هنرمندان در فضای مجازی


چهره ها
مهدی پاکدل بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر پوستری از حضور سام درخشانی در نمایش «مانش» به کارگردانی کیومرث مرادی را استوری و به نوعی با این‌کار مخاطبان خود را دعوت به دیدن این اثر نمایشی کرده است. «مانش» نمایشنامه‌ای‌ است براساس نمایشنامه «اهالی کاله» که پیام ‌لاریان آن را نوشته و کیومرث مرادی کارگردانی کرده است. در این نمایش علاوه بر سام درخشانی، مهدی- حسینی نیا و نازنین کریمی ایفای نقش می‌کنند. این نمایش تا ۳۰ تیر در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد بود.

سیما تیرانداز بازیگر سینما و تئاتر هم از نمایش «عاشقانه‌ها» در اینستاگرام نوشته و خبر از استقبال از این کار داده است. او نوشته: «پس از شکسته شدن رکورد تماشاگر در پردیس تئاتر شهرزاد، استقبال مخاطبان از نمایش «عاشقانه‌ها» ادامه دارد. نویسندگان: محمد چرمشیر، بهمن عباسپور، طراح و کارگردان: شهرام گیل آبادی، بازیگران: امیر عظیمی، حمیدرضا ترکاشوند، سیما تیرانداز، شقایق فراهانی، ژاله صامتی با خوانندگی و اجرای زنده: امیر عظیمی و حمیدرضا ترکاشوند.»

الناز شاکردوست بازیگر سینما، ویدیویی از نقش‌آفرینی پارسا پیروزفر در فیلم «تی‌تی» منتشر کرده و یکی از دیالوگ‌های این فیلم را به‌عنوان توضیح عکس آورده: «یه جاى فیلم هست که تى تى بهش میگه: اگه امیرساسان نبود٨٠ درصد عاشق تو می‌شدم.» تی‌تی فیلمی‌ است به کارگردانی و تهیه کنندگی آیدا پناهنده و نویسندگی مشترک ارسلان امیری و آیدا پناهنده و محصول سال ۱۳۹۹ که الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا در آن ایفای نقش می‌کنند.

وحید تاج هم در استوری صفحه اینستاگرام خود از اجرای کنسرت‌اش به همراه گروه دل‌انگیزان در زنجان خبر داده و نوشته: این کنسرت بیستم تیرماه در دو سانس در فرهنگسرای امام خمینی (زنجان) برگزار خواهد شد. تاج خواننده موسیقی اصیل و سنتی ایرانی است که تجربه شاگردی استادان بزرگی چون محمدرضا شجریان، علی تاج، حمید رضا نوربخش، مظفر شفیعی و کریم صالح عظیمی، مصطفی کمال پورتراپ، شریف لطفی، تقی ضرابی، کیاووش صاحب نسق، نادر مشایخی، وارطان ساهاکیان، امیرحسین اسلامی و میلاد عمرانلو را در پرونده کاری خود دارد.

دیگه چه خبر؟
​​​​​​​
صفحه اینستاگرامی استاد محمدرضا شفیعی کدکنی در وصفِ قلم که همین یکی‌دو روز پیش، روزش بود چند خطی از نفثة‌ المصدور، نوشته شهاب‌الدین زیدری نَسوی آورده که بخشی از آن را با هم می‌خوانیم: «از قلم که چون بر سیاه نشیند سپید عمل کند و بر سپید سیاه، جز نفاق چه کار آید؟! دو زبانست، سفارتِ اربابِ وفاق را نشاید. هرچند به سر قیام می‌نماید، سیاه‌کار است. اگر‌چه اندرون‌دار است، نتوان گفت که رازدار است. اَجْوَفی‌ست که تا مشتق نشود، کلامِ او صحیح نباشد. طالبِ علمی‌ست سودا بر سرزده، تا تن دو نیم نکند، ذوفنون نشود.
در فصاحت حریری‌ست و اصلش قَصَب، پیسه‌کلاغی‌ست که حدیثِ فاوا بَرَد. غُراب البَینی است که وقتِ مهاجرت کاغَد. دست‌نشینی‌ست که از صدور حکایت کند. سخن‌چینی‌ست که ناشنوده روایت کند. سرتراشیده است و سر سیاه می‌کند.سربریده است و سخن می‌گوید. آب رویش در سیاه‌رویی‌ست. زبان‌بریدنش شرطِ گویایی‌ست. آب‌دهانی‌ست که سخن نگاه نمی‌دارد. سیاه‌کامی‌ست که آنچه گفت بباشد.»


گالری شیدایی در اینستاگرام خود خبر داده که میزبان نمایشگاه کاتارسیس می‌شود. در توضیح این نمایشگاه آمده: «کاتارسیس»عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی، ویدیو و آرت و حجم انیس بیک‌زاده، مریم رادمهر، دنیا رستمی، هستی طباطبایی و فاطمه منصوری است که توسط دنیا رستمی گردآوری شده و ازهفدهم تیرتا هفتم مرداد ماه در گالری «شیدایی» در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

این خبر را هم روابط عمومی شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش اداره کل هنرهای نمایشی در صفحات مجازی خود منتشر کرده که بد نیست تئاتری‌ها به آن دقت نشان دهند: بدین‌وسیله به اطلاع می‌رساند شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش اداره کل هنرهای نمایشی، مسئولیتی در قبال هر اقدامی که توسط عوامل نمایش منجر به تعهد مادی و معنوی شود (شامل تمرین یا صرف هزینه و مشابه آن بویژه پیش از تعیین تکلیف ارزیابی متن و سایر مراحل قانونی صدور پروانه اجرای نمایش) ندارد. متقاضیان با در نظر گرفتن زمان و مراحل قانونی این روند؛ نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مربوطه، اقدام کرده و به‌ این‌ ترتیب از پیامدهای احتمالی ممانعت به عمل‌ آورند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7951/24/619156/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها