دیگه چه خبر؟


آمران «کانال‌های محفلی» هم باید مجازات شوند

 خبر اول اینکه، سپهر خلجی عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت در گفت‌وگویی با فرهیختگان درباره بازداشت‌های اخیر ادمین‌های 3 کانال تلگرامی، اظهار داشت: اخیراً با تعدادی از فعالان رسانه که از منابع خاص تغذیه اطلاعاتی می‌شوند و در بستر فضای مجازی‌ به‌صورت شبانه‌روز با طرح ادعاهای دروغ به‌دنبال ایجاد التهاب و مسأله‌سازی پی‌درپی برای افکارعمومی هستند، برخورد شد که اگر منتهی به شناسایی و مجازات آمران و هادیان پشت‌ صحنه نشود، اساساً ثمری نخواهد داشت.


اعتراف مقام صهیونیستی به ذات تروریستی اسرائیل
زمیر: باید فرماندهان سپاه را ترور کنیم!

 خبر دیگر اینکه، «ایال زمیر» یکی از سه نامزد پست ریاست ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست تروریستی این رژیم در ترور فرماندهان و نخبگان ایرانی، خواستار ترور فرماندهان سپاه پاسداران شد. به گزارش ایرنا، «ایال زمیر» که در یک سال گذشته به‌عنوان کارشناس نظامی در مؤسسه واشنگتن فعالیت داشته، در تحلیلی که برای مؤسسه واشنگتن نوشته است، خواستار «هدف قرار دادن فرماندهان سپاه پاسداران و انجام عملیات مخفیانه برای نابودن کردن پهپادها و موشک‌های ایران» شد. نامزد پست ریاست ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در این مقاله سپاه پاسداران را «ستون استوار جمهوری اسلامی ایران» خواند و با تأکید بر لزوم تداوم سیاست ضد ایرانی در منطقه مدعی شد که «کارزار مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران ادامه دارد». ژنرال صهیونیست در ادامه با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به دست امریکا، هدف قرار دادن فرماندهان سپاه را یکی از راه‌های تضعیف سپاه خواند و تأکید کرد که «باید از هر ابزاری برای فشار آوردن به جمهوری اسلامی و تضعیف سپاه پاسداران استفاده کرد.» این اظهارات ایال زمیر علیه سپاه پاسداران در حالی عنوان می‌شود که وی یکی از سه نامزد پست ریاست ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی است و به گفته بسیاری از کارشناسان ادعاهای تکراری زمیر در راستای تصاحب سمت ریاست ستاد کلی ارتش این رژیم است.

پرواز پهپادهای ایران در رژه نظامی ونزوئلا

 شنیدیم که، منابع خبری بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران از پرواز پهپادهای ایرانی مونتاژ شده در ونزوئلا در جریان رژه  نظامی این کشور خبر دادند. به گزارش فارس به نقل از این منابع، ارتش ونزوئلا برای اولین بار در رژه نظامی خود در پنجم ژوئن (سه‌شنبه ۱۴ تیر) ، پهپادهای رزمی ایرانی مونتاژ شده در ونزوئلا را نمایش داد.
بر اساس این گزارش، پهپادهایی که در ابتدا با نام ایرانی «مهاجر-۲» شناخته می‌شدند، اکنون با نام «آنتونیو خوزه  سوکره» شناخته می‌شوند. رصد، شناسایی و حمله با قابلیت ضد تانک و ضد نفر از ویژگی‌های تجهیزاتی این پهپاد است که در این رژه اعلام شد. ونزوئلا سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که ایران در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین به این کشور کمک می‌کند. این دو کشور که اعضای اوپک هستند و مدت‌ها است که با واشنگتن اختلاف دارند، در زمینه صادرات نفت نیز همکاری می‌کنند.

دیدار مقامات ایران و مصر در عمان

 با خبر شدیم که، یک روزنامه قطری چاپ لندن مدعی شد: «دیداری در سطح بالا میان برخی مقامات مصری و ایرانی در جریان سفر اخیر عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر به سلطنت عمان در ابتدای هفته گذشته صورت گرفته است که در آن مقامات بلندپایه هیأت همراه رئیس‌جمهور مصر با هماهنگی طرف عمانی با مقامات ایرانی دیدار کرده‌اند.»
به گزارش فارس، روزنامه «العربی الجدید» نوشت: طبق ادعای دیپلمات‌های مصری، این دیدار «در مجموع، دارای بُعد امنیتی بوده و در آن به وضعیت نوار غزه و سوریه پرداخته شده است.» این منابع که اشاره‌ای نیز به نام آنها نشده، همچنین مدعی شدند: «نقاط توافق بسیاری میان دو طرف وجود داشته و در برهه آتی ممکن است هماهنگی‌های مستقیمی میان قاهره و تهران در برخی مسائل مربوط به غزه صورت گیرد.» در ادامه این گزارش آمده است: «در جریان این دیدار، بر هماهنگی مشترک تا جای امکان در محافل بین‌المللی توافق شد، آن هم در شرایطی که قاهره و تهران تمایل دارند به سطح خوبی از روابط برسند و این روابط بتدریج و براساس رویدادهای منطقه گسترش یابد.»
در سفر اخیر رئیس‌جمهور مصر به عمان، «سامح شکری» وزیر امور خارجه، «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات و «هاله السعید» وزیر برنامه‌ریزی و تعدادی از مقامات مصری حضور داشته‌اند.

نشست آتی تهران و ریاض به روایت نماینده عراقی

 دست آخر اینکه،روزنامه عراقی «المدی» گزارش داد که بغداد در نظر دارد میزبان یک نشست مهم بین عربستان سعودی و ایران باشد که انتظار می‌رود در آن روابط دو کشور پس از سال‌ها تیرگی و قطعی، دوباره احیا شود.
«عامر الفایز» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق گفت: میانجیگری که عراق بین عربستان سعودی و ایران انجام می‌دهد، در چهارچوب نزدیک کردن دیدگاه‌های آنها به یکدیگر و ارسال پیام‌های مثبتی برای جهان قرار دارد. وی تأکید کرد: «وساطت عراق میان ایران و عربستان در راستای نزدیک کردن رویکرد‌ها میان دو کشور و ارسال پیام‌های مثبت به تمام دنیا است. تلاش‌های بغداد در نزدیک کردن رویکردها و تقویت روابط میان ایران و عربستان موفقیت‌آمیز بود و بزودی دیدار مستقیمی میان دو کشور در سطح بلند پایه در خاک عراق انجام خواهد شد. آرام شدن اوضاع میان ایران و عربستان تأثیر مثبتی بر منطقه خواهد گذاشت و همه می‌دانند که عراق به منطقه «تسویه حساب» تبدیل شده بود و از روابط بد ایران و عربستان رنج‌های زیادی کشید.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7951/5/619207/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها