هنرمندان در فضای مجازی


چهره‌ها
کیومرث مرادی خبر جدیدی از نمایش تازه‌اش در اینستاگرام منتشر کرده و ضمن انتشار ویدیویی نوشته: مهدی‌حسینی‌نیا، نازنین کریمی و سام درخشانی به نمایش «مانش»پیوستند. مرادی برای نخستین بار با این بازیگران همکاری می‌کند تا با ترکیبی متفاوت تازه‌ترین اثر خود را برای اجرا آماده کند. تئاتر«مانش» براساس نمایشنامه «اهالی کاله» نوشته پیام لاریان برای اجرا آماده شده و قرار است از نیمه تیرماه در پردیس تئاتر«شهرزاد» روی صحنه برود.

کوروش سلیمانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون هم عکسی با محمدعلی بهمنی شاعر معاصر منتشر کرده و در توضیح آن شعری آورده و نوشته: «چند مدتی است خسته از روزگار گاه و بیگاه این شعر را با خود زمزمه می‌کنم، یا دکلمه استاد عزیزم پرویز خان پرستویی از آن و به لطف حقیقت، زیبایی و حلاوت آن خستگی از جان به در می‌کنم. امروز بعد از دیالوگی کاهنده و عجیب که داشتم، از آن دست دیالوگ‌ها که شاید شما هم در این روزگار غریب با آن کم و بیش و بیشتراز پیش! مواجه هستید، بیشتر از همیشه به آن نیازمند بودم و چه بخت یارم بود که غروب در سر ضبط برنامه هزاره شعر که به دعوت علی خواجه عزیز رفته بودم تا با دوست و استاد ارجمند دکتر رشید کاکاوند درباره لذت شعر گفت‌و‌گو کنم، استاد محمد علی بهمنی نازنین را دیدم و از ادب و فروتنی و مهربانی‌شان بهره‌مند شده و از اینکه این شعر را به ما بخشیده‌اند بسیار تشکر کردم.»

کاظم دانشی در اینستاگرام خود از نقش صدف اسپهبدی در «علف‌زار» نوشت و سیمرغی که گرفت. کارگردان علف‌زار نوشت: «صدف اسپهبدی بازیگر جوان سینما و تئاتر، سال گذشته برای اولین بار در یک فیلم سینمایی جلوی دوربین رفت. اسپهبدی در «علف‌زار» نقش زنی با نام «فریبا» را ایفا کرد. کاراکتری سخت با گریم بسیار سنگین که مجبور شد برای بازی در آن ۲۵ کیلو وزن کم کند. او مزد زحمات و سختی‌های این نقش را زمانی گرفت که از پله‌های اختتامیه چهلمین جشنواره فجر بالا رفت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.» «علف‌زار» به تهیه کنندگی بهرام رادان و کارگردانی کاظم دانشی در چهلمین جشنواره فیلم فجر در ۱۳ رشته نامزد شد (تمامی بازیگران نقش اول و مکمل) و در نهایت ۴ سیمرغ بلورین و یک دیپلم افتخار از این رویداد سینمایی دریافت کرد.

جهان ادبیات
اسدالله امرایی مترجم کشورمان که اصولاً روز تولد فرهیختگان را در صفحه‌اش یادآوری می‌کند و چیزی درباره‌شان می‌نویسد این بار از فرشته ساری نوشته به بهانه تولدش. امرایی عکسی از این شاعر منتشر کرده و در توضیح آن آورده« شادباش زادروز تولد فرشته ساری نویسنده و شاعر و مترجم. چند کتاب در حوزه‌های شعر و داستان تألیف یا ترجمه کرده‌است؛ پژواک سکوت، مروارید خاتون، تربت عشق و جمهوری زمستان از جمله آثار اوست. ساری در رشته‌های علوم کامپیوتر و زبان و ادبیات روسی تحصیل کرده است. از یاران مجله کارنامه بود. هر جا که هست از گزند روزگار مصون باشد.»
 
صفحه‌ اینستاگرامی منسوب به،دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی  عکسی از حضور این استاد بر سر مزار یار دیرینه‌اش محمدرضا شجریان منتشر کرده و شعری از شفیعی‌کدکنی را ضمیمه عکس نموده است. شعر چنین است: آوازِ زندگی را/ با هر مرکبی که نوشتیم/ بزدودش این پلیدک غدّارِ بدگمان/ وِمروز/ آموختیم از تو/ که با مرگی این‌چنین/ آواز زندگی را/ باید نوشت و/ رفت / تا جاودان بماند در زیر آسمان.»

دیگه چه خبر؟
کامبیز درم‌بخش جزو هنرمندان حیفی بود که کرونا از ما گرفت و حالا نشر ثالث که پاتوق اصلی این هنرمند طراح و کارتونیست بود  نمایشگاهی از کارهای او برگزار کرده. در اینستاگرام نشر ثالث ویدیویی از آماده‌سازی این نمایشگاه منتشر و نوشته شده: شاعر خط‌ها، کامبیز درم‌بخش، گزیده آثار، ۳ تا ۱۵ تیر ۱۴۰۱» یکی از علاقه‌مندان  درم‌بخش هم در فقدان او نوشته: کامبیز رفت اما برای همیشه بود و ماند.خطوط کامبیز بدون در نظر گرفتن خلافی آرت بی نظیر فکری‌اش کافی است برای استثنایی بودن‌اش.تک بود یک دانه و رفت.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7945/24/618441/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها