سوژه


مقابله یوفا با توهین‌های نژادی در فضای مجازی

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرد که در راستای مقابله با نژادپرستی آنلاین و حملاتی با این ماهیت علیه فوتبالیست‌ها، با همکاری شرکت‌های فعال در حوزه رسانه‌های اجتماعی نسبت به حذف محتوای مخرب از پلتفرم‌های مجازی اقدام خواهد کرد. یوفا با اعلام این خبر اضافه کرده که با راه‌اندازی این برنامه که از ۶ تا ۳۱ جولای(۱۵ تیر تا ۹ مردادماه) در جریان رقابت‌های جام‌ ملت‌های زنان اروپا آغاز به کار خواهد کرد، در راستای «نظارت فعال، گزارش و علاج» به موارد توهین آنلاین اقدام خواهد کرد. مارکوس رشفورد، جیدون سانچو و بوکایو ساکا به‌دنبال از دست دادن پنالتی در فینال جام ملت‌های اروپا در دیدار انگلیس برابر ایتالیا، هدف حملات نژادپرستانه قرار گرفتند. براساس گزارش منتشر شده در ماه گذشته توسط فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا)، بیش از نیمی از بازیکنان حاضر در جام ملت‌های اروپا و آفریقا در سال گذشته، هدف حملات نژادپرستانه آنلاین قرار گرفته بودند.

ژاوی 4 بازیکن بارسلونا را نمی‌خواهد

ژاوی ارناندس سرمربی بارسلونا به ۴ بازیکن‌ تیمش گفته که در تابستان امسال باید باشگاه جدیدی برای خودشان پیدا کنند. سرمربی بارسا به ریکی پوچ، اسکار مینگسا، ساموئل اومتیتی و نتو گفته که نیازی به حضور در تمرین ندارند. روزنامه اسپانیایی «موندو دپورتیوو» هفته گذشته گزارش داد که پوچ، مینگسا و اومتیتی در همین خصوص با هم ارتباط برقرار کرده‌اند. اکنون به نتو نیز اطلاع داده شده که او هم برای انتخاب تیم جدید خود باید اقدام کند. این دروازه‌بان هنوز یک سال از قراردادش باقی مانده، اما از قبل تصمیم گرفته بود که به‌دلیل کمبود زمان بازی، از بارسا جدا شود. او در سال ۲۰۱۹ از والنسیا در یک قرارداد مبادله‌ای به خدمت گرفته شد که باعث شد یسپر سیلسن به تیم مقابل برود. با این حال، این بازیکن برزیلی از آن زمان تاکنون تنها ۲۱ بار بازی کرده، از جمله ۴ بازی در فصل گذشته. او در حال ارزیابی برخی از پیشنهادات خود است.

اسپانیا قهرمان واترپلوی جهان شد

نوزدهمین دوره مسابقات واترپلوی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بوداپست مجارستان با قهرمانی تیم اسپانیا به پایان رسید. اسپانیا در فینال هیجان‌انگیز مسابقات، ایتالیا را شکست داد. این دیدار مهیج پس از ضربات پنالتی ۱۵-۱۴ (۹-۹ در وقت قانونی) به سود اسپانیا به پایان رسید و ماتادورها سومین طلای جهان (۱۹۹۸، ۲۰۰۱، ۲۰۲۲) را کسب کردند. فینال بوداپست تکرار مسابقه جهانی ۲۰۱۹ بود که ایتالیا با نتیجه ۱۰- ۵ اسپانیا را شکست داده بود. با وجود این باخت، ایتالیا به‌عنوان تنها تیم مردان با ۴ مدال طلا در مسابقات جهانی رکورددار باقی ماند.
گابریل ژسوس در پیراهن آرسنال
گابریل ژسوس برزیلی به ترکیب تیم میکل آرتتا اضافه شد. باشگاه آرسنال دیروز به صورت رسمی از جذب گابریل ژسوس مهاجم فصل گذشته منچسترسیتی خبر داد. این بازیکن 25 ساله در استادیوم امارات حاضر شد و با پیراهن شماره 9 آرسنال عکس انداخت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7949/21/618892/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها