اخبار


حضور نمایندگان ایران در همایش جام جهانی 2022
نخستین روز همایش جام جهانی 2022 قطر با حضور نمایندگان 32 تیم راه یافته به این مسابقات و مقامات اجرایی فیفا برگزار شد. این همایش که در آن آخرین اطلاعات و امور مربوط به برگزاری دیدارهای جام جهانی مورد بررسی و مرور قرار خواهد گرفت، روز دوشنبه با پیام جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا برای حاضران به‌صورت رسمی آغاز شد. حمید استیلی سرپرست تیم ملی در این همایش حضور داشت و علاوه‌بر او نماینده کادر فنی، مسئول امنیتی، مدیر رسانه‌ای و نماینده امور بین‌الملل فدراسیون‌های حاضر در جام جهانی هم در همایش جام جهانی 2022 قطر حضور یافتند. علاوه‌بر این کارگاه آشنایی تیم‌های حاضر در جام جهانی از دیروز برگزار شد. یکی از مسائل مهم در این کارگاه، آموزش تکنولوژی آفساید‌گیری روباتیک در مسابقات جام جهانی بود که برای اولین بار در تاریخ فوتبال رخ می‌دهد. این تکنولوژی قرار است به‌صورت خودکار در زمان زیر 5 ثانیه آفسایدها را به داور بازی ابلاغ کند.

راه‌حل فدراسیون فوتبال برای خرید بلیت جام جهانی 2022
علی میرغفاری، دبیر کارگروه بلیت‌فروشی جام جهانی ۲۰۲۲ در خصوص اینکه هواداران ایرانی برای خرید بلیت در مرحله نهایی بلیت‌فروشی جام جهانی 2022 با کردیت کارت خود از داخل کشور با مشکل مواجه می‌شوند و فیفا درخواست آنها را رد می‌کند، اظهار داشت: «4 سال قبل نیز چنین مشکلی وجود داشت. البته نه تنها برای بلیت‌فروشی فیفا بلکه سایر خریدهایی که توسط کردیت کارت از داخل کشورمان انجام می‌شود نیز ریجکت خواهد شد‌‌. 4 سال پیش و در زمان خرید بلیت‌های جام جهانی 2018 وقتی متقاضیان برای خرید بلیت از طریق IP ایران اقدام می‌کردند، نیز بلاک می‌شدند. این موضوع دست ما نیست اما فدراسیون فوتبال برای متقاضیان داخل کشور که خواستار خرید بلیت هستند از فیفا درخواست مجدد بلیت می‌کند که باید ببینیم مورد تأیید واقع می‌شود یا خیر. اگر قبول کنند، بلیت‌ها را از فیفا می‌گیریم و خودمان در اختیار هواداران قرار می‌دهیم.»

​​​​​​​کمیته صدور مجوز حرفه‌ای مورد تأیید فدراسیون نیست
کنفدراسیون فوتبال آسیا اسفند ماه سال گذشته کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون ایران را تا برطرف شدن تمامی نقص‌ها و جلب نظر دبیرکل AFC تعلیق کرد. البته در روزهای اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال با تشکیل کمیته‌ای 5 نفره با حضور حمیرا اسدی، محمدرضا کسرایی، هوشنگ نصیرزاده، سهیل مهدی و جمشید نورشرق در پی رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای است. این در شرایطی است که دیروز حسن کامرانی‌فر اعلام کرد چنین کمیته‌ای مورد تأیید فدراسیون نیست و قرار است بزودی بحث مجوز حرفه‌ای از سازمان لیگ به فدراسیون منتقل شود. او همچنین تأکید کرد که قرار است مسئول بخش صدور مجوز حرفه‌ای AFC بزودی به ایران بیاید تا با افرادی که به شکل غیررسمی برای پیگیری این بحث کار خود را آغاز کرده‌اند، نشستی برگزار کند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7950/20/619002/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها