اخبــــار


وزیر کشور تأکید کرد
ضرورت نظارت شهرداری‌ها بر قیمت‌ املاک

وزیر کشور گران شدن هزینه شهری را عاملی برای گسترش حاشیه‌نشینی برشمرد و گفت: شهرداری‌ها باید در حوزه املاک و گرانی‌های مرتبط با آن، وارد شوند و بر قیمت‌ها و دفاتر املاک نظارت کنند.
به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در نشست شهرداران شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر کشور، سردار شهید باکری را الگوی شهرداران معرفی کرد و گفت: قانون شهرداری با هدف کارآمدتر شدن و ارائه خدمت بیشتر به شهروندان، اصلاح می‌شود.وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها مسئولیت راهبردی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارند، افزود: شهرداری‌ها همچنین باید اقتصاد پایدار شهری را تقویت کنند. در بازدیدی که از شهر تبریز داشتم، این شهر به شهر بی‌تکدی شهرت یافته است که باید این الگو تسری یابد.
او به ضرورت هزینه کرد درست شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: منابع درآمدی خوبی در شهرداری‌های کشور وجود دارد، اما متأسفانه بخش اعظم این درآمدها صرف امور جاری شهرداری و حقوق کارکنان آن می‌شود.وزیر کشور همچنین از تشکیل کارگروه‌هایی برای بررسی و رسیدگی به موضوعات مختلف شهری خبر داد و گفت: ۱۹ کارگروه برای بررسی و رسیدگی به موضوعات مختلف شهری شکل گرفته که با توجه به نقطه نظرات شهرداران برای بهبود کیفیت زندگی و هوشمندسازی شهر در راستای تحقق هدف کلی ما که خدمت به مردم است، فعالیت می‌کنند.
وی از احتمال بازبینی در قانون شهرداری‌ها خبر داد و گفت: با توجه به پیشنهادات شهرداران، احتیاج داریم قانون شهرداری‌ها احتمالاً بازبینی شود. همچنین موضوع الکترونیکی شدن و هوشمندسازی شهری باید دنبال شود.


معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خبر داد
دستور رئیس‌جمهور برای پرداخت تسهیلات ویژه ازدواج به دهه شصتی‌ها

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات ازدواج جوانان دهه شصتی، از دستور رئیس جمهور به منظور درنظر گرفتن تسهیلات ویژه‌ای علاوه بر وام ازدواج همگانی، برای زوجین دهه شصتی خبر داد.انسیه خزعلی در صفحه توئیتر خود با اشاره به هفته ملی ازدواج، نوشت: «به مناسبت هفته ازدواج، ‏مشکلات جوانان دهه شصتی را در هیأت دولت مطرح نمودم و ریاست محترم جمهور دستور دادند که تسهیلات ویژه برای زوجین دهه شصتی، علاوه بر وام ازدواج همگانی، در نظر گرفته شود.در نیمه دوم سال۱۴۰۰ این وام با همکاری معاونت روستایی، تنها خاص روستائیان بود.»مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱، برای هر یک از زوجین ۱۲۰ میلیون تومان و برای دختران کمتر از ۲۳ سال و پسران کمتر از ۲۵ سال ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده است. 
پیش از این، به مناسبت هفته روستا و عشایر مقرر شده بود به تمام زوج‌های دهه شصتی روستایی و عشایری که از آغاز هفته روستا و عشایر سال گذشته (از ۱۵ مهر ۱۴۰۰) تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج کرده‌اند؛ جمعاً ۱۰۰ میلیون تومان (هر کدام ۵۰ میلیون تومان) تسهیلات تعلق گیرد.

جدیدترین آمار کرونا در ایران
مبتلایان کرونا دوباره ۴ رقمی شد

بر‌اساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و هشت بیمار نیز جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۰۴ نفر رسید. آخرین بار هفتم اردیبهشت ماه بود که آمار مبتلایان به کرونا در کشور با رقم ۱۰۰۹ نفر، چهار رقمی بود.از ظهر روز 12 تیر تا ظهر ۱۳ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۲۲ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۵۶۴ نفر رسید.
۲۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.در حال حاضر صفر شهرستان در وضعیت قرمز، صفر شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۰۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
همچنین بر‌اساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۷۹۷ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۱۰ هزار و ۶۵۴ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۹۱ نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۴۲ دوز رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7949/22/618941/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها