خبر خوان


تسریع در استقرار سامانه مکانیزه مدیریت پروژه در ایمیدرو
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از نگاه ویژه ایمیدرو به مدیریت پروژه و لزوم تسریع در استقرار سامانه مکانیزه مدیریت پروژه در این سازمان و شرکت‌های تابعه آن خبر داد. وجیه‌اله جعفری با اشاره به نقش مدیریت پروژه بویژه در سازمان‌های دولتی، ابراز امیدواری کرد که با استقرار نظام مدیریت پروژه، شاهد اثرات شاخص آن از جمله شفاف‌سازی، بهبود کیفیت کار، کاهش قیمت تمام شده و اجرای درست کارها باشیم.
 
تجارت ۴ میلیارد دلاری ایران  با همسایگان خزر
مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت گفت: سال گذشته ارزش مبادلات تجاری ایران و کشور‌های حاشیه دریای خزر حدود ۳.۵ میلیارد دلار بود که با هدف‌گذاری انجام شده این میزان امسال به ۴ میلیارد دلار می‌رسد. رحمت‌اله خرمالی گفت: برای توسعه تجارت با کشور‌های حاشیه دریای خزر برنامه‌هایی به کمک دولت، وزارت صنعت و معدن و سازمان توسعه تجارت طراحی شده است. در بخش توسعه روابط تجاری می‌توان به توسعه زیرساخت‌های تجاری گمرک و حمل و نقل اشاره کرد. او افزود: مبادله کالا بین ایران و کشور‌های حاشیه دریای خزر از طریق ریلی، زمینی و دریایی انجام می‌شود. برای توسعه روابط تجاری با کشور روسیه نیز ۱۶۰ کیلومتر مسیر ریلی از رشت به آستارا بعد از سفر نخست‌وزیر روسیه به ایران و تماس تلفنی رؤسای جمهور دو کشور رو به تکمیل است. مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت با اشاره به برنامه‌های ترویجی برای نفوذ تجارمان در بازار‌های ۴ کشور همسایه خزر گفت: راه شناسایی بازار این کشور‌ها برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی ایران است. از جمله این نمایشگاه‌ها، نمایشگاه اختصاصی ایران در آلماتی قزاقستان ۱۰ تیر ماه برگزار می‌شود. خرمالی با اشاره به حمایت تجار و بازرگانان منطقه اوراسیا گفت: برای حمایت از صادرات غیر‌نفتی در سال ۱۴۰۱ بسته‌های حمایتی برای تجار و بازرگانان در حوزه اوراسیا در دست تدوین و نهایی شدن است.
 
شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت واگذاری زمین
علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع پیشرفته در اولویت واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی قرار دارند. او با اشاره به پس گرفته شدن ۷۷۰هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی در سال گذشته از افرادی که نتوانسته‌اند واحد صنعتی خود را راه‌اندازی کنند، اظهار داشت: این زمین‌ها امسال دراختیار فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد. همچنین از افرادی که در حال ساخت هستند، حتماً حمایت خواهیم کرد. رسولیان گفت: امسال نیز حدود ۵۰۰هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی آزاد‌سازی می‌شود که برای واگذاری‌های جدید، بویژه در جاهایی که تقاضا‌محور است و زمین کمتری وجود دارد، شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت قرار دارند که بدون مزایده، زمین به آنها واگذار می‌شود. وی افزود:  صنایع پیشرفته یا واحدهایی که در زنجیره تولید نقش مؤثری دارند در اولویت دوم قرار می‌گیرند و افرادی که پروانه تولید فعال و عملکرد قابل‌توجهی دارند، اما واحد تولیدی شخصی ندارند و در کارگاه اجاره‌ای کار می‌کنند، در اولویت‌های بعدی واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی قرار می‌گیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7945/12/618384/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها