یک کشته و 13 مصدوم در آتش سوزی مجتمع مسکونی مجیدیه

انفجار خودرو در پارکینگ دردسرساز شد


گروه حوادث/ انفجار خودروی پژو پارس در پارکینگ یک مجتمع مسکونی واقع در مجیدیه تهران یک کشته و 13 مصدوم بر جا گذاشت.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»،ساعت 8 شب سه‌شنبه خبر آتش‌سوزی در مجتمع مسکونی عقیق واقع در خیابان مجیدیه شمالی، نبش خیابان کمالی، به آتش‌نشانی، اورژانس و پلیس اعلام شد. به محض دریافت این خبر امدادگران آتش‌نشانی و اورژانس بلافاصله با تجهیزات اطفای حریق و 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس،6 دستگاه آمبولانس و 3 دستگاه موتورلانس به محل اعزام شدند.
نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد یک خودروی پژو پرشیا داخل پارکینگ منفجر شده و این انفجار سبب آتش‌سوزی و منجر به سرایت آتش به خودروهای دیگر نیز شده و دقایقی بعد دود غلیظی به طبقات بالایی ساختمان سرایت کرده و ساکنان در میان دود و آتش گرفتار شدند.
سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران دراین باره گفت: محل آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی پنج طبقه با شش بلوک بود که در مجموع ١٢٠ واحد در آن قرار داشت. این مجتمع مسکونی دارای چند در ورودی بود که داخل پارکینگ آن چندین دستگاه خودرو پارک شده بود. دو خودرو در پارکینگ دچار آتش‌سوزی و کاملاً شعله‌ور شده بود که با توجه به اینکه از سقف کاذب در پارکینگ استفاده شده بود دود زیادی پارکینگ و طبقات بالایی را فراگرفته بود؛ زمانی که نیروهای آتش‌نشانی به محل رسیدند دود تا بالاترین طبقه ساختمان را فرا گرفته بود. بیش از ١٠٠ نفر  در نقاط مختلف این مجتمع مسکونی گرفتار شده بودند که آتش‌نشانان عملیات نجات و خاموش کردن آتش را آغاز کردند. در بین ساکنان ساختمان افرادی  حضور داشتند که بیمار بودند و برای جابه‌جا شدن نیاز به کمک داشتند که البته سه نفر با وضعیت وخیم خارج و به هوای آزاد و پشت بام منتقل شدند.
یحیی صالح طبری رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه عوامل اورژانس تا چندین ساعت پس از وقوع حادثه در محل مستقر بودند، گفت: این آتش پس از ساعتی با تلاش عوامل آتش‌نشانی خاموش شد و امدادگران اورژانس نیز به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کردند، اما در این حادثه مردی حدود۶۰ ساله جان خود را از دست داد. ۱۳ نفر مصدوم شدند که پنج نفر از آنان از جمله یک آتش‌نشان خدمات درمانی را در محل دریافت کردند و 8 نفر دیگر هم که نیاز به درمان و مراقبت بیشتر داشتند به بیمارستان‌های فیروزگر، امام حسین(ع)، پارس و گلستان منتقل شدند.با اعلام خبر فوت این مرد 60 ساله به بازپرس محمد جواد شفیعی از شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران دستور تحقیقات صادر شد و پس از حضور تیم جنایی در محل مشخص شد دقایقی قبل از این حادثه یک خودروی پژو پارس با دو سرنشین زن و مرد برای بازدید یکی از واحدهای مجتمع وارد پارکینگ شده بودند در حالی که مرد جوان به طبقات بالایی رفته بود زن جوان که داخل خودرو بود متوجه شده که از داخل موتور خودرو دود بیرون می‌زند به همین خاطر بلافاصله از خودرو پیاده شده و قصد داشته موضوع را تلفنی به مرد جوان خبر دهد اما ناگهان خودرو منفجر می شود و آتش به سایر خودروها سرایت می کند.در حال حاضر تحقیقات برای بررسی علت دقیق این حادثه از سوی پلیس ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7945/19/618370/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها