دور دنیا با چند خبر



امریکا
 در پی قتل جوان 25ساله سیاهپوست امریکایی با شلیک 60گلوله افسران پلیس «آکرون» ایالت اوهایو، معترضان برای چهارمین شب متوالی به خیابان‌ها آمدند و پلیس به  سمت آنها گاز اشک‌آور شلیک کرد. با بالا گرفتن اعتراضات، پلیس تعهد داد تا تحقیقات مستقلی در این باره انجام دهد.

عربستان
 یک قاضی امریکایی از دولت این کشور خواست تا به‌رغم شکایت نامزد «جمال خاشقچی» از بن‌سلمان ولیعهد سعودی، برای او مصونیت قضایی صادر کند. این قاضی به دولت «جو بایدن» که پیش‌تر موضع شدیدی در پرونده قتل این روزنامه‌نگار داشت، تا یکم آگوست فرصت داد تا موضع خود را در این باره اعلام کند.

عراق
«مقتدی صدر» رهبر جنبش صدر در عراق پس از دستور استعفای دسته‌جمعی نمایندگانش از پارلمان و کناره‌گیری از روند تشکیل دولت، از مردم کشورش خواست نمازجمعه وحدت را در بغداد برگزار کنند.

استرالیا
وزیر دفاع جدید استرالیا با اعتراف به ارتکاب جنایات جنگی سربازان این کشور در سال‌های مأموریت خود در افغانستان، وعده تحقیقات مستقلی در این پرونده داد.

یمن
معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در توئیتی به ائتلاف سعودی هشدار داد اگر توافق‌های مؤثری نداشته باشند، عملیات نیروهای یمنی از سرگرفته خواهد شد.

فلسطین
وزارت خارجه امریکا با جانبداری از رژیم صهیونیستی و بدون محکوم کردن قتل شیرین ابوعاقله مدعی شد: هماهنگ کننده امنیتی امریکا هیچ دلیلی برای عمدی بودن کشته شدن این خبرنگار نیافت .

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7949/4/618950/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها