اخبـــــار


فرمانده انتظامی کشور در مراسم تجلیل از کاشفان 
پرونده سرقت  بانک ملی:
پلیس از سارقان، حرفه ای تر عمل کرد

گروه حوادث / فرمانده کل انتظامی کشور از افزایش اعتماد مردم به پلیس بر اساس افکارسنجی‌ها خبر داد و این امر را نشان دهنده همسو بودن افکار عمومی با پلیس دانست.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار حسین اشتری، فرمانده انتظامی کشور روز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران کشف پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی گفت: امروز پلیس کشورمان مجهز به تجهیزات و امکانات روز است. بالاتر از همه اینها عنایت مقام معظم رهبری به پلیس است که در مناسبت‌های مختلف لطف خودشان را به پلیس اعلام کردند. خط قرمز ما امنیت مردم است، جان خود را فدا می‌کنیم اما اجازه نمی‌دهیم افرادی که به حقوق مردم تجاوز می‌کنند به اهداف خود برسند. امروز براساس نظرسنجی‌ها می‌دانیم که مردم به پلیس اعتماد دارند البته باید نتیجه این افکارسنجی در اختیار مردم قرار بگیرد.
فرمانده انتظامی کل کشور با اشاره به چگونگی دستگیری عاملان سرقت از بانک ملی گفت: بی‌درنگ یک جمع کارشناس را جمع و اقدامات امنیتی و عملیاتی را شروع کردیم؛ در این پرونده سرنخ‌‌های خوبی نداشتیم و سارقان حرفه‌ای عمل کرده بودند اما پلیس از آنها حرفه‌ای‌تر بود و توانست این سرقت را خنثی کند. دشمن می‌خواست با این سرقت ناامیدی و عدم امنیت را القا کند اما کشف آن کمتر از ۴۸ ساعت توطئه‌ها را نقش بر آب کرد.
اشتری تصریح کرد: بحث استرداد متهمان از طریق پلیس اینترپل بخوبی انجام شد و اعلان قرمز بلافاصله دریافت شد.
پلیس ۳روز بعد از سرقت بانک ملی باخبر شد
در ادامه این مراسم نیز سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران در همین باره گفت: سازمان‌ها زمانی اطلاعات را به پلیس دادند که سارقان دستگیر شده بودند. سرعت عمل و تلاشی که پلیس در دستگیری سارقان صندوق امانات داشت، موجب شد مقام معظم رهبری هم از آنها تشکر کنند. سردار رحیمی با بیان اینکه پلیس در تعطیلاتی که سرقت در آن انجام شده بود درگیر مراسم ارتحال امام بود، گفت: در این زمان اقدامات زیادی در تهران انجام شد همچون درگیری اراذل و اوباش با پلیس در محله مرتضی‌گرد که اراذل قصد جان پلیس را کرده بودند. متأسفانه وقتی پلیس از سرقت صندوق امانات بانک ملی باخبر شد که سه روز از وقوع آن گذشته بود و کار کارآگاهان در این شرایط سخت شد. اما پس از ۴۸ ساعت تمام ابعاد این پرونده مشخص شد و تقریباً می‌دانستیم از شروع تا پایان این سرقت چه اتفاقاتی رخ داده است. بعد از شناسایی سارقان بحث داشتیم که افراد را دستگیر کنیم یا از آنها برای رسیدن به همدستانشان استفاده کنیم، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که سارقان را دستگیر کنیم. با دستگیری این سارقان توان پلیس ایران را به دنیا نشان دادیم.

سقوط سنگ در معدن 
جان کارگر را گرفت

گروه حوادث/ یک کارگر معدن سنگ در روستای «خورهه» شهرستان محلات بر اثر سقوط سنگ بزرگ و جراحت شدید جان باخت.
به گزارش ایلنا، عباس محمدرضایی، فرمانده انتظامی شهرستان محلات گفت: این حادثه حوالی ساعت ۱۹:۳۱ روز دوشنبه برای یک جوان 18 ساله هنگام کار رخ داد و بر اثر شکستن یک قطعه سنگ و سقوط روی وی جان باخته است. پس از این حادثه بلافاصله عوامل پاسگاه انتظامی خورهه برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند و پرونده این حادثه تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارسال شد.
درگیری مالک و مستأجر با 2 کشته

گروه حوادث: اختلاف بین مالک و مستأجر که منجر به درگیری مسلحانه شده بود با قتل یکی از ساکنان محل و فرزندش پایان یافت.
اسدالله معیری بخشدار بندر امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: دوشنبه شب حوالی ساعت ۲ بامداد یک درگیری مسلحانه در یکی از محله‌های شهر رخ داد که در بررسی‌های اولیه مشخص شد علت این واقعه اختلاف بین مالک و مستأجر بوده است. ضارب پس از تخلیه خانه‌ای که در آن مستأجر بوده به مقابل خانه مالک رفته و به قصد انتقام‌جویی تیراندازی کرده است. وی که به‌دلیل اعتیاد هیچگونه کنترلی بر رفتار خود نداشت برای بار دوم پس از چند دقیقه دوباره اقدام به تیراندازی کرد که متأسفانه اهالی محل که در صحنه حضور داشتند مورد اصابت واقع شدند و یک پدر و کودک 8 ساله‌اش با شلیک گلوله جان باختند.
معیری بیان کرد: هویت ضارب شناسایی شده و عوامل انتظامی به‌دنبال کشف مخفیگاه وی هستند. بخشدار بندر امام خمینی(ره) در پایان گفت: فوت‌شدگان از اهل شهرستان درود استان لرستان بودند.

اعتراف به 40 فقره سرقت 
لوازم داخل خودرو

گروه حوادث: 2 سارق لوازم داخل خودرو با 40 فقره سرقت در شهرستان‌های کرج و فردیس دستگیر شدند.
سرهنگ «محمد نادربیگی» رئیس پلیس آگاهی استان البرز در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در مناطق مختلف شهرهای کرج و فردیس، دستگیری سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه با افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس در نقاط جرم خیز و بررسی‌های میدانی، مأموران هنگام گشت به یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش با 2 سرنشین ظنین شده و با تطبیق مشخصات آنها با اطلاعات کسب شده، سارقان را شناسایی و با همکاری عوامل گشت کلانتری 38 در یک عملیات غافلگیرانه هر 2 متهم را دستگیر کردند. سرهنگ نادربیگی با بیان اینکه در بازرسی از متهمان تعدادی سوئیچ و ابزار‌آلات سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو کشف شد، گفت: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد متهمان دارای سوابق متعدد سرقت هستند و در تحقیقات پلیسی به 40 فقره سرقت داخل خودرو، یک فقره سرقت از انباری و یک فقره زورگیری اعتراف کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی همه مالباختگان این پرونده، خاطرنشان کرد: پس از تکمیل تحقیقات، پرونده به همراه متهمان به مراجع قضایی ارسال شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7950/19/618983/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها