ایران در ایران


کاهش آمار طلاق سال اول زندگی مشترک در فارس

شیراز - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از کاهش آمار طلاق سال اول زندگی مشترک در فارس خبر داد. حجت‌الاسلام دکتر حمید مقامی در جمع خبرنگاران گفت: طرح «بهارنکو» برای نخستین‌بار در کشور با هدف افزایش آگاهی دختران و پسران پیش از شروع زندگی مشترک در شیراز آغاز و موفقیت آن باعث شد به‌صورت رسمی با حمایت شورای انقلاب فرهنگی در برخی از نقاط کشور به اجرا درآید.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه براساس آمارهای ثبت‌احوال طی سال ۱۳۸۸ در استان فارس حدود ۱۴درصد ازدواج‌ها در سال اول زندگی به طلاق ختم می‌شد، اظهار کرد:  از هر صد زوج، ۱۴مورد در همان سال اول زندگی طلاق می‌گرفتند و این در حالی بوده که اکنون در آخرین آمار در استان فارس، طلاق در سال اول به ۳درصد رسیده است.

 
کرمانشاه؛ بالاترین نرخ بیکاری در میان استان‌ها

کرمانشاه - مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار امسال را 15.4 درصد اعلام کرد.
براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار امسال 15.4 درصد بوده که 6.2 درصد از میانگین نرخ بیکاری کشور(9.2 درصد) بالاتر است. نرخ بیکاری کرمانشاه نسبت به بهار سال گذشته با نرخ بیکاری 14.7 درصد، هفت دهم درصد بالاتر است.
بهار امسال استان کرمانشاه بالاترین نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور داشته و پس از کرمانشاه، استان‌های هرمزگان با 15.3 درصد و خوزستان با 14.1 درصد قرار دارند.سال گذشته نیز در مجموع نرخ بیکاری کرمانشاه 14.9 درصد بود. نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمانشاه نیز در بهار امسال 42.2 درصد اعلام شده است.


 طرح پیشگیری و مقابله با حریق مراتع در شیراز

شیراز - رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: این سازمان طرح پیشگیری و مقابله با حریق مراتع را در دستور اجرا قرار داده است.
محمدهادی قانع در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حضور نیروهای فضای سبز و محیط‌‌زیست، پاکبانان زحمتکش و حتی شهروندان در سطح شهر، مراتع و فضاهای سبز و اهمیت آموزش به آنان، سازمان آتش‌نشانی شیراز با آغاز «طرح حافظان شهر من» به‌صورت دوره‌ای آموزش‌های خود را به پرسنل سازمان پسماند، محیط‌‌زیست و فضای سبز و حتی شهروندان در هر منطقه آغاز کرد.


آب کشاورزان خوزستانی تأمین شد

اهواز - مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از رهاسازی آب از سد جره به منظور تأمین نیاز پایین دست این سد خبر داد.
به گزارش ایسنا عباس صدریان‌فر با اعلام این خبر گفت: با توجه به صدور دستور آنی برای تأمین آب کشت‌های دائم، باغ‌ها و دامپروری مناطق پایین دست سد جره، نسبت به رهاسازی آب از این سد اقدام شده است. وی افزود: این عملیات به منظور حل مشکلات کشاورزان در پایین دست انجام شده است. این رهاسازی آب از سد مخزنی جره از روز ۱۳ تیرماه آغاز شده و تا روز گذشته ادامه داشت.
صدریان‌فر در خصوص حجم آب رهاسازی شده از سد جره عنوان کرد: رهاسازی آب از سد جره با دبی ۵ مترمکعب بر ثانیه در حال انجام است تا نیاز کشاورزان در پایین دست این سد تأمین شود. امیدواریم این رهاسازی آب بتواند بخشی از مشکلات کشاورزان و دامداران در پایین دست را ‌حل و همچنین آب مورد نیاز کشت‌های دائم را تأمین کند.


تمدید تاریخ اعزام به خدمت مشمولان مناطق زلزله‌زده هرمزگان

بندرعباس - معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: تاریخ اعزام مشمولان سربازی اعزامی تیر و مرداد مناطق زلزله‌زده بندرلنگه و بندرخمیر در صورت تمایل آنها تمدید می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سرهنگ حسن دستوری‌زاده افزود: به منظور همدردی با مشمولان و خانواده‌های آنها در مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های بندرلنگه و بندرخمیر، مشمولان اعزامی که دچار آسیب شده‌اند و قادر به اعزام به خدمت نیستند، در صورت تمایل می‌توانند تاریخ اعزام به خدمت خود را تا حداکثر دو دوره تمدید کنند.
وی گفت: این مشمولان می‌توانند درخواست‌های خود را به نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) یا وظیفه عمومی شهرستان یا استان محل سکونت خود ارائه کنند.


گرد و غبارآسمان  15 شهر استان اصفهان را خاکستری کرد

اصفهان - فعال شدن کانون‌های گرد و غبار در مرز استان‌ اصفهان با استان‌های همجوار و تقویت آن در نیمه شرقی سبب ایجاد گرد و غبار در اصفهان و ۱۵ شهرستان استان شده است.
با ورود ریزگردها به استان اصفهان و آلوده شدن هوا،  روز گذشته  ادارات تعطیل و فعالیت‌ها در فضای باز ممنوع شد. این وضعیت در حالی است که 15 شهرستان استان هم با ذرات گرد و غبار مواجه هستند و غبار علاوه بر شمال و جنوب استان، غرب استان را نیز درگیر کرده تا تنها مناطق با هوای سالم را نیز به چالش بکشد.
به گزارش تسنیم، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره وضعیت آلودگی استان اظهار داشت: به علت خیزش کانون‌های گرد و غبار در مناطقی از مرز مشترک استان اصفهان و سمنان و خراسان جنوبی  و تقویت کانون‌های گرد و غبار وزش باد با سرعت 70 تا 90 کیلومتر این وضعیت را ایجاد کرده و از مناطق شرقی استان مانند نائین، خور و بیابانک و جندق تقویت شده و اکنون 15 شهرستان استان را در بر گرفته است.
منصور شیشه‌فروش افزود: آن منطقه به کویر ریگ جن معروف است که 333 هکتار است و با تصاویر ماهواره‌ای تأیید شده که به دلیل کم‌بارشی در منطقه ، چندین کانون گرد و غبار ایجاد شده و با اندک وزش باد فعال می‌شود. در نیمه شرقی و مرکزی استان نیز از ابتدای فروردین 65 درصد کاهش بارش داشتیم و علت اصلی عدم تغذیه رطوبتی و کاهش بارش است که این شرایط را ایجاد کرده است. همچنین زمین‌های بایر کشاورزی که کشت نداشته‌اند نیز دیگر عامل خیزش گرد و غبار است.
وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی درخصوص ماندگاری این گرد و غبار افزود: باتوجه به کاهش شدت باد در کانون‌های گرد و غبار که مرز استان اصفهان و استان‌های هم‌جوار بوده، بتدریج از آلودگی‌های ناشی از گرد و غبار کم می‌شود و تا آخر هفته شرایط کاهشی خواهد بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7951/16/619143/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها