اخبــــار


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه دولت:
همه افراد بالای ۱۲ سال واکسن یادآور تزریق کنند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره وضعیت کرونا در کشور اعلام کرد که امسال همه افراد بالای ۱۲ سال واکسن یادآور را تزریق کنند. بهرام عین‌اللهی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: می‌دانیم که واکسیناسیون ایمنی دائمی نمی‌دهد، بلکه مقطعی است و مدتی بعد ایمنی کاهش می‌یابد. ما چون واکسیناسیون در حجم زیاد و نزدیک انجام داده بودیم، ایمنی در مردم به شکل بالاتری وجود داشت اما اخیراً تغییراتی در اُمیکرون ایجاد شده و جهش با سرعت بیشتری دارد که می‌تواند بیماری‌زایی ایجاد کند. عین‌اللهی تأکید کرد: ما از واکسیناسیون به‌عنوان واکسن «یادآوری» نام می‌بریم و توصیه ما به مردم که خیلی به ما کمک کردند تا اُمیکرون مهار شود، این است که امسال همه افراد بالای ۱۲ سال یک واکسن یادآور را تزریق کنند. ما بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و ایام محرم را داریم که ممکن است ویروس را منتقل کنند و افزایش دهند. همه مراکز واکسیناسیون در این زمینه آماده‌باش هستند تا  واکسیناسیون را انجام دهند.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد
برنامه بیمه سلامت برای پوشش رایگان ۶ میلیون ایرانی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران توضیحاتی درخصوص اقدامات این سازمان برای بیمه رایگان 3 دهک پایین جامعه ارائه کرد و گفت: مصوبه اخیر مجلس حاکی از اختصاص ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه رایگان است که البته با وجود پیشرفت کار هنوز ریالی از این مبلغ به ما پرداخت نشده است. دکتر محمدمهدی ناصحی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت بحث گسترده پوشش بیمه‌ای را در جامعه دنبال می‌کند، به ایسنا گفت: با احتساب بیمه‌شدگان جدید ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده در آمار خود با ثبت کد ملی داریم. البته گاهی این افراد به‌دلیل تمام شدن اعتبار بیمه‌ای‌شان از آمار خارج می‌شوند و مجدداً وارد آمار می‌شوند. این تعداد بیمه شده در تمام اقشار شامل عشایر، اتباع، افراد مجهول‌الهویه، خانواده زندانیان، معتادان، کارمندان محترم دولت، خانواده معظم شهدا و... هستند.او بیان کرد: در مورد اتباع قانونی و مجاز در کشور، یک میلیون نفر می‌توانند تحت پوشش سازمان بیمه سلامت باشند که فعلاً حدود ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش داریم؛ برخی از اتباع مبتلا به بیماری‌های مزمن و آسیب‌پذیر حتی رایگان بیمه شده‌اند و خدماتی مانند دیالیز و...  را به‌طور رایگان دریافت می‌کنند. او با اشاره به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اختصاص بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی برای بیمه رایگان، بیان کرد: در فاز اول این برنامه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و در تمدیدی اول تیر این سازمان، مجدداً ۳ میلیون نفر در 3دهک پایین قرار داشتند که بیمه برایشان رایگان شده است که البته این افراد در آمار جدید ما نمی‌آیند چون آنها پیش‌تر هم بیمه‌شده‌ ما بودند اما تنها نوع بیمه و پرداختی آنها تغییر کرد.ناصحی تأکید کرد: اعتبار ۶۰۰۰ هزار میلیارد تومان برای بیمه کردن ۶ میلیون نفر جمعیت است؛ البته از رقم مصوب هنوز حتی یک ریال هم به ما پرداخت نشده است. وی به خدمات بیمه سلامت در حوزه جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: خدمات بیمه سلامت در حوزه جمعیت و جوانی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اجرایی شده و زوجین نابارور می‌توانند از امکانات این بخش استفاده کنند، بیمه سلامت می‌تواند هزینه‌های درمان ناباروری را سالانه در 3نوبت پرداخت کند.


وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه دولت خبر داد 
آغاز اجرای طرح رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور

یوسف نوری در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت، در جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: کمیته‌های لازم یا هیأت‌های ممیزی بر اساس قانون شکل گرفته و ان‌شاءالله رتبه‌بندی وارد مرحله اجرای اصلی در درون آموزش و پرورش شود. شروع آن هم از ۳۱ شهریور ماه سال‌جاری است. لایحه‌ای که دولت قبلی اعلام کرده بود، لایحه بسیار ضعیفی بود و متأسفانه در طول 10 سال اقدامی روی آن انجام نشده بود. چون یکی از شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور بود، این موضوع در دولت سیزدهم پیگیری و با آن موافقت شد.  وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: این لایحه علاوه بر این موارد، برکات دیگری هم دارد و در واقع آن رقابتی که بین معلمان در زمینه احراز رتبه‌ها اتفاق می‌افتد، مشروع و بسیار خوب است. شاید یکی از علل‌عدم اجرای سند تحول بنیادین‌عدم تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان بوده است که از ناحیه دولت‌ها بوده که حمایت نمی‌کردند. 
نوری یادآور شد: دولت جدید به دنبال این است که ما این کار را اجرایی کنیم و رئیس جمهور هم بر اجرای آن تأکید ویژه‌ای دارد. با همکاری سازمان برنامه و بودجه و اموراداری و  استخدامی نشستی خواهیم داشت و برای مرحله بعدی اجرا به استان‌ها ارسال می‌شود.

شناسایی ۱۲۷۱ مبتلای جدید کرونا در کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته 1271 بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متأسفانه در این بازه زمانی پنج نفر نیز جان خود را به‌دلیل این بیماری از دست دادند. ۱۷۶ نفر از مبتلایان جدید بستری شدند. ۲۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر هیچ شهرستانی در کشور در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد. همچنین ۱۰۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۵۰ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۱۹ هزار و ۸۷۴ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۶۴۹ نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۵۷۳ دوز رسید.


رئیس جمعیت هلال‌احمر خبر داد
استقرار بیمارستان‌های هلال‌احمر در عرفات و منا
​​​​​​​
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تداوم خدمت‌رسانی به زائران در حج ۱۴۰۱ از راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی هلال‌احمر در عرفات و منا خبر داد. پیرحسین کولیوند با اشاره به اینکه روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج به خوبی در حال انجام است، گفت: با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده، خدمات بهداشتی و درمانی بدون هیچ کاستی در حال ارائه به حجاج است و مراکز درمانی، دارویی و کادر درمان هلال‌احمر در این زمینه با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در حال خدمت‌رسانی هستند. وی افزود: در راستای برگزاری هر چه بهتر مراسم حج، درمانگاه‌های صحرایی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در عرفات و منا آماده شده و تخت‌های اورژانس و تجهیزات دارویی و درمانی به صورت کامل به منطقه ارسال شده و این مراکز جهت پاسخگویی به نیازها آماده هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7951/22/619211/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها