هنرمندان در فضای مجازی


چهره‌ها
بزرگداشت جمشید ‌هاشم‌پور در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «روز ششم» به کارگردانی حجت قاسم‌زاده شامگاه دوشنبه با حضور عوامل فیلم، بازیگران و اهالی رسانه در مجتمع سینمایی صبا مال برگزار شد. در این مراسم هنرمندانی همچون مصطفی زمانی، همایون ارشادی، بهاره افشاری، نیلوفر کوخانی، مهران احمدی، رحمان سیفی آزاد، ندا قاسمی، هلیا امامی، ایمان صفا و... حضور داشتند. بازیگران حاضر در مراسم از جمله مصطفی زمانی تصاویری از این مراسم را بازنشر کرده‌اند.

 تهمورس پورناظری آهنگساز، ویدیویی از نوازندگی‌اش مقابل کوه دماوند منتشر کرده و در این باره نوشته 13 تیرماه روز ملی دماوند بر ایران زمین و مردمانش فرخنده.

عاطفه رضوی بازیگر ایرانی، کتابی از حسین پاکدل به نام «یاغی» را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته و در شرح آن نوشته: «حسین پاکدل هیچ تعجیلی برای ارائه‌ یک اثر نداشته و ندارد ولو اینکه خلق آن سال‌ها به درازا بکشد. از نگاه او باید با صبر و حوصله ذره ذره‌ روح خود را برای کامل شدن و ماندگاری اثر به آن تزریق کرد تا جان بگیرد و برای همیشه نفس بکشد. رمان یاغی را خوانده‌ام نه یکبار که به‌دفعات، ورق به ورق طی زمانی طولانی، حداقل 12 سال است که ناظر خلقش بودم و چه لذتی دارد شاهد جوانه زدن، پر وبال گرفتن و رشد شاخ و برگ‌های یک اثر داستانیِ ریشه‌دار باشی. چه حس خوشایندی است که از نزدیک حال و هوای یک نویسنده را رصد کنی...» رمان یاغی روز پنجشنبه شانزدهم تیر ساعت 18 با سخنرانی استاد  منوچهر بدیعی در محل نشر ثالث، شعبه ایران مال رونمایی خواهد شد.

آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز از کار جدیدش خبر داده که در همکاری با واحد مصطفی‌اف کارگردان و تهیه‌کننده از کشور آذربایجان بوده است.
 
محمد کارت کارگردان ایرانی هم، تصویری از پشت ‌صحنه فیلم «شنای‌ پروانه» را به اشتراک گذاشته. طناز طباطبایی هم با استوری کردن این عکس نوشته: «چه خوش که قلب تو با هستی دم‌ساز است و روح‌ات شناور در لطف بی کران او،  این گونه است که نشانه‌ها دیده می‌‌شوند و چه خوش در‌می‌‌یابی پیام‌ها را.» او در توضیح آن نوشته سر کوچه خونه اشکان خروس (علی شادمان) یاغی ما ثبت شد 3 سال پیش از امروز.

اسماعیل امینی دوستدار زبان و ادب فارسی  تصویری منتشر کرده که روی آن نوشته «من استاد خوشنویسی‌ام» و در توضیح آن آورده: «عنوان‌های پوچ؛  این تصویر یک جمله است که خبری را بیان می‌کند. اما تصویر می‌‌گوید که آن خبر، پوچ است. بسیارند کسانی که گفتار و نوشتارشان پر است از ادعاهای بزرگ و عنوان‌های خیره کننده اما رفتارشان و آثارشان، گواه پوچی آن ادعاها و عنوان‌هاست.»

دیگه چه خبر!
تیزر فیلم سینمایی «زالاوا» با بازی نوید پور‌فرج، پوریا رحیمی‌سام و هدی زین‌العابدین، منتشر شد خبری که هدی زین‌العابدین و نوید پورفرج بازیگران این فیلم منتشر کرده‌اند. این فیلم سینمایی به کارگردانی ارسلان امیری و تهیه‌کنندگی روح‌الله و سمیرا برادری، توسط خانه فیلم پخش می‌شود.
 
گالری ‌هان نمایشگاهی با گروه نقاشی  با عنوان «در حاشیه» برگزار می‌‌کند. گردآورنده این کار سحر نجفی است. این نمایشگاه پنجشنبه ۱۶ تیرماه از ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌‌شود و تا ۲۷ تیرماه  ادامه دارد.
 
 نشست فعالان حوزه کودک و نوجوان با موضوع کنشگری فعالان این حوزه و تدوین نظام نامه تولید و مصرف رسانه‌ای جمعی (فیلم و انیمیشن) به میزبانی موزه سینما برگزار خواهد شد. این نشست امروز چهارشنبه 15 تیرماه از ساعت 14 تا 18 در سالن سینماتوگراف موزه سینمای ایران برگزار می‌شود.در این نشست افرادی همچون رسول صدرعاملی، پرویز شیخ طادی، وحید نیکخواه آزاد و تعدادی از فعالان حوزه کودک و نوجوان در سایر حوزه‌ها سخنرانی خواهند کرد.

حسن‌ روح‌الامین، تصویری از تعدادی از اسب‌های سفید به اشتراک گذاشته که بنا به آنچه در شرح آن نوشته شده این تصویر از مجموعه عصیان است در ابعاد۲۰۰×۲۵۰سانتی متر با رنگ روغن روی بوم.
 
برای روز قلم
مجید جلیسه نویسنده و پژوهشگرهم با انتشار ابیاتی از انوری، عبید زاکانی و  ملک الشعرای بهار، اشاره‌ای به روز قلم داشته و دراین باره نوشته: «این اشعار و حکایات همه یک مضمون را فریاد می‌زند که از قرار معلوم قلم و دانایی هیچ گاه شأن و جایگاه واقعی خود را نداشته و نیافته است.»
انجمن صنفی ویراستاران هم روز قلم را به ویراستاران که پاکیزه نوشتن را ترویج می‌کنند، تبریک گفته است.

وحید معتمدنژاد هم نوشته: «قلمم را به مرخصی فرستاده‌ام چند روزی است کلمات را جا می‌‌گذارند و تو نمی‌فهمی که چقدر دوستت دارم.»

حمیدرضا شکارسری شاعر و  منتقد ادبی هم نوشته: «روز کلمه، روز سطر و روز قلم مبارک‌ باد. هرچند قلم‌ها درد دارند!»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7950/24/619047/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها