دنیای تصویر


نمایشگاه نقاشی «خیلی دور، گاهی نزدیک» افتتاح می‌شود
 نمایشگاه نقاشی‌های الهام قربانی شاد با عنوان «خیلی دور، گاهی نزدیک» جمعه ۱۷تیر ماه در گالری گویه افتتاح می‌شود. «خیلی دور، گاهی نزدیک» سومین نمایشگاه انفرادی الهام قربانی شاد است. 
نقاش در این مجموعه با نگاه به طبیعت، در مرز منظره‌نگاری و نقاشی آبستره حرکت می‌کند.
الهام قربانی‌شاد از سال ۹۴ و با نمایشگاه انفرادی «زنان بی‌شماره» در گالری ۲۶ وارد فضای حرفه‌ای شد. در همین سال در بینال فلورانس و آرت‌فر پارما شرکت کرد. آثار الهام قربانی‌شاد جایی بین نقاشی فیگوراتیو و آبستره ایستاده است. چنانکه خودش نیز قبلاً در مصاحبه‌ای گفته، زمانی که با انسان‌ها هم مواجه می‌شود در ذهنش در حال آبستره کردن فیگورهایشان است.
این نمایشگاه شامل ۱۶ اثر است و تا دوشنبه ۲۷ تیر ادامه خواهد داشت. /ایسنا

 «خانه خراب» در تماشاخانه ملک به صحنه می‌رود
بازیگران و عوامل نمایش «خانه خراب» به نویسندگی رضا دادویی و کارگردانی محمدرضا پورحکیمی معرفی شدند. این نمایش به نویسندگی رضا دادویی و کارگردانی محمدرضا پورحکیمی از یکشنبه ۱۹ تیر ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تماشاخانه ملک روی صحنه می‌رود.
امیرکاوه آهنین‌جان، محمدهادی عطایی، ندا مقصودی، سیروس همتی، ناصر علی پاشا (عاشوری)، سیدرضا علوی، امید رهبر، الهه حسینی و رضا دادویی بازیگرانی هستند که به ترتیب ورود به صحنه در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند.
خلاصه داستان این نمایش درباره اوضاع به هم ریخته ایران است. مردم کوچه و بازار اعتصاب کرده‌اند. کلنل لیاخوف با قشون روس، مجلس را به توپ بسته است. قزاق‌ها به‌دنبال کشتن مشروطه‌چی‌ها هستند. در این میانه حاجی جبار به‌دنبال منافع خویش است و.../ایسنا

معترضان به «شام آخر» چسبیدند
​​​​​​​پنج نفر از حامیان کمپین «استفاده از نفت را متوقف کنید» با چسب خودشان را به کپی ۵۰۰ ساله «شام آخر» در آکادمی سلطنتی لندن چسباندند. این پنجمین مرتبه‌ای است که فعالان محیط‌ زیست در هفته اخیر برای اعتراض دست‌هایشان را به آثار هنری مؤسسات بزرگ بریتانیا می‌چسبانند.«جسیکا آگار» یکی از معترضانی است که خود را به نقاشی «شام آخر» چسباند. او که ۲۱ساله است در توضیح این اقدام اعتراضی می‌گوید: «من یک دانشجوی هنر هستم، اما در دنیایی که من آینده‌ای ندارم، هیچ فضایی برای پیگیری مطالبات من به‌عنوان یک هنرمند وجود ندارد. باید به صراحت بگویم، تشکیلاتی که آکادمی سلطنتی نیز جزئی از آن است، من و تمام جوانان را به رنج کشیدن محکوم کرده است. من بسیار خشمگینم و شما هم باید خشمگین باشید.» به‌دنبال وقوع این اتفاق، مأموران پلیس در محل حاضر شدند و پنج معترض را دستگیر کردند. / گاردین

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7951/23/619150/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها