خبر در خبر


ایرنا- سیدعزت‌‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: سفر زمینی ارزان به ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان بزودی برای ‌ایرانیان ایجاد خواهد شد. البته سفر ارزان برای گردشگران خارجی به ایران را هم مد نظر داریم. البته مشکلات روادید و حمل‌ و نقل وجود دارد که باید حل شود. از یک سرویس ارزشمندی در حوزه گردشگری به نام «بزنیم بیرون» هم رونمایی کردیم که می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران را در حوزه گردشگری به صورت یکپارچه با شروع ١۴ هزار نقطه در کشور تأمین کند و خدمات دهد.

مهر- اعزام دو نوجوان مستعد برای حضور در نخستین نشست جوانان و نوجوانان سازمان جهانی گردشگری، انتخاب ایران به عنوان نایب رئیسی نشست از میان ۶۰ کشور حاضر در این رویداد را به ارمغان آورد. درخشش تارا قهرمانی و محمدحسین روهنده به عنوان نمایندگان کشورمان و نبوغ آنها باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ۵ کشور منتخب از میان ۶۰ کشور در میان اعضای هیأت‌رئیسه انتخاب شود.

فارس- علیرضا نادعلی، سخنگوى شوراى اسلامى شهر تهران گفت: جایگزین کردن کیسه‌هاى پارچه‌اى به جاى کیسه‌هاى پلاستیکى، اقدامى بسیار مؤثر در جهت کاهش مصرف پلاستیک است و شورای شهر درخصوص معرفی جایگزین‌های مناسب کیسه پلاستیکی بویژه در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند، آمادگی هرگونه همکاری و سیاست‌گذاری را دارد و از این موضوع حمایت می‌کند.

مهر- ایرج یاراحمدی، معاون فرماندار دورود با اشاره به برداشت شن و ماسه در بخش «سیلاخور» این شهرستان گفت: فعالیت در این رابطه غیرقانونی است و محیط زیست باید جلوی این قضیه را بگیرد. این برداشت‌های غیرقانونی به قدری است که شاهد ایجاد گودال‌هایی به عمق ۲۰ متر تا ۴۰ متر هستیم که موجب فرونشست زمین دشت «سیلاخور» می‌شود. همچنین در زمان بارندگی‌ها خطراتی برای مردم، کشاورزان، دام‌ها و… دارد.

ایرنا - گلناز پورعابدین، رئیس گروه انرژی و مسئول دبیرخانه MRV در مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستورالعمل راستی‌آزمایی کاهش انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای با همکاری سازمان‌های ذیربط با هدف بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در سال ۱۴۰۱ تدوین شد.

مهر- سیدمهدی حسینی، معاون دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از برنامه‌ریزی‌های لازم برای سرشماری پستانداران شاخص در سطح مناطق تحت مدیریت سازمان به منظور تخصیص بودجه خبر داد و گفت: لزوم همکاری ستاد و صف برای این سرشماری بسیار مهم است و گونه‌های شاخص مانند کل و بز، قوچ و میش، آهو، جبیر و گورخر با برنامه‌ریزی‌های منظم و حضور کارشناسان، محیط‌ ‌بانان استان‌ها و کارشناسان ستادی برای رشد یا کاهش جمعیت حیات وحش و بررسی کیفیت زیستگاه‌های تحت مدیریت انجام می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7950/17/618978/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها