دیگه چه خبر؟


خودکشی، علت فوت یک زندانی امنیتی در کرمانشاه

 خبر اول اینکه، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه علت فوت یک زندانی امنیتی در کرمانشاه را خودکشی اعلام کرد. به گزارش ایرنا، «شهرام کرمی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فضاسازی اخیر رسانه‌های معاند در خصوص فوت یک زندانی امنیتی در کرمانشاه، اظهار کرد: اخیراً رسانه‌های معاند با هدف هجمه سیاسی و تبلیغات رسانه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، ادعای کذبی را در رابطه با علت فوت یک زندانی امنیتی در کشورمان داشته‌اند. وی ادامه داد: زندانی امنیتی «س. ب» دوم اردیبهشت سال گذشته به اتهام عضویت در گروه تروریستی «پاک» بازداشت و سپس با رأی قطعی مبنی بر عضویت در گروهک‌های معاند نظام در زندان پاوه محبوس شد. دادستان کرمانشاه تصریح کرد: این زندانی در تاریخ ۱۹اردیبهشت ۱۴۰۱ با تحمل یک‌سوم دوره حبس خود با اعطای آزادی مشروط و در سلامت کامل جسمی از زندان پاوه آزاد شد، اما حسب گزارش نهادهای امنیتی،  وی پس از آزادی از زندان در تاریخ هفتم خرداد با خرید و استفاده از قرص برنج در محله مهدیه (دره دراز) کرمانشاه اقدام به خودکشی می‌کند. وی اضافه کرد: براساس استعلام صورت گرفته از اداره کل پزشکی قانونی استان، پیکر این فرد با علائم مسمومیت با قرص مورد کالبد‌شکافی قرار گرفته که نتایج آن اعلام خواهد شد. کرمی یادآور شد: متأسفانه رسانه‌های معاند به منظور نشان دادن چهره‌ای ضد حقوق بشری از کشورمان با نشر ادعاها و اخبار کذب، علت فوت این زندانی سیاسی را تزریق آمپول اشتباهی در زندان اعلام کرده‌اند، در حالی که این فرد در خارج از زندان و به علت خودکشی فوت کرده است.
​​​​​​​
افشای اطلاعات محرمانه فعالیت‌های 
رژیم صهیونیستی علیه ایران

 خبر دیگر اینکه، منابع عبری از افشای ۱۰ مورد اطلاعات حساس و محرمانه فعالیت‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران در دو ماه اخیر خبر دادند. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، شبکه صهیونیستی کان در گزارشی اعلام کرد: مقامات اسرائیلی به تازگی متوجه شده‌اند که در دو ماه اخیر ۱۰ مورد افشای اطلاعات حساس و محرمانه در ارتباط با فعالیت‌های امنیتی و تحرکات اسرائیل علیه ایران رخ داده که نشانه شکست اطلاعاتی این رژیم از ایران است؛ بنابراین گزارش، در پی این رخداد خطرناک امنیتی برای رژیم صهیونیستی، بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم خواستار تحقیقات درباره علت این رخداد شده است. بنابر اعلام شبکه صهیونیستی کان، به نظر می‌رسد موضوع نشست محرمانه میان «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با «فیاض الرویلی» رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح عربستان سعودی در مصر، یکی از موارد افشا شده باشد. در همین راستا، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند اولویت آنها شناسایی منبع افشای این اطلاعات است و نگرانی اصلی آنها این است که این رخداد‌ها موجب آسیب وارد کردن به روند اقدامات جاسوسی و امنیتی این رژیم در آینده شود.

سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به فرانسه 
با محوریت ایران

 با خبر شدیم که، منابع رسانه‌ای از سفر نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی به پاریس و دیدار با رئیس جمهور این کشور با محوریت ایران در بحبوحه نگرانی‌های امنیتی این رژیم خبر دادند. به گزارش فارس به نقل از روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل امروز (سه‌شنبه) برای گفت‌وگو با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به «پاریس» سفر می‌کند و انتظار می‌رود یکی از محورهای این دیدار، گفت‌‌وگو درباره ایران باشد. این اولین سفر رسمی وی به خارج از فلسطین اشغالی به عنوان نخست‌وزیر خواهد بود و طبق برنامه‌ای بوده است که توسط سلف وی «نفتالی بنت» ترتیب داده شده. به گفته منابع آگاه، نخست‌وزیر رژیم تل‌آویو نگرانی‌ها در مورد از سرگیری احتمالی توافق هسته‌ای ایران و رفع تحریم‌ها و همچنین تلاش‌های تهران برای حذف سپاه پاسداران از فهرست سیاه ایالات متحده را بیان خواهد کرد.

اعلام قریب‌الوقوع ازسرگیری روابط ریاض و تهران در بغداد
 دست آخر اینکه، یک روزنامه سعودی مدعی شد که احتمالاً ازسرگیری روابط ایران و عربستان سعودی در عراق و با حضور مقامات سه کشور، اعلام می‌شود. به گزارش ایسنا، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به نقل از یک منبع آگاه عراقی ادعا کرد که ازسرگیری روابط بین عربستان سعودی و ایران احتمالاً در بغداد و با حضور مقامات مسئول دو کشور و نیز «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق اعلام خواهد شد. این منبع مطلع اعلام کرد، مذاکرات الکاظمی در هفته گذشته طی سفرش به جده و تهران، موجب قطعیت یافتن بسیاری از پرونده‌های مورد اختلاف بین دو طرف شد، امری که ممکن است به کاهش تنش‌ها در سراسر منطقه منجر شود. این منبع در پاسخ به این سؤال که آیا سفر مقامات سعودی به بغداد، پیش از برگزاری نشست سران در جده که قرار است در نیمه ژوئیه جاری برگزار شود، صورت می‌گیرد، بدون اشاره به جزئیات گفت: «این امر نیازمند برنامه‌ریزی هر سه کشور است».

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7949/5/618956/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها