16 استان کشور غبار آلود است


گروه اجتماعی/   روز گذشته تهران بار دیگر به خاطر کیفیت نامطلوب هوا تعطیل شد. این در حالی است که 16 استان کشور غبارآلود بودند و در کشور عراق نیز بیش از ۵۰۰ مورد تنگی‌نفس شدید به‌دلیل وقوع گردوغبار گزارش شد.
طوفان گردوغبار حالا به یکی از معضلات جدی زیست‌محیطی کشور و منطقه تبدیل شده است. اگر تا سال‌های پیش شهرهای جنوبی کشور درگیر این پدیده بودند حالا دیگر شهرهای کشور نیز درگیر شده‌اند، اما همچنان شرایط شهرهای جنوبی به رسیدگی بیشتری نیاز دارد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۵۳۲ بیمار دارای علائم تنفسی در پی وقوع پدیده گردوغبار در خوزستان طی شبانه‌روز منتهی به روز گذشته به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفتند. حبیب حی‌بر به ایرنا گفت: از این تعداد بیمار ۴۵۳ نفر به‌صورت سرپایی درمان شده و ۱۷ نفر در بخش‌های عادی بیمارستان‌های استان بستری شدند. همچنین بر اثر پدیده گردوغبار ۶۲ نفر از مردم خوزستان در بخش‌های ویژه بیمارستانی تحت مراقبت قرار گرفتند. میزان غلظت گردوغبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) ساعت هفت صبح دوشنبه در شهرهای دزفول یک‌هزار و ۱۰۸، شوش و کرخه ۹۳۰، گتوند ۶۵۶، اندیمشک ۶۰۹، شوشتر ۵۱۹، بهبهان ۴۳۸، دشت آزادگان ۴۱۶، اهواز ۳۹۱، ایذه ۳۷۲، امیدیه ۳۰۸، مسجدسلیمان ۲۶۹، شادگان ۲۶۸، رامشیر ۲۶۱، حمیدیه ۲۳۱، بندر امام خمینی(ره) ۲۲۴، ماهشهر ۱۹۸، آبادان ۱۹۴ و هندیجان ۱۸۸ میکروگرم برمترمکعب بود.
کمی آن‌سوتر در دزفول ریزگردها هفت برابر حد مجاز اعلام شد. همچنین روز گذشته سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در ۱۶ استان، رگبار و رعد و برق در شمال و جنوب کشور همچنین افزایش ارتفاع موج در دریای عمان تا ۳متر هشدار داد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از وزش باد شدید همراه با گردوخاک از دوشنبه (۱۳ تیرماه) در خوزستان و اصفهان تا سه‌شنبه (۱۴ تیرماه) در خوزستان، ایلام و اصفهان خبر داد. بر اثر این مخاطرات خیزش گردوخاک، کاهش شدید شعاع دید و کیفیت هوا، احتمال خسارت به تأسیسات حساس به گردوخاک صنعت و کشاورزی، تأخیر یا احتمال لغو پرواز پیش‌بینی می‌شود. رئیس مرکز اورژانس تهران نیز روز گذشته با اشاره به آلودگی هوای شهر تهران از استقرار ناوگان این مرکز در میادین اصلی شهر تهران خبر داد. همچنین بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمانی صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.آسمان تهران امروز صاف، کمی ابری و در بعضی ساعات غبار محلی و رقیق در بعدازظهر و شب، وزش باد و گاهی گردوخاک و طی چهارشنبه ۱۵تیر صاف و از بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7949/22/618943/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها