ایران در ایران


کمبود دارو در مازندران موقتی است

​​​​​​​ساری -مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران می‌گویند که مشکل کمبود بعضی از اقلام دارویی کشوری و موقتی است و به‌زودی رفع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر مهم‌ترین مشکل شهروندان مازندرانی کمبود بعضی از داروهای آنتی‌بیوتیک، اعصاب و روان، دیابت و قلبی و عروقی است، موضوعی که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تأیید می‌کنند و می‌گویند که وضعیت استان در تعریف کمبود دارو می‌گنجد و منتظرند تا وزارت بهداشت سهمیه لازم را تأمین و توزیع کند. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأیید کمبود برخی اقلام دارویی مانند انواع آنتی‌بیوتیک در استان مازندران گفت که به‌صورت روزانه برای رفع این دغدغه شهروندان مازندرانی، مشکلات را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش می‌دهیم. دکتر ابراهیم صالحی‌فر افزود: از نگاه سازمان غذا و دارو، کمبود دارو اینگونه تعریف می‌شود که تمامی دوزهای یک دارو نایاب شود یا نشان‌های معادل آن وجود نداشته باشد و همچنین در کنار کمبود داروی خارجی معادل ایرانی آن هم وجود نداشته باشد که این روزها موارد مذکور برای کمبود برخی اقلام دارویی در استان صدق می‌کند.

مزایای قانون ته‌لنجی برای لنج‌داران هرمزگانی
بندرعباس- یکی از درخواست‌های عمومی لنج‌داران و جامعه ملوانی استان، استفاده از مزیت قانون ته‌لنجی و صدور مجوز است که با پیگیری استاندار این مهم به سرانجام رسید. به گزارش استانداری هرمزگان، این مسأله یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم در راستای کمک به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مرزنشینان و ساحل‌نشینان بود. استاندار هرمزگان نیز با پیگیری‌های پی در پی از دستگاه‌های ذیربط، خواستار بهره‌مندی جامعه ملوانی استان از قانون ته‌لنجی شد. بر همین مبنا و در راستای این پیگیری‌ها، نماینده عالی دولت در استان هرمزگان از صدور مجوز استفاده از قانون ته‌لنجی برای تمام لنج‌های باری استان خبر داد. بر اساس این گزارش، تمام لنج‌های باری در سال‌جاری می‌توانند از امتیاز «یک سفر ته‌لنجی» استفاده کنند. همچنین لنج‌هایی که از امتیاز ته‌لنجی سال ۱۴۰۰ استفاده نکرده‌اند، حداکثر تا شهریورماه امسال فرصت دارند از این امتیاز خود بهره‌مند شوند.

ماندگاری هوای گرم در کشور
ایران‌زمین – پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد هوای گرم حداقل تا اواسط هفته در کشور پایدار خواهد بود. «صادق ضیاییان» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی به «ایران» گفت: هر چند روند افزایش دما درکشور متوقف شده اما حداقل تا فردا یکشنبه ماندگاری گرما را در کل استان‌های کشور خواهیم داشت و پس از آن دما درحد نرمال تیرماه خواهد بود. وی افزود: در روز‌های پایانی هفته نیز همان‌گونه که قبلاً پیش‌بینی شده بود گرما به اوج رسید و حتی در تهران دو روز دمای بالای 40درجه داشتیم. به گفته وی رکورد گرمای تهران در تیر‌ماه مربوط به سال 1354 با ثبت 45درجه سانتیگراد بوده است. وی تصریح کرد: در روز جمعه بخشی از شرق کشور درگیر پدیده گرد‌وغبار بود ولی به نظر می‌رسد طی 72ساعت آینده با پدیده جوی دیگری در کل کشور درگیر نباشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7946/16/618475/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها