«ایران» از معاملات بازار سهام گزارش می‌دهد

رشد بیش از 4 هزار واحدی شاخص بورس در روز گذشته


«ایران» از معاملات بازار سهام گزارش می‌دهد
رشد بیش از 4 هزار واحدی شاخص بورس در روز گذشته
درجریان معاملات دیروز، 398 نماد با افزایش و 331 نماد 
با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند
گروه اقتصادی  / روز دوشنبه، شاخص کل توانست برای دومین روز متوالی در این هفته افزایش ارتفاع دهد و با رشد 4هزارو 170واحدی درعدد یک میلیون و 507 هزار واحد قرارگیرد. در این روز شاخص کل (هم وزن) نیز رشد داشت و با افزایش 2هزارو 286واحدی، بالای عدد 420 هزارو 652 واحد به کار خود پایان داد. شاخص کل فرابورس نیز که در روز یکشنبه روند کاهش را در پیش گرفته بود در جریان معاملات دیروز افزایش 44 واحدی را تجربه کرد و به عدد 20 هزار و 240 واحد رسید.
هرچند که شاخص کل بورس توانسته در روزهای گذشته موقعیت خود را در بالای حمایت یک میلیون و 500 هزار واحدی حفظ کند اما روند معاملات همچنان در یک بازه نزولی قرار دارد و نمی‌توان در مورد رشد یا نزول بیشتر بازار به طور قطع پیش‌بینی کرد.
در بازار چه گذشت؟
معاملات سهام در روز دوشنبه در حالی آغاز شد که تعداد نمادهایی که با اختلاف مثبت قیمتی بازگشایی شده بودند درحدود 2 برابر بیشتر از نمادهایی بود که با کاهش قیمت نسبت به قیمت پایانی روز قبل، کار خود را آغاز می‌کردند. اما این روند در طول معاملات نتوانست تداوم داشته باشد و بتدریج بر نمادهایی که با کاهش قیمت روبه‌رو می‌شدند افزوده شد تا در نهایت در مقابل 398 نماد سبز رنگ، 331 نماد با رنگ قرمز به کار خود پایان دهند. همچنین در این روز در مقابل 96 نمادی که در صف خرید قرار داشتند، 36 نماد نیز در صف فروش بودند که نشان می‌دهد تعداد صف‌های خرید نسبت به 2روز معاملاتی قبل در حال افزایش بوده است.
با وجود این، در روز دوشنبه باز هم شاهد کاهش ارزش معاملات خرد بودیم تا یک روز کم‌رونق دیگر در بازار رقم بخورد. در جریان معاملات این روز، حقیقی‌ها در حدود 260 میلیارد تومان دیگر از جریان معاملات خارج کردند تا ارزش کل معاملات خرد به عدد 3 هزار و 228 میلیارد تومان برسد.
4گروه معاملاتی سرمایه‌گذاری با 24 میلیارد، قند و شکر با 2میلیارد و 800میلیون، خودرو با 2میلیارد و 600میلیون و دارویی با 859 میلیارد تومان ورود پول حقیقی برترین‌های خرید حقیقی بودند و در چهار گروه معاملاتی، صندوق‌های قابل معامله با 55 میلیارد، بانک با 48 میلیارد، فلزات اساسی با 46 میلیارد و فرآورده‌های نفتی با 37میلیارد تومان، حقوقی‌ها بیشترین تغییر مالکیت را به سمت خود داشته‌اند. همچنین در این روز 32 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های قابل معامله خارج شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7949/10/618856/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها