداد سال‌ جاری، رایگان شدن فرانشیز برای بازنشستگان است. به موجب این قرارداد، بازنشستگان فولاد از پرداخت فرانشیز برای بستری، سرپایی و پاراکلینیکی در بخش خصوصی معاف شده و فرانشیز مربوطه بر عهده صندوق بازنشستگی فولاد خواهد بود. ضمن اینکه فرانشیز ارائه این خدمات در بخش دولتی نیز برعهده شرکت بیمه‌گر خواهد بود. همچنین بیمه ‎گر‎ موظف‎ است ‎قبل ‎از ‎شروع ‎قرارداد‎ نمایندگان مالی ‎و ‎خسارتی ‎تام‎ الاختیار‎خود ‎را‎ به‎ بیمه‎‌گذار‎ معرفی ‎و ‎به‎ عنوان ‎رابطین ‎بیمه‎‌گر ‎و‎ بیمه‎‌گذار ‎و‎ جهت ‎انجام ‎امور‎ بیمه‌‎ای‎ بیمه‎‌شدگان ‎حداقل‎۷۰٪‎هزینه‎ بیمه‎ شده ‎را‎ به‎ استناد ‎فاکتور/پیش ‎فاکتور ‎ارائه‎ شده ‎پرداخت‎ ‎کند و‎ هرگونه‎ همکاری ‎را  برای ‎رفع‎ مشکل‎ بیمه‎ شده‎ انجام‎ دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7945/13/618360/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها