تمرینات تیم ملی فوتبال زنان با قهر برخی بازیکنان آغاز شد

سکوت آزمون در قبال تحریم تیم‌ملی!


تمرینات تیم ملی فوتبال زنان با قهر برخی بازیکنان آغاز شد
سکوت آزمون در قبال تحریم تیم‌ملی!
پریسا غفاری/ بعد از خداحافظی غیرمنتظره مریم ایراندوست از سرمربیگری تیم ملی فوتبال زنان، مریم آزمون جایگزین او شد و هفته گذشته هم با دعوت از ۳۱ بازیکن خبر از تشکیل اردو داد. در این شرایط دور جدید تمرینات تیم ملی فوتبال زنان برای حضور در مسابقات 2022 کافا از دیروز آغاز شد و نکته قابل توجه اینکه تعدادی از بازیکنان به بهانه‌های مختلف حاضر به شرکت در تمرینات نشدند. گفته می‌شود از بین این 5 بازیکن به جز شقایق روزبهان که به علت فوت برادرش با عذر موجه غایب است، 4 بازیکن دیگر یعنی زهره کودایی، مرضیه نیکخواه، ثنا صدقی و غزاله بنی‌طالبی در اعتراض به برکناری مریم ایراندوست حاضر به شرکت در اردو نشدند. در این شرایط فدراسیون فوتبال، تنها یک روز مانده به آغاز اردو از 5 بازیکن جدید شامل فاطمه عزیزی، زهره جلالی، سمیرا محمدپور، رها یزدانی و مریم رهیده، دعوت به عمل آورد. از سویی در این اردوی 9 روزه بازیکنان تیم خاتون بم که قهرمان لیگ شدند هم به دلیل تمرینات باشگاهی برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا دعوت نشدند. اولین جلسه که ۱۲۰ دقیقه به طول انجامید، دویدن دور زمین و سپس تمرین پرفشار تاکتیکی در دستور کار قرار گرفت. پیش از شروع تمرین هم مریم آزمون دقایقی با بازیکنان صحبت کرد و از آنها خواست از فرصت حضور در تیم ملی استفاده کنند.
نکته جالب اینکه مریم آزمون که در حاشیه برگزاری تمرین مصاحبه‌ای داشت، دچار اشتباه عجیبی شد: «فدراسیون فوتبال با توجه به نتایج اخیری که تیم ملی جوانان در مسابقات غرب آسیا به دست آورد تصمیم گرفت کادر فنی جوانان برای بزرگسالان انتخاب شود. همان طور که می‌‌دانید همراه این تیم برای اولین بار توانستیم قهرمان غرب آسیا شویم و تیم‌های قدرتمند این منطقه را شکست بدهیم. من خیلی خوشحالم که در این جایگاه قرار گرفتم.» این درحالی است که تیم ملی قهرمان غرب آسیا نشد بلکه در تورنمنت کافا (رقابت‌های آسیای مرکزی) قهرمان رده جوانان شد.
نکته دیگر اینکه آزمون ترجیح داد مریم جهان‌نجاتی را به جای مرضیه جعفری به کادرش اضافه کند و این در حالی است که پیش‌تر گفته می‌‌شد فدراسیون خواستار حضور جعفری به عنوان مربی تیم ملی شده بود. آزمون درخصوص نیامدن تعدادی از بازیکنان به اردو، چنین توضیح داد: «بزرگ‌ترین مشکل ما نبودن بسیاری از بازیکنان اصلی تیم است. این بازیکنان در تیم بم شاغل هستند و این باشگاه تصمیم گرفت که بازیکنانش را در اختیار تیم ملی قرار ندهد. همچنین متاسفانه 5 بازیکن تأثیرگذار تیم ملی که از بدنه اصلی تیم ملی بودند را در اختیار نداریم. البته بازیکنان جوان و خوبی داریم که می‌توانند تیم مناسبی را تشکیل بدهند. گرچه برای این تورنمنت فرصت کمی در اختیار ما است اما سعی می‌کنیم تمام تلاش و انرژی‌مان را به کار بگیریم تا بدن‌های بازیکنان را به حدی برسانیم که 4 بازی رسمی انجام دهند. کار سخت است اما برای روزهای سخت آفریده شده‌ایم.» او در پایان بدون اشاره به دلیل تحریم تمرینات توسط چند بازیکن خوب و تأثیرگذار تیم ملی، گفت: «این نوید را به همه مردم عزیز ایران می‌دهم با توجه به اتفاقاتی که افتاده و حاشیه‌هایی که این روزها برای تیم ملی ساختند همه چیز اینجا خوب است و جو دوستانه‌ای داریم. امیدوارم در مسابقات علاوه بر ارائه بازی خوب، از اعتبار تیم ملی دفاع و جایگاه آن را ارتقا دهیم و این شروعی تازه برای آینده فوتبال زنان باشد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7945/20/618425/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها