اخبار


کودک ۶ ساله قمی قربانی تازه سگ‌های ولگرد

گروه حوادث / یک کودک دیگر بر اثر حمله سگ‌های ولگرد در دامشهر قم جان باخت.به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان از جان باختن پسربچه ۶ ساله به‌دنبال حمله سگ‌های ولگرد در منطقه دامشهر قم خبر داد.
دکتر علی بیگدلی گفت: ظهر روز جمعه به دنبال تماس با اورژانس ۱۱۵ مبنی بر حمله سگ‌های ولگرد به پسربچه ۶ ساله بلافاصله کارشناسان فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند. متأسفانه این کودک شش ساله پیش از رسیدن تکنیسین‌های اورژانس به صحنه حادثه، به دلیل شدت جراحات ناشی از حمله سگ جان خود را از دست داد.این دومین حادثه مشابه طی روز‌های اخیر در شهرک دامشهر قم است که موجب جان باختن کودکان شده است.

دستگیری ۲نفر از عاملان هتک حرمت به دختران زاهدانی

گروه حوادث / ۲نفر از عاملان هتک حرمت به دختران زاهدانی دستگیر شدند.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، به‌دنبال پخش کلیپی در فضای مجازی مبنی بر مشاجره لفظی و ضرب و شتم دو دختر جوان از سوی چند جوان موتورسوار در زاهدان که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی شهروندان شد، موضوع دستگیری متهمان به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان از صدور دستور شناسایی و بازداشت اهانت‌کنندگان به دو دختر زاهدانی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دادستانی، ابوالفضل احمدزاده گفت: صبح روز پنجشنبه کلیپی کوتاه از تعرض و اهانت چند پسر به دو دختر جوان در زاهدان منتشر شد که باعث مکدر شدن خاطر شهروندان متدین استان شده و بلافاصله دستور شناسایی و برخورد با عوامل این حرکت غیراخلاقی صادر شد. هرچند امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی هر مسلمان است اما افرادی که شرایط لازم را نداشته و آموزش‌های ابتدایی یا تخصصی را فرانگرفته‌اند حق ندارند به‌صورت خودسرانه در خیابان‌های شهر اقدام به اجرای امر به معروف و نهی از منکر آن هم به‌صورت فیزیکی کنند.
وی افزود: آنچه توسط چند مرد موتورسوار و به بهانه امر به معروف و نهی از منکر نسبت به دو دختر جوان زاهدانی صورت گرفت مصداق بارز تضییع حقوق عامه و البته برخلاف موازین شرعی، قانونی و اخلاقی بود زیرا آشکار بود این افراد با ابتداییات امر به معروف و نهی از منکر غریبه بوده و هیچ آموزشی در این خصوص ندیده‌اند که به همین منظور دستور شناسایی آنها به قید فوریت صادر شد. از سوی دیگر در این قبیل موارد هیچ شخصی حق تعرض و اهانت مستقیم ندارد و مکلف است تا مراتب را به پلیس امنیت اخلاقی که به‌صورت تخصصی و توسط مأموران خانم انجام می گیرد اطلاع دهند و نباید با اقدامات خودسرانه و اشتباه، امنیت روانی جامعه و حیثیت بانوان این استان را خدشه دار کنند.

دستگیری دو متهم پرونده
سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: در این رابطه مأموران پلیس امنیت عمومی استان تحقیقات تخصصی را برای شناسایی هویت این افراد آغاز و با تلاش بی‌وقفه خود در کمتر از شش ساعت موفق به دستگیری دو نفر از عاملان این هتاکی شدند.سردار طاهری با تأکید بر اینکه هیچ کس حق تعرض، اهانت و توهین به افراد خصوصاً بانوان را ندارد تصریح کرد: خادمان مردم در مجموعه فرماندهی انتظامی استان با قاطعیت و مطابق قانون در برابر این گونه افراد خواهند ایستاد و هرگز مجال جولان و گردنکشی را به آنها نخواهند داد.

افزایش قربانیان انفجار کارخانه مواد شیمیایی قم

گروه حوادث / دو کارگر مصدوم در حادثه انفجار و آتش‌سوزی کارخانه تولید مواد شیمیایی در شهرک شکوهیه قم با گذشت دو روز از این حادثه جان‌ باختند و آمار قربانیان به 6 نفر رسید.به گزارش ایلنا، عصر چهارشنبه گذشته سه سوله از کارخانه صنایع رفاه شیمی قم واقع در شهرک شکوهیه قم که در تولید مواد شیمیایی فعالیت دارد بر اثر انفجار و آتش‌سوزی گسترده دچار حادثه شد. در این ماجرا 4 کارگر جان باخته و 7 نفر مصدوم شدند اما روز گذشته دو نفر دیگر از مصدومان که در بیمارستان بستری بودند با سوختگی بالای ۹۰ درصد و بر اثر شدت سوختگی و آسیب جان‌ باختند و شمار کارگران فوتی به شش نفر رسید.هم‌اکنون، چهار کارگر مصدوم دیگر در بیمارستان‌های تهران و اصفهان بستری هستند. علت این حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

 کشف محموله سنگین مواد افیونی با هلاکت 2 قاچاقچی

گروه حوادث / فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از هلاکت دو قاچاقچی و کشف بیش از ۴ تن و ۸۲۰ کیلو مواد مخدر طی درگیری مسلحانه تکاوران انتظامی با عناصر قاچاق مواد افیونی خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار احمد طاهری در این باره گفت: در راستای کنترل تحرکات باندهای قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور، با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سرنخ‌هایی از فعالیت عناصر مسلح و قاچاق مواد افیونی در مناطقی از شمال و جنوب استان که قصد انتقال محموله‌های سنگین مواد مخدر از مناطق مذکور به عمق کشور را داشتند، به دست آمد و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.وی افزود: در این رابطه مسیرهای تردد قاچاقچیان در شهرستان سراوان در جنوب و شهرستان زاهدان در شمال استان شناسایی و روز گذشته تکاوران انتظامی به طور هماهنگ و همزمان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و طرح مهار، مناطق مورد نظر را تحت کنترل و رصد خود قرار دادند و موفق شدند محموله‌های مورد نظر را شناسایی کنند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان مسلح مواد مخدر که با 2 دستگاه وانت تویوتا و 4 دستگاه خودروی پژو 405 در حال انتقال مواد افیونی بودند به محض مشاهده تکاوران انتظامی، اقدام به تیراندازی کردند و مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک مناسب عملیاتی، مقابله به مثل کرده و با آتش پر حجم خود خودروهای حامل مواد را زمینگیر کردند که در این راستا 2 قاچاقچی به هلاکت رسیدند و 5 سوداگر نیز دستگیر شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7946/19/618539/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها