عملیات موفق استشهادی در یکقدمی تل‌آویو


منابع فلسطینی از اجرای موفق یک عملیات استشهادی در شهرک صهیونیست‌نشین بنی براک در نزدیکی تل‌آویو پرده برداشتند.
به گزارش شبکه خبری العالم، در این عملیات که صبح دیروز انجام شد، یک شهرک‌نشین با سلاح سرد مجروح شد و عامل استشهادی موفق به خروج از محل حادثه شد. این عملیات در شرایطی رخ داد که تنش‌ها و درگیری‌ها در کرانه باختری از چند روز گذشته شدت گرفته است و بنابر اعلام منابع محلی در جریان یورش نظامیان اشغالگر به «طولکرم» در شمال کرانه باختری، یک جوان 32 ساله فلسطینی با نام «احمد حرب عیاد» از ساکنان نوار غزه، پس از ضرب و شتم وحشیانه رژیم صهیونیستی به دلیل شدت جراحات به شهادت رسید. در همین حال در درگیری‌های دیروز شهرک «دورا» در الخلیل واقع در کرانه باختری نیز 9 فلسطینی با شلیک گلوله نظامیان صهیونیست مجروح شدند.
اعتراض دادستانی فلسطین به پرونده ابوعاقله
ساعتی پس از آنکه وزارت خارجه امریکا در گزارشی اعلام کرد بررسی گلوله عامل قتل «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره نشان می‌‌دهد که این شلیک از سوی نظامیان صهیونیستی عمدی نبوده و ناشی از هیجان درگیری‌ها رخ داده است، دادستانی فلسطین این گزارش را جانبدارانه خواند و آن را مردود اعلام کرد.
امریکا در این گزارش با بیان اینکه امکان تشخیص و نتیجه‌گیری دقیق روی گلوله به دلیل شدت آسیب ممکن نیست، تیراندازی به این خبرنگار را با اما و اگرها و احتمال‌هایی از موقعیت ارتش اسرائیل اعلام کرد اما آن را عمدی ندانست.
دادستانی فلسطین در پاسخ به این گزارش با انتشار بیانیه ای تأکید کرد؛ نتایجی که در جریان تحقیقات دادستانی در مسأله ترور ابوعاقله به دست آمد، مبتنی بر مجموعه‌ای از ادله و اسناد محکم است که شامل گزارش‌های فنی، مشاهدات میدانی و اظهارات شاهدان می‌‌شود ؛ این تحقیقات در اختیار طرف امریکایی قرار گرفت. دادستانی فلسطین از نظر قانونی مسئول تحقیقات است و هر گونه نتیجه ای از سوی سایر طرف‌ها برای دادستانی الزام‌آور نیست. بنابراین رژیم صهیونیستی با توجه به اسناد ارائه شده، مسئول قتل عمد شهید ابوعاقله است و رام‌الله نیز باید اقدامات حقوقی برای تعقیب این رژیم در دادگاه‌های بین‌المللی را تکمیل کند.
لاپید برای لابی درباره کاریش 
به فرانسه رفت
یائیر لاپید، نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی به منظور گفت‌وگو با مقامات فرانسه درباره مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان اراضی اشغالی با لبنان (کاریش)به پاریس سفر کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7950/4/619084/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها