اخبــــار


مالیات واردات مواد اولیه و واسطه‌ای برای تولید نصف شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: از فردا (امروز) تا پایان سال ۱۴۰۱ مالیات علی‌الحساب واردات مواد اولیه و واسطه‌ای برای تولید، به نصف کاهش می‌یابد. به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: در جهت کم‌شدن نیاز به سرمایه در گردش تولیدکنندگان، از فردا (روز مالیات) تا پایان سال ۱۴۰۱ مالیات علی‌الحساب واردات مواد اولیه و واسطه‌ای برای تولید، به نصف کاهش می‌یابد (از ۴ به ۲ درصد).

  
درآمدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری معاف از مالیات است

طبق بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی، اشخاص حقیقی بابت سرمایه‌گذاری در صندوق‌های فعال بازار سرمایه، اجباری در تسلیم اظهارنامه مالیاتی ندارند.
به گزارش تسنیم، رئیس سازمان امور مالیاتی با صدور بخشنامه‌ای به ادارات، اعلام کرد: براساس تبصره یک ماده 143 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، تمامی درآمدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در چهارچوب قانون توسعه ابزارهای مالی، مشمول مالیات صفر است، بنابراین اشخاص حقیقی اجباری به تسلیم اظهارنامه مالیاتی ندارند.

امکان فرار مالیاتی اصناف با کارت به کارت وجه وجود ندارد

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرایندهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: اساساً ملاک سازمان امور مالیاتی برای درآمد اصناف، فقط گردش مالی در دستگاه‌های کارتخوان و پوز نیست و تمام حساب‌های بانکی اصناف رصد می‌شود.‌ جهانگیر رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا درباره مقاومت اصناف برای دریافت وجه از طریق دستگاه‌های کارتخوان و پوز و اصرار برای کارت به کارت کردن وجه و هزینه خرید کالا و خدمات اظهار داشت: اساساً ملاک سازمان امور مالیاتی برای درآمد اصناف، فقط گردش مالی در دستگاه‌های کارتخوان و پوز نیست و تمام حساب‌های بانکی اصناف رصد می‌شود.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7951/8/619186/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها