پیش‌ثبت‌نام اربعین آغاز شد


یش‌ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۱ از صبح جمعه دهم تیرماه درحالی آغاز شد که شرط‌هایی برای شرکت در آن تعیین شده است.
متقاضیان شرکت در پیاده‌روی اربعین تا پایان تیرماه مهلت دارند در سامانه «سماح» سازمان حج و زیارت ثبت‌نام کنند. به گفته صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت، برای پیش‌ثبت‌نام فقط به کد ملی نیاز است. همچنین بجز هزینه‌های تکلیفی برای بیمه، خدمات پزشکی و امنیت، هزینه دیگری از زائران اربعین دریافت نمی‌شود و هیچ سازمان دیگری هم حق دریافت هزینه اضافی از زائران را ندارد. سازمان حج و زیارت که از سوی ستاد اربعین، مسئول ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین شده، همچنین اعلام کرده که پیش‌ثبت‌نام در این مرحله به منزله ثبت‌نام قطعی نیست و پیش‌ثبت‌نام از متقاضیان هیچگونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام ایجاد نمی‌کند و متعاقباً اطلاع‌رسانی برای ثبت‌نام قطعی انجام خواهد شد.
طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا از شرایط سفر اربعین است. درحال حاضر نوع واکسن از سوی وزارت کشور یا سازمان حج و زیارت تعیین نشده است، اما در شرایط فعلی عراق محدودیتی برای انواع واکسن قائل نشده است. وزارت کشور و سازمان حج و زیارت همچنین به زائران اعلام کرده‌اند: در صورتی‌که از زمان تزریق آخرین دوز، شش ماه گذشته باشد، متقاضیان باید نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام‌ کنند که در زمان ثبت‌نام قطعی از وزارت بهداشت استعلام می‌شود، بدیهی است از ثبت‌نام قطعی متقاضیانی که شرایط واکسیناسیون اعلامی را نداشته باشند، جلوگیری می‌شود.
سازمان حج و زیارت همچنین به زائرانی که قصد سفر به صورت گروهی را دارند، پیشنهاد کرده است در مرحله پیش‌ثبت‌نام حتماً به صورت گروهی و با معرفی یک نفر به عنوان سرگروه اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7946/22/618543/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها