هنرمندان در فضای مجازی


علاقه‌مندان سینمای جهان می‌توانند سری به صفحه احمدآرام، نویسنده و مدرس نمایشنامه نویسی و داستان‌نویسی بزنند. او دست به معرفی فیلم گزارشگر فرانسوی به نویسندگی و کارگردانی «وس اندرسون» زده است. این فیلم از نظر مضمونی در حوزه کارهای کمدی و درام قرار می‌گیرد. البته احمد آرام تماشای این فیلم را به مخاطبانی توصیه کرده که به‌طور تخصصی سینما را دنبال می‌کنند. «گزارشگر فرانسوی» برگرفته از زندگی واقعی کارکنان مجله نیویورکر است. در این فیلم کارکنان یک نشریه در یک شهر تخیلی فرانسه تصمیم می‌گیرند به مناسبت درگذشت سردبیرشان یک نسخه یادبود چاپ کنند. به همین منظور، روایت بصری از چهار واقعه یک‌دهه گذر می‌کند. 1- یک دوچرخه‌سوار شهر 2- حبس ابد یک نقاش 3- شورش دانشجویی  4- ماجرای یک گروگانگیری. به نوشته آرام، هوشمندی کارگردان در عبور از این چهار واقعه باعث شده روایت، با مونتاژی نرم و دقیق، با مخاطب ارتباط برقرار کند. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در صفحه این مترجم و نمایشنامه‌نویس بخوانید.

چهره‌ها
کامران شرفشاهی، شاعر و منتقد ادبی، غزلی از دیوان سعدی را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. «به سرو گفت کسی میوه‌ای نمی‌آری/جواب داد که آزادگان تهی دستند/ به راه عقل برفتند سعــدیا بســیار/ کـــه ره بـــه عـــالم دیوانگـــان نـــدانستند»
آوا مشکاتیان، نوازنده و آهنگساز هم شعری را در صفحه خود منتشر کرده که در آن آمده: «ای شادی/ شادی نزیسته/ هر بار آنقدر دیر می‌رسی که دیگر/ داشتنت را بلد نیستم/ آنقدر دلتنگی‌ات را کشیده‌ام/ که پرهیبتی از تو/ قلبم را از چشمانم فرو می‌چکاند» این اشعار با تصویری از طبیعت همراه شده است.
پوران درخشنده، کارگردان و فیلمنامه نویس تصویری از حضور خود در آیین سپاس انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران در شناخت چهره‌های برتر و مؤثر در سینما و ارتباط خوب با مخاطب را منتشر کرده است.
رضا موسوی مدیر هنری از اجرای کنسرت گروه هم‌نوازان حصار به سرپرستی علی قمصری خبر داده که عنوان آن «موی لیلی و تار مجنون» است. رضا موسوی کارگردانی هنری این کار را برعهده دارد که امروز 14 تیر ماه در همدان برگزار می‌شود.
مهران احمدی، بازیگر سینما و تلویزیون بخشی از تیزر تبلیغاتی فیلم سینمایی «روز ششم» را منتشر کرده و دیالوگی از آن را نوشته: «من سیامک‌ام، نه بلوف می‌زنم، نه بدقولی می‌کنم، نه سرم کلاه می‌ره!» بنا براین نوشته، مهران احمدی در نقش «سیامک» به ایفای نقش در فیلم روز ششم پرداخته است. اکران این فیلم از ابتدای تیرماه در سینماهای سراسر کشور آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد.
الناز شاکردوست، بازیگر سینما خبری درباره اکران فیلم «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده را به اشتراک گذاشته و از علاقه‌مندان دعوت کرده که روز چهارشنبه (فردا) به تماشای این فیلم در پردیس سینمایی کوروش بروند. بنا بر اطلاعات مندرج در این پست، سانس‌هایی که در این پردیس برای چهارشنبه پیش رو در نظر گرفته شده ساعت‌های 19 و 20 است. شاکردوست از جمله هنرمندانی است که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.
امیرآقایی، بازیگر سینما و تئاتر هم مانند مهران احمدی بخشی از تیزر فیلم روز ششم را در استوری خود منتشر کرده است و نوشته: «روز ششم مطلقاً سینماست.» مصطفی زمانی، بهاره افشاری، مهران احمدی، امیر جعفری، جمشید هاشم‌پور، همایون ارشادی و لویی سیفی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7949/24/618898/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها