اخبار


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خبر داد
حضور زنان آتش نشان در ماموریت های عملیاتی

گروه حوادث / 16 آتش‌نشان زن بزودی وارد چرخه عملیاتی سازمان آتش‌نشانی خواهند شد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح دیروز قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در اولین نشست خبری خود با بیان اینکه بزودی 16 آتش‌نشان زن وارد چرخه عملیاتی سازمان خواهند شد، گفت: یکی از مواردی که نیاز است آتش‌نشانان زن را داشته باشیم گازگرفتگی با کلر در استخرهای ورزشی زنانه است که باید در این عملیات حتماً از زنان آموزش دیده آتش‌نشان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه نوع نگاه به آتش‌نشانی را باید تغییر دهیم، ادامه داد: لحظه‌ای کم کاری در خدمات‌رسانی قابل جبران نیست همان‌طور که اگر ثانیه‌ای زودتر به محل حادثه برسیم جان انسانی نجات داده می‌شود اما با یک صدم ثانیه تأخیر نیز شاید جان انسانی به خطر بیفتد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره اعتبارات آتش نشانی گفت: دستگاه‌های حاکمیتی باید در این باره نگاه ویژه داشته باشند تا ما بتوانیم در تأمین تجهیزات سرعت بگیریم اغلب تجهیزات آتش‌نشانی وارداتی است و با توجه به تحریم‌ها تأمین این اقلام به سختی انجام می‌شود. یکی از اقدامات ما برای برون رفت از این مشکل نیز این است که از شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان برای ساخت تجهیزات استفاده کنیم.
محمدی با اشاره به بافت فرسوده در شهر تهران تصریح کرد: بخشی از شهر تهران قدیمی است امدادرسانی در بافت فرسوده و بازار تهران نگاه ویژه‌ای می‌طلبد. ما برای این موضوع سناریو تعریف و تجهیزاتی را وارد کرده‌ایم که شامل موتورهایی با عرض یک متر و ۲۰ سانت است که می‌توانند در معابر کم عرض بازار تردد کنند و کار اطفا را تا زمانی که نیروهای پشتیبانی برسند انجام می‌دهند و از گسترش آتش جلوگیری خواهد شد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: براساس استانداردهای جهانی باید در معابر هر ۷۵ متر شیرهای آتش‌نشانی نصب شود و براین اساس باید ۲۰هزار شیر در تهران نصب شود تا تأمین آب اطفا صورت بگیرد. در حال حاضر ۷ هزار شیر داریم باتوجه به اینکه تولید این شیرها در داخل کشور است پیش‌بینی ما این است که سالانه دوهزار شیر در تهران نصب شود و ظرف سه سال آینده به این هدف برسیم. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با اشاره به معضل ترافیک گفت: زمان برای ما در شهر تهران بسیار مهم است ترافیک یکی از معضلات ما است که باید در میادین شهر از ایستگاه‌های موقت تک منظوره استفاده کنیم که نیروها در ساعات پیک در این ایستگاه‌ها مستقر باشند تا هنگام حریق بسرعت کار اطفا را انجام داده و از افزایش حریق جلوگیری شود. در این خصوص نیز ۵ نقطه در نظر گرفته شده است.
محمدی درباره استفاده از امدادهوایی در سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: امداد هوایی برای تهران ضرورت ندارد و برای جنگل‌های حریم تهران نیاز است. یکی دیگر از برنامه‌های ما اطفای حریق پهپادی است و در این خصوص از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌شود. 

فروش نوزاد ترفندی برای کلاهبرداری

گروه حوادث /مرد شیاد که با راه‌اندازی یک صفحه در فضای مجازی و به بهانه فروش نوزاد از مردم کلاهبرداری می‌کرد از سوی پلیس استان هرمزگان دستگیر شد. چندی قبل کارشناسان پلیس فتا هنگام رصد فضای مجازی با صفحه‌ای رو به رو شدند که تبلیغ فروش نوزاد کرده بود بنابراین بلافاصله با اقدام‌های تخصصی و به منظور برخورد با گردانندگان صفحه خرید و فروش نوزاد متهم را شناسایی کردند و دستگیری وی به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و پس از هماهنگی‌های قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر اتهام خود بود وقتی با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده علیه خود رو به رو شد به ناچار لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را از این کار مشکلات مالی و کسب درآمد از طریق کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد عنوان کرد. وی مدعی شد اصلاً نوزادی برای فروش نداشته است و فقط با نشان دادن عکس چند نوزاد به متقاضیان مبالغی را به‌عنوان پیش فروش از آنها دریافت می‌کرده و سپس دیگر پاسخگوی آنها نبوده است.
سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی هرمزگان با تأیید خبر دستگیری این متهم در تشریح خبر گفت: قانون‌گذار در ماده ١١ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی کرده است. بنابراین شهروندان مراقب باشند و به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند.

پایان 12 سال زندگی مخفیانه قاتل فراری

گروه حوادث /مرد جنایتکار که پس از قتل خواهر و شوهر خواهرش در زابل فرار کرده بود و با هویتی جعلی زندگی می‌‌کرد، پس از 12 سال در شهرستان رفسنجان استان کرمان دستگیر شد.
سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: مهر سال 1389 در پی قتل مسلحانه زوجی جوان در یکی از محلات شهر زابل بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان  قرار گرفت. در تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی دریافتند قاتل، جوانی 27 ساله است که به دلیل اختلافات قبلی به وسیله یک قبضه سلاح کمری اقدام به قتل داماد 35 ساله و خواهر 30 ساله خود کرده  و از محل فرار و به مکانی نامعلوم گریخته است. کارآگاهان پلیس آگاهی که همچنان درصدد دستگیری قاتل فراری بودند چند روز قبل با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی از زندگی مخفیانه قاتل در شهرستان رفسنجان استان کرمان دست یافته و تلاش خود را برای شناسایی مخفیگاهش آغاز کردند. سردار طاهری ادامه داد: تیم رسیدگی کننده به پرونده در نهایت با تلاش شبانه روزی خود و با بهره‌گیری از اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس شهرستان رفسنجان موفق شدند محل اختفای قاتل را که با استفاده از مدارک هویتی شخصی دیگر در شهرستان مذکور زندگی می‌‌کرد، شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه، او را پس از 12 سال فرار  دستگیر و به شهرستان زابل منتقل کردند. متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرقت با جرثقیل در پوشش امداد خودرو

گروه حوادث / سارقی که در پوشش امداد خودرو و با جرثقیل خودرو مردم را سرقت و به جنوب کشور منتقل می‌کرد دستگیر شد.
سرهنگ «عبدالرضا محمدی»، سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح این خبر گفت: در پی افزایش سرقت خودرو در محله ستارخان رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان قرار گرفت و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی به سرقت خودروها به وسیله یک دستگاه جرثقیل پی بردند در این‌باره افزود: در تحقیقات و بررسی‌های تخصصی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد و با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهم رفته و در یک عملیات منسجم پلیسی متهم دستگیر و جرثقیل و یک دستگاه خودرو سرقتی از مخفیگاه کشف شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به سرقت 5 خودرو با استفاده از جرثقیل در پوشش خودروهای امدادرسان و همچنین انتقال خودروهای سرقتی از طریق باربری به استان‌های جنوبی کشور اعتراف کرد که مالباختگان شناسایی شدند. در یک عملیات دیگر همدست متهم که در باربری خودروها را انتقال می‌داد نیز دستگیر شد و تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7951/19/619174/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها