اخبـــار



هدایی و احمدیان بدون برادران عالمیان در مجارستان

با انصراف برادران عالمیان از حضور در مسابقه مجارستان، هدایی و احمدیان دو ملی‌پوش ایرانی در این رقابت‌ها هستند. 4 ملی‌پوش تنیس روی میز ایران با پایان لیگ‌های اروپایی، با حضور در تورهای بین‌المللی برای بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان آماده می‌شوند. قرار بود نوشاد و نیما عالمیان، امیر حسین هدایی و امین احمدیان بعد از تورهای کرواسی و اسلوونی در مجارستان هم مسابقه دهند و بعد به ایران برگردند تا برای قونیه به اردو بروند، اما برادران عالمیان به دلیل خستگی و مصدومیت قید تور مجارستان را زدند. با این حساب، فقط هدایی و احمدیان ملی پوشان ایران در مجارستان هستند.

باخت هندبال به ایتالیا، بعد از برد تاریخی

تیم هندبال دختران جوان، بعداز شروع درخشان رقابت‌های قهرمانی جهان، دیروز مقابل ایتالیا باخت. دختران جوان هندبال که برای اولین بار پا به مسابقات جهانی گذاشته‌اند، در اولین مسابقه با امتیاز 46- 26 مکزیک را شکست داد تا پیروزی تاریخی را رقم بزند. این تیم دردومین بازی پرزیدنت کاپ رقابت‌های قهرمانی جوانان دختر جهان، به مصاف تیم ایتالیا رفتند که با اختلاف 15 امتیاز و امتیاز 25- 20 اولین باخت را تجربه کنند.

تاریخ سازی محجوب در مسابقات قهرمانی آسیا

سید پارسا محجوب با مدال برنزش درمسابقات تری‌اَتلون قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ ، تاریخ ساز شد و اولین مدال قاره‌ای ایران در این مسابقات را کسب کرد. محجوب در این رقابت‌ها به میزبانی شهر بورابای قزاقستان و در رقابت با چهره‌های سرشناس آسیا مثل ایان بیسن بایف قهرمان آسیا و نایب قهرمان بازی‌های آسیایی با عملکرد فوق‌العاده، میرلان ایسکاکف نفر سوم قهرمانی امیدهای تری اتلون آسیا را پشت سرگذاشت و به مدال برنز رسید.

درگذشت سرپرست معنوی کاروان ایران در پارالمپیک

سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادرشهید محمد بابایی و سرپرست معنوی کاروان پارالمپیک ایران در المپیک 2020 توکیو، به دیدار حق شتافت. او بعد از تحمل مدتی بیماری، دیروز دار فانی را وداع گفت. کمیته ملی پارالمپیک با انتشار پیامی، درگذشت او را تسلیت گفت.

رکوردشکنی علیپور در جام جهانی سنگ‌نوردی

رضا علیپور ملی‌پوش سنگ‌نوردی در جریان جام جهانی سوئیس ۲بار پیاپی رکورد ملی را جابه‌جا کرد. این رکورد که متعلق به علیپور بود به مدت ۵ سال رکورد جهان محسوب می‌شد  که حالا ۱۵صدم ثانیه ارتقا یافته است. او ابتدا به رکورد ۵.۴۱ و سپس ۵.۳۳ ثانیه دست یافت تا ضمن راهیابی به مرحله نهایی، رکورد خود را که در سال ۲۰۱۷ در چین ثبت کرده بود، بهبود بخشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7946/21/618523/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها