هنرمندان در فضای مجازی



با پشت‌سر گذاشتن دو سال کرونایی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری اوج گرفته‌ و در این میان اهالی موسیقی و تئاتر به‌خاطر از سرگیری اجراهای زنده بر صدر قرار گرفته‌اند. اهالی سینما هم البته اکران‌های مردمی را آغاز کرده‌اند. اطلاع‌رسانی درباره این رویدادها موضوع مشترک پست‌های اینستاگرامی فعالان حوزه فرهنگ و هنر است.

موسیقی
سالار عقیلی قرار است سه‌شنبه 14 تیرماه به‌همراه ارکستر ملی دماوند اجرایی در سالن‌نژاد‌فلاح کرج داشته باشد. آن‌طور که در اطلاعات منتشر شده از سوی او آمده، بهزاد رهنما رهبری این ارکستر را برعهده دارد. عقیلی همچنین در پست اینستاگرامی دیگری درباره اجراهای تازه‌اش در تهران نوشته است: «افتخار داریم در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ در برج میلاد تهران، میزبان حضور گرم و قدوم پرمهر شما مردم هنردوست ایران باشیم و بار دیگر همصدا شویم... .»

 حجت اشرف‌زاده نیز اطلاعات اجراهای تازه‌اش را بازنشر کرده است. او 27 تیرماه در سالن امیر مهر اکسین دریاسر در محمودآباد اجرا خواهد داشت.

علیرضا قربانی امروز تیرماه در شاهرود اجرا دارد. او اعلام کرده بلیت فروشی این اجرا که ساعت 18 در سالن آمفی‌تئاتر ذوب‌آهن برگزار می‌شود آغاز شده است.

علی قمصری از اجرای «تار مجنون موی لیلی» در همدان و رشت خبر داده است. طبق اطلاعات منتشر شده در صفحه اینستاگرام او این اجراها در تاریخ 14 تیرماه (همدان) و 18 تیرماه (رشت) خواهد بود.
سهراب پورناظری با انتشار تصاویری از کنسرت نمایش «سی صد» نوشته است: «برای ایران. حضورتان پرشکوه‌ترین صحنه این آوردگاه است.»

فرزاد فرزین از ابتلا به ویروس گوارشی خبر داده و به علاقه‌مندانش توصیه کرده که برای مصون ماندن از این بیماری اقدامات بهداشتی را جدی بگیرند.

تئاتر
سیما تیرانداز اعلام کرده که نمایش «عاشقانه‌ها» پس از شکسته شدن رکورد تماشاگران، اجرایش در پردیس تئاتر شهرزاد ادامه دارد. نمایش «عاشقانه‌ها» با نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و طراحی و کارگردانی شهرام گیل آبادی، اجراهای خود را از آخرین روز بهار در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده است. در این نمایش، امیر عظیمی، حمیدرضا ترکاشوند، سیما تیرانداز، شقایق فراهانی، ژاله صامتی (به ترتیب ورود به صحنه)، ایفای نقش می‌کنند و در بخش‌هایی از این اجرا، امیر عظیمی و حمیدرضا ترکاشوند خوانندگی و اجرای زنده دارند.
صدف اسپهبدی تصاویری از حضور گلاب آدینه برای تماشای نمایش «جنون محض» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی را منتشر کرده و نوشته: «بانو گلاب جانم، دیشب بعد از اجرا وقتی دونه دونه اشک‌هاتون روی گونه هاتون سر می‌خورد من یقین پیدا کردم که آرزوها واقعی میشن و فرشته‌ها زمینی. دوستتون دارم به بانگ بلند». الهام پاوه‌نژاد، دیبا زاهدی، صدف اسپهبدی و الهه فرازمند از جمله بازیگران این نمایش هستند.
سینما
مونا فرجاد دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامش را به دیدن گفت‌و‌گوی تصویری‌اش با عباس یاری دعوت کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این گفت‌و‌گوی دیدنی و شنیدنی را در آپارات ببینند.
سارا بهرامی ویدیویی از اکران مردمی فیلم «علفزار» با حضور خودش و ترلان پروانه در مشهد را به اشتراک گذاشته و از استقبال مردم این شهر تشکر کرده است.

نوید‌ پورفرج تصاویری از اولین اکران مردمی فیلم «زالاوا» با حضور آیدا پناهنده، هوتن شکیبا و هدی زین العابدین را که چهارشنبه در پردیس چهارسو برگزار شد بازنشر کرده است. فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری و تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری و سمیرا برادری از فیلم‌های تحسین شده سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر است که از چهارشنبه هشتم تیرماه اکران آن آغاز شده است. نوید پورفرج، پوریا رحیمی‌سام، هدی زین‌العابدین، باسط رضایی، مهسا حجازی، شاهو رستمی و... بازیگران این فیلم هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7946/24/618530/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها