خبر در خبر


ایرنا-علیرضا بایرام‌زاده معاون گردشگری مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از شکسته شدن رکورد پنج ساله ورود گردشگر خارجی به این استان خبر داد و گفت: «از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۰ هزار گردشگر خارجی به آذربایجان شرقی سفر کرده‌اند. این آمار مربوط به گردشگرانی از سراسر جهان است که در هتل‌ها و مراکز اقامتی آذربایجان شرقی به طور رسمی و برای چند روز اقامت کرده‌اند.»

مهر- علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در دیدار با هیأتی از کشور روسیه بر پیگیری دو کشور در خصوص لغو ویزای گروهی تأکید کرد و گفت: درخواست عملیاتی شدن لغو روادید را پیگیری می‌کنیم.

ایسنا- مهدی صفی‌خانی، معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان اعلام کرد: خشکسالی و کاهش نزولات جوی در سال آبی گذشته روی تالاب‌ها اثر گذاشته و تالاب‌های استان شرایط خیلی خوبی ندارند.

ایرنا- حسن اکبری، معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به جمعیت گونه‌های کل و بز و قوچ و میش در استان‌های زاگرسی گفت: استان‌هایی که علاقه ذاتی به تفنگ دارند و از قدیم شکار به‌عنوان یکی از علایق و مهارت‌های مردمان آن مناطق محسوب می‌شد، با محدودیت گونه‌های برجسته علفخواران مواجه‌اند. در بخش مهمی از استان‌های زاگرسی مانند کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و فارس زیستگاه‌های بسیار مناسبی برای این دو گونه وجود دارد اما جمعیت آنها به برخی لکه‌های مناطق حفاظت شده محدود شده است که به‌صورت کوچک و غالباً جزیره‌ای هستند، این نشان می‌دهد که ما در این استان‌ها بشدت به بحث فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از تخلفات مربوط به صید و شکار نیاز داریم.
ایرنا- «شهر تی‌وی» نخستین تلویزیون اینترنتی شهری کشور با هدف معرفی و نمایش جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرهای ایران و توسعه صنعت گردشگری آنها افتتاح شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7949/17/618846/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها