علی باقری مطرح کرد

تحریم و تروریسم، دو رکن اساسی حقوق بشر امریکایی


معاون سیاسی وزیر امور خارجه، بزرگترین نقض حقوق بشر را سیاست‌زده کردن آن دانست و گفت: امروز حقوق بشر دستاویز و ابزاری برای گسترش و نهادینه‌سازی سلطه و سیطره یکجانبه‌گرایی امریکایی است. به گزارش ایرنا، علی باقری در چهارمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، تحریم و تروریسم را دو رکن اساسی حقوق بشر امریکایی دانست و با بیان اینکه امریکایی‌ها تحریم‌ را به روایت دیگری در منظر جهانی ارائه می‌دهند و این وظیفه ما است که واقعیت و سرشت بنیانی این نوع تجاوزگری‌ها را در قالب دو عرصه مهم تروریسم و تحریم نشان دهیم، افزود: تحریم یکجانبه در واقع یعنی هدف قرار دادن همه انسان‌ها بدون هیچ استثنایی و مجازات همه انسان‌ها بدون هیچ دلیلی. تحریمی که امریکایی‌ها علیه مردم مستقل از جمله مردم ایران در طول دهه‌های گذشته و بویژه یک دهه گذشته اعمال کردند، دقیقاً مجازات همه مردم بدون استثنا است. 
ترجمه مقاومت به تروریسم!
وی  در ادامه فلسطین را دایرةالمعارف حقوق بشر امریکایی دانست و گفت: امریکایی‌ها مقاومت را به تروریسم ترجمه می‌کنند برای اینکه یک مقابله در افکار عمومی ایجاد کنند در صورتی که مقاومت یعنی مبارزه با اشغالگری و تجاوزگری، یعنی مبارزه برای استقلال و تغییر دادن سرنوشت. باقری تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید کرده‌اند که قدرت امریکا در حال افول است، دقیقاً یکی از زیرساخت‌های اساسی آن موضوع حقوق بشر است. امریکایی‌ها اساساً هیچ ارزش و شأنی برای حقوق انسان و ملت‌ها قائل نیستند. ملاک برای آنها تنها منافع خودشان است؛‌ منافع باند قدرت و ثروتی که در هیأت حاکمه امریکا حکمرانی می‌کند. معاون سیاسی وزیر امور خارجه در پایان تصریح کرد: برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، انسان بماهو انسان موضوعیت دارد و براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران انسان صرف نظر از دین، ملیت، قوم، زبان و رنگ، موضوع اصلی و محوری حقوق بشر است.
داعش مولود طرز تفکر امریکا است
مولوی عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی نیز در بخش دیگری از این کنفرانس که در سالگرد شلیک موشک از ناو امریکایی به هواپیمای مسافربری ایران برفراز خلیج فارس برگزار شد، با تصریح اینکه داعش مولود طرز تفکر امریکا است، اظهار داشت: امریکا دم از حقوق بشر می‌‌زند اما جز نقض حقوق بشر چیزی از این کشور دیده نشده است. کریمی در ادامه افزود: امریکا همواره به اسم حقوق بشر خود را مدافع و حق به جانب نشان می‌‌دهد در حالی که خود ناقض حقوق بشر است ‌و ما کاری جز برداشتن نقاب از چهره خبیث و خشن سردمداران امریکا نداریم و در این رهگذر برای ما دولت‌های دموکرات یا جمهوریخواه فرقی ندارد و هر دو در یک نقاب یا ماسک هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7949/2/618954/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها