واژگونی مرگبار اتوبـوس در گردنه زالیان


گروه حوادث: اتوبوس مسافربری اسکانیا که به علت شیب شدید جاده و ناتوانی راننده در کنترل سرعت در گردنه زالیان بروجرد واژگون شده بود 2 کشته و 38 مجروح بر جا گذاشت.
سرهنگ «محمد زارعی»، رئیس پلیس راه لرستان در تشریح این حادثه گفت: این اتوبوس مسافربری اسکانیا که از کوهدشت عازم مشهد بود با ظرفیت ۴۸ مسافر و با ۵۱ سرنشین ساعت یک و ۴۷ دقیقه بامداد در گردنه زالیان محور بروجرد به اراک واژگون شد. 
وی افزود: ۴۸ نفر از مسافران افراد بزرگسال و سه نفر خردسال بودند که نیاز به تهیه بلیت نداشتند در این حادثه ۲ نفر جان باختند و ۳۸ نفر مصدوم شدند. حادثه در حوزه استحفاظی استان مرکزی رخ داد که این منطقه دارای شیب تندی است و ناتوانی در کنترل سرعت باعث واژگون شدن اتوبوس شده است. پیش از این رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرده بود که در حادثه واژگونی اتوبوس ۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۵۷ نفر نیز مصدوم شدند.
در این حادثه ۱۳ مصدوم توسط اتوبوس آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان مرکزی به بیمارستان شهید چمران بروجرد منتقل شدند که از این ۱۳ نفر ۴ کودک زیر ۵ سال بودند.
سرهنگ‌ پورشمس، رئیس پلیس راه استان مرکزی نیز گفت: اتوبوس اسکانیا از کوهدشت لرستان به مقصد مشهد در حال حرکت بود که به گفته مسافران دچار نقص فنی در ترمز شد و در حوزه استحفاظی استان مرکزی واژگون شد. 
سرهنگ پورشمس افزود: برخی مصدومان به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان شهید چمران بروجرد ترخیص شدند اما 10 نفر از مصدومان هم‌اکنون به دلیل شدت جراحات در بیمارستان بستری هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7950/19/618981/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها