اخبار


شناسایی باند بزرگ فرار مالیاتی با ۲۵۸ شرکت صوری
مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی و پیگیری قضایی یک باند بزرگ فرار مالیاتی که با تأسیس ۲۵۸ شرکت صوری، فاکتور فروشی و سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی در استان‌های تهران و البرز مرتکب جرایم متعدد مالیاتی شده بود، خبر داد. به گزارش سازمان مالیاتی ایران، «حسین تاجمیر ریاحی» اظهار داشت: یک باند بزرگ فرار مالیاتی که با تأسیس ۲۵۸ شرکت صوری، فاکتور فروشی و سوءاستفاده از کارت‏‌های بازرگانی در استان‌های تهران و البرز مرتکب جرایم متعدد مالیاتی شده بود، شناسایی و با پیگیری قضایی برای متهمین، کیفرخواست صادر شد. وی افزود: بر اساس سیاست‌های جدید، سازمان امور مالیاتی کشور علیه برخی اشخاص که با نحوه فعالیت خود موجبات فرار مالیاتی و اخلال در درآمدهای دولت را فراهم می‌کردند، اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی می‌کند و در همین راستا، برای متهمی که با تشکیل باندهای بزرگ ارتشا و جعل اسناد عادی و رسمی و سوءاستفاده از اسناد هویتی اشخاص در استان‌های تهران و البرز مبادرت به فرار مالیاتی کرده بود، کیفرخواست صادر شد. مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای سازمان امور مالیاتی با اشاره به این پرونده بزرگ فرار مالیاتی گفت: پرونده متهم مذکور که با ترغیب برخی افراد بی‌بضاعت و کم اطلاع، با تأسیس شرکت‌های صوری، اخذ کارت بازرگانی و کد اقتصادی و در ادامه اخذ وکالت‌نامه‌های رسمی و تام‌الاختیار از آنان، با هدف پوشش و اختفای منشأ فعالیت‏‌های اقتصادی و با استفاده از هویت افراد موجب فرار مالیاتی گسترده شده بود، در مراجع قضایی تهران و البرز مورد رسیدگی قرار گرفت. تاجمیر ریاحی ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌های سازمان، برای ۱۳۲ متهم این پرونده که مبادرت به تأسیس ۲۵۸ شرکت صوری و مقادیر زیادی کارت بازرگانی و اسناد هویتی و وکالت‌نامه‌های مجعول کرده بودند، به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق فرار مالیاتی، در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرج، کیفرخواست صادر شد که در همین ارتباط از مقامات قضایی و ضابطین ذی‌ربط که در پیگیری و تعقیب قضایی این متهمین نهایت تلاش و کوشش را به عمل آورده‌اند، قدردانی می‌شود.

مصباحی مقدم: عدم استقراض دولت عامل مهار رشد نقدینگی بود
یک اقتصاددان عدم استقراض دولت از بانک مرکزی از شهریورماه سال گذشته تاکنون را عامل اصلی منفی شدن رشد نقدینگی بعد از ۹ سال اعلام کرد و گفت: این اقدام دولت قابل تقدیر است و باید استمرار یابد. غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با شبکه اخبار اقتصاد و دارایی (شادا) درباره دلایل منفی شدن رشد نقدینگی بعد از ۹ سال تأکید کرد: علت اصلی، عدم استقراض دولت از بانک مرکزی است که برای مهار نقدینگی باید همچنان ادامه داشته باشد. وی با بیان اینکه تاکنون عامل مهم تورم در کشور ما افزایش پایه پولی ناشی از رشد نقدینگی بوده است، ادامه داد: رشد نقدینگی دو کانال دارد که یکی استقراض از بانک مرکزی و دیگری بانک‌های عامل هستند که آنها هم در صورت تراز نبودن و استقراض از بانک مرکزی موجب رشد نقدینگی می‌شوند. این اقتصاددان با اشاره به اینکه درباره عامل اول آمارها نشان می‌دهد از شهریورماه گذشته، استقراض از بانک مرکزی انجام نشده است، تأکید کرد: دولت همچنان که گفته بود استقراض از بانک مرکزی نداشت و کسری بودجه را از جای دیگری جبران کرد. 
وی در عین حال گفت: هنوز استقراض بانک‌ها ادامه دارد و لازم است در این مورد نیز تدابیر لازم صورت گیرد. این اقتصاددان اضافه کرد: لازم است عدم استقرار از بانک مرکزی استمرار یابد و درعین‌حال بانک‌ها را کنترل کنند که در عملیات خود تراز شوند تا در منابع و مصارف دچار مشکل نشده و به سراغ استقراض از بانک مرکزی نروند تا عامل دیگر رشد پایه پولی مهار شود. مصباحی مقدم ادامه این مسیر را برای کاهش تورم ضروری دانست و گفت: در این مسیر دولت و مجلس برای تراز بودن بودجه تلاش کنند؛ زیرا زمانی که بودجه تراز شود، دیگر کسری بودجه وجود نخواهد داشت که نیاز به استقراض از بانک مرکزی باشد و با ادامه این مسیر، نرخ تورم نزولی خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7950/8/619007/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها