امیرآبادی‌زاده به «ایران» خبر داد

شرکت‌های تعاونی سهامی عام در کمک به توسعه اقتصاد


شرکت‌های تعاونی سهامی عام، از بیشترین مزایا در مقایسه با شرکت‌های دیگر (تعاونی و غیرتعاونی) برخوردار هستند. علاوه بر اینکه از مزایای شرکت‌های تجاری استفاده می‌کنند، از مزایای مربوط به شرکت‌های تعاونی نیز بهره‌مند هستند.
سرپرست دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر توانمندسازی تعاونی‌های سهامی‌عام در کشور، از ثبت شرکت توسعه سازه فولاد ایرانیان(تعاونی سهامی‌عام) به عنوان چهارمین تعاونی سهامی‌عام کشور نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و امکان ورود و بهره‌گیری این تعاونی از ظرفیت بازار سرمایه خبر داد.
امیرآبادی‌زاده در گفت‌وگو با روزنامه ایران، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: رفع محدودیت از حضور تعاونی‌ها در تمامی عرصه‌های اقتصادی و همچنین ایجاد انعطاف و تنوع در شیوه‌های افزایش سرمایه و توزیع سهام در بخش تعاونی در دولت سیزدهم دنبال می‌شود.
وی تأکید کرد: نقش و جایگاه شرکت‌های تعاونی سهامی‌عام بسیار با اهمیت بوده و حمایت همه‌جانبه ارکان بخش تعاونی از این‌گونه تعاونی‌ها برای نیل به اهداف و به تبع آن توسعه بخش تعاونی با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه لازم و ضروری است.
وی با اشاره به نقش اساسی شرکت‌های تعاونی نوع جدید و بخصوص شرکت‌های تعاونی سهامی‌عام در کمک به توسعه اقتصاد تعاونی و استفاده از سرمایه‌های خرد مردم در جهت اجرای پروژه‌های بزرگ ملی، توسعه این نوع تعاونی‌ها را یکی از راه‌های پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد.
گفتنی است تاکنون تعداد ۲۵ شرکت تعاونی سهامی‌عام در کشور به ثبت رسیده است که دارای ۷۶هزار نفر سهامدار حقیقی و حقوقی و تعداد ۵۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی و سرمایه‌ای بالغ بر ۹۰۰۰ میلیارد ریال است که از این تعداد ۳ تعاونی موفق به ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و پذیرش در بازار سرمایه شده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7950/13/619025/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها