«ایران» از روند معاملات بازار سهام گزارش می‌دهد

تداوم روند صعودی شاخص در سومین روز متوالی


 گروه اقتصادی/ دیروز روند صعودی بازار برای سومین روز متوالی در این هفته ادامه یافت تا شاخص کل بورس با رشد 3 هزار و 912 واحدی به ارتفاع یک میلیون و 511 هزار واحد برسد.
روز سه‌شنبه هرچند که معاملات در بورس با سبزپوشی شاخص‌ها همراه شد اما در فرابورس با توجه به فشار عرضه‌های صورت گرفته در نمادهای «آریا»، «زاگرس»، «صبا» و«غصینو» شاخص آیفکس درحدود 19 واحد نزول کرد و درعدد 20 هزار و 220 واحد به کار خود پایان داد.
در جریان معاملات روز سه‌شنبه خودرویی‌ها بیشترین سهم از حجم معاملات و فرآورده‌های نفتی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. همچنین این گروه معاملاتی در کنار گروه فلزات اساسی، بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل به ثبت رساندند.
در بازار چه گذشت؟
معاملات روز سه‌شنبه یک روند نوسانی را پشت سر گذاشت. به‌طوری که ابتدای معاملات با برتری عددی سهام قرمز رنگ نسبت به سهام سبز رنگ شروع شد و این روند تا ساعت 10صبح معکوس شد اما این زمان دوباره بر تعداد سهام قرمزرنگ افزوده شد و باز هم رنگ قرمز به رنگ غالب بازار تبدیل شد. این روند اما، بازهم در دقایق پایانی تغییر کرد و تعداد سهامی که با کاهش قیمت روبه‌رو شده بودند بشدت کاهش یافت و بر نمادهایی که افزایش قیمت داشتند افزوده شد. 
این روند نوسانی در پایان معاملات روز سه‌شنبه منجر شد تا 329 نماد با افزایش قیمت و 356 نماد با کاهش قیمت به کار خود پایان دهند که از این تعداد، 92 نماد در صف خرید و 46 نماد در صف فروش قرار گرفتند.
افزایش حجم معاملات در سه‌شنبه بازار
هرچند که در معاملات روز سه‌شنبه نیز شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام بودیم اما در این روز حجم و ارزش معاملات خرد نسبت به 3 روز معاملاتی قبل با افزایش جزئی روبه‌رو شد و مجموع ارزش معاملات خرد به عدد 3 هزار و 708 میلیارد تومان رسید.
در این روز حدود 240 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد تا مجموع خروج پول حقیقی از بازار به بیش از یک هزار و 360 میلیارد تومان برسد. 
روند کلی شاخص نشان می‌دهد که بازار با تداوم روند صعودی خود از مرز یک میلیون و 501 هزار واحد به عدد یک میلیون و 512 هزار واحد رسیده و در محدوده سقف کانال حرکتی کوتاه مدت خود قرار گرفته است. این روند برخی از سهامدارانی را که با ابزار تکنیکال اقدام به خرید یا فروش در بازار می‌کنند فعال‌تر کرده و از این رو حجم معاملات نیز در این بازار با افزایش روبه‌رو شده است. باید توجه داشت که از نظر علم تکنیکال محدوده یک میلیون و 512 تا یک میلیون و 513 هزار واحد یک محدوده با اهمیت است که رفتار شاخص در این محدوده، برای تحلیل روند شاخص در بازه کوتاه مدت بسیار مهم است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7950/10/619013/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها