فروشگاه خنده دار مرگ های بدون درد


شیما فلاحی
دانشجو
​​​​​​​اگر مغازه‌ای باشد که به شما برای خودکشی وسایلی را پیشنهاد کند، شما کدام ابزار را برای پایان دادن به زندگی خود انتخاب می‌کنید؟ لباس «سِپوکو» یا همان «هاراکیری» یا یک طناب که از قبل گره خورده و آماده به دار آویختن است؟ یا شیرینی‌های زهرآگین که منتظر هستند شما از آنها یک گاز بزنید و دار فانی را وداع بگویید؟
اگر به دنبال هیجان و کشف رازها و داستان‌های مخوف هستید، کتاب «مغازه خودکشی» شما را به خواسته‌تان می‌رساند. شروع به خواندن این کتاب که می‌کنی، شگفتی تمام وجودت را فرا می‌گیرد. نمی‌توانی لحظه‌ای کتاب را رها کنی و زمانی به خودت می‌آیی که کتاب را یک نفس خوانده و تمام کرده‌ای. مغازه خودکشی به شکل عجیب و غریبی جذاب است. تجربه‌ای است تازه که مشابهش را نه دیده و نه شنیده‌ای.
خانواده تواچ، شخصیت‌های اصلی رمان را تشکیل می‌دهند. نام اعضای خانواده تواچ، از نام مشاهیری انتخاب شده که همگی خودکشی کرده‌اند. این خانواده بشدت عجیب هستند؛ برای مثال آنها هرگز نخندیده‌اند و اگر هم کسی مثل کوچک‌ترین فرزند این خانواده، لبخندی به روی صورتش می‌نشست، فکر می‌کردند که دارد شکلک در می‌آورد یا مشکلی برای او پیش آمده است.
خانواده تواچ یک پسر 15 ساله لاغر و استخوانی داشتند، که همیشه ناخن‌ها و لب‌هایش را می‌جوید و سرش را باندپیچی می‎کرد و یک دختر 12 ساله به نام مرلین، که اضافه وزن شدید داشت و البته آلن که تنها فرد در خانواده تواچ بود که متفاوت از سایر اعضای خانواده می‌اندیشید و همیشه امید داشت. او زندگی را آن‌طوری که خانواده‌اش به هستی نگاه می‎کردند، نمی‌دید. به دنیا بدون انفجار تروریست‌ها فکر می‌کرد؛ به خاطر همین از نظر خانواده‌اش، تفکرات او کاملاً غیرواقعی به نظر می‌آمد.از خانواده عجیب آنها که بگذریم، از مغازه عجیب و آدم‌هایی که واقعاً برای خودکشی به آنجا می‌آیند و تنها قصدشان این است که مرگی بدون درد را تجربه کنند، نمی‌شود گذشت.کتاب «مغازه خودکشی» اثر ژان تولی، نویسنده فرانسوی است و در قالب طنز نوشته شده است؛ فانتزی سیاه با مضامین ناخوشایند. این اثر علاوه بر اینکه مخاطب خود را می‌خنداند، آ‌نها را وادار به تفکر نیز می‌کند.ماجراهای رمان مغازه خودکشی در آینده‌ای نزدیک اتفاق می‌افتد. جایی که به سبب شرایط، بیشتر مردم افسرده هستند. یک کارگردان مشهور فرانسوی نیز در سال ۲۰۱۲ انیمیشن موزیکال لوکونت را از روی این رمان جذاب ساخت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7950/24/619044/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها